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Author Topic: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage  (Read 45215 times)

Moses2

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Der demokratische Untergrund (die Pflastersteine sind grün und links!) sieht rot
« Reply #350 on: December 22, 2021, 08:46:24 AM »

Der demokratische Untergrund (die Pflastersteine sind grün und links!) sieht rot und wird grün im Gesicht wegen Boris Palmers Eskapaden. Die Volksseele kocht. Sie kocht. Aber gar sind die nicht.

https://twitter.com/Oliver08732319/status/1473267207186665480

[*quote*]
----------------------------
Oliver @Oliver08732319
Replying to  @zukunft38

"Man könnte die Pensionszahlung, die Rentenzahlung oder eben den Zutritt zum Arbeitsplatz abhängig machen von der Vorlage eines Impfnachweises ...". Das sind in meinen Augen totalitäre Ideen, die weit außerhalb des Rahmens unserer Verfassung stehen. Palmer sollte sich schämen.
1:20 PM · Dec 21, 2021·Twitter Web App
6  Retweets 47  Likes

----------------------------
junginger @junginger2
Dec 21
Replying to  @Oliver08732319 and @zukunft38

Solche Existenzen haben kein Schamgefühl mehr.

----------------------------
miggi 🍏 @klarnamemiggi
23h
Replying to @Oliver08732319 and @zukunft38
Was nehmen die Herrschaften so zu sich ? Gehirn vernebelt?

----------------------------
WaterLeakPro Flachdach Leckortung @WLeakpro
23h
Replying to @Oliver08732319 and @zukunft38
Kultur ist eine dünne Folie über die Barbarei! Und dann solche Rüpel.
----------------------------
[*/quote*]


Passend zur Lage die pittoresken Aufschreie:



https://pbs.twimg.com/media/FHMyLtyXwAEgBYe?format=jpg&name=small


War den hellauf schreienden und geistig Verdunkelten in ihrem Wahn nicht klar, daß, wenn sie zur Macht wollen, um zu regieren, dieses Regieren auch heißt, eine Macht mit Gesetzen DURCHZUSETZEN? Und daß das Volk IMMER die Zeche zahlen muß? Daß es Verbote und Anordnungen und Steuern geben muß und geben wird? Auch die eigenen? Dabei wollten sie doch die eigenen durchsetzen.

Ich habe das befremdliche Gefühl, daß diese Jammerlappenschleimies überhaupt nicht wissen, was Politik ist. Das sind Bildungsfernste, deren größte und stärkste Verbindung mit der Schule die Tinte des Schulstempels auf dem Abgangszeugnis ist. Und die ist so schwach, daß es kaum für eine Fotokopie reicht, so durchscheinend ist sie.

Wenn diese Totalversager veantwortlich für die Politik sind, wären selbst Kreuzles machende Affen aus dem Zoo weniger gefährlich als diese Nullhirne.
Sollte man, ganz rationalistisch denkend, Politik nicht generell durch Auswürfeln entscheiden? Versuche mit Aktienhandel haben gezeigt, daß die angeblichen großen Experten und Gurus des Aktienhandels schlechter abschneiden als frei würfelnde Entscheidungsalgorithmen aus dem Computer oder Gorillas und Schimpansen aus dem Zoo.

Ich denke, daß die Falschen im Zoo hinter Glasscheiben und Gittern sitzen. Affen sind dumm - und trotzdem dem Menschen immer noch haushoch überlegen.


[Komparativ muß sein. Thymian]
« Last Edit: December 29, 2021, 04:43:38 PM by Thymian »
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https://cpwf.uk/

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Moses2

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #351 on: December 22, 2021, 09:40:12 AM »

Das ist so abstrus und wirr, daß ich es vollständig zu den Akten lege. Erst Enthüllung ankündigen und dann Bullshit schwätzen, das haben wir gerne.

Hätte Kekulé an der Heimatfront die Studenten zur Schlachtbank führen sollen, ENTGEGEN den Schutzmaßnahmen gegen die Pandemie?

Die Universität muß Farbe bekennen. WAS IST DA LOS!?

Als Student würde ich jetzt die Revolution ausrufen. Diese Universitätsleitung wäre keine 24 Stunden mehr im Amt...


[*quote*]
Uni Halle wirft Kekulé raus: Virologe erhebt nun schwere Vorwürfe - Hintergründe jetzt bekannt
Erstellt: 22.12.2021, 12:47 Uhr

Von: Clara Marie Tietze

Kommentare

Die Martin-Luther-Universität Halle entbindet Virologe Alexander Kekulé vorläufig von seinen Aufgaben. Was genau dahinter steckt ist nicht klar.

Update vom 22. Dezember, 12.30 Uhr: Die Universität in Halle will sich nicht zur Personalie um den Virologen Alexander Kekulé äußern. „Prinzipiell kommentieren wir keine Personalangelegenheiten“, sagte eine Sprecherin der Hochschule am Mittwoch. Wie die Mitteldeutsche Zeitung berichtete, hat der Rektor Christian Tietje eine „vorläufige Dienstenthebung“ für Kekulé ausgesprochen. Hintergrund sei ein Disziplinarverfahren. Dabei gehe es unter anderem um die Unterrichtsverpflichtungen des Professors. Die Sprecherin der Hochschule äußerte sich auch dazu unter Hinweis auf Interna nicht.

Kekulé hatte am Dienstagabend der Deutschen Presse-Agentur gesagt, er dürfe vorerst nicht mehr an der Universität Halle forschen und lehren. Die Martin-Luther-Universität habe eine „vorläufige Dienstenthebung“ gegen ihn ausgesprochen. Kekulé leitet an der Universität seit vielen Jahren das Institut für Medizinische Mikrobiologie. Der Virologe ist bundesweit bekannt. Er hatte früh vor den Gefahren des Coronavirus gewarnt. Kekulé kritisierte zudem Politik und Wissenschaft bei der Bekämpfung der Pandemie. Der Virologe kündigte rechtliche Schritte an.

Universität Halle mit Disziplinarverfahren gegen Virologe Kekulé: Was ist passiert?
Erstmeldung vom 21. Dezember: Halle - Er ist einer der bekanntesten Virologen Deutschlands und hat sich besonders während der aktuellen Corona*-Pandemie in der Öffentlichkeit sichtbar gemacht. Alexander Kekulé hetzt von Talkshow zu Interview, ist ständig zu sehen. Doch nun scheint er seinen eigentlichen Job als Professor an der Martin-Luther-Universität Halle zu verlieren.

Der Deutschen Presseagentur sagt der 63-Jährige, die Universität habe eine „vorläufige Dienstenthebung“ gegen ihn ausgesprochen. Grund für das Disziplinarverfahren soll scheinbar der Vorwurf von verfehlten Unterrichtspflichten des Professors gewesen sein.

Laut Kekulé scheint es dabei um ein Praktikum zu gehen, dass er laut eigener Aussage im vergangenen Jahr unter Verstoß gegen die Corona-Maßnahmen hätte halten sollen. Eine solche vorläufige Dienstenthebung kann dann ausgesprochen werden, wenn im Rahmen eines Disziplinarverfahrens abzusehen ist, dass der Beamtenstatus einer Person aufgehoben und die Person demnach entlassen wird.

Kekulé verliert scheinbar Professur: Uni Halle spricht „vorläufige Dienstenthebung“ aus
Kekulé selbst will gegen die Dienstenthebung rechtliche Schritte einleiten. Eine Universitätssprecherin sagt dazu: „Wir kommentieren prinzipiell keine Personalangelegenheiten.“ Kekulé zeigt sich dagegen weitaus offener. Am Dienstagabend sagte er zur Bild: „Das ist ein politisches Verfahren“, da er sich wiederholt kritisch gegenüber der Regierung und dem RKI geäußert habe. Die aktuellen Vorwürfe seien „an den Haaren herbeigezogen“. Er nannte den Umgang mit ihm als Professor „unmöglich“.

Als weiteren Grund für die Dienstenthebung nannte er inneruniversitäre Unstimmigkeiten: „Ich habe seit Dienstantritt dafür gekämpft, die Virologie an der Universität halbwegs vernünftig ausstatten zu lassen.“ Doch von der Universitätsleitung war scheinbar keine Hilfe zu erwarten, denn die habe die „Infektiologie unterschätzt“.

Kekulé erkennt mehrere Gründe für den Schritt: „Das ist ein politisches Verfahren“
Nachdem auch persönliche Briefe an verschiedene Stellen der Universität - unter anderem an den ärztlichen Direktor und Dekan - keine Besserung brachten, setzte sich der mittlerweile landesweit bekannte Virologe seinen Angaben nach im Sommer letzten Jahres mit dem zuständigen Minister in Verbindung. Dieser sagte zu sich zu kümmern. Das Verfahren sehe Kekulé als „unmittelbare Reaktion darauf“, erklärte er der Bild.


Der Virologe warnte kürzlich öffentlich vor der grassierenden Omikron-Variante des Coronavirus und verfolgt eine neue Strategie. *Merkur.de ist ein Angebot von IPPEN.MEDIA
[*/quote*]


mehr:
https://www.merkur.de/welt/alexander-kekule-virologe-universitaet-halle-professor-corona-rauswurf-amt-zr-91194495.html
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CAPTAIN PAUL WATSON FOUNDATION UK
https://cpwf.uk/

Save the Whales! Rule the Seas!

Thymian

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"Olivier Véran: "208.000 Français ont été diagnostiqués positifs au Covid-19 dans les 24 dernières heures""

Quelle: TV_Presseerklärung von Olivier Véran:
https://twitter.com/BFMTV/status/1476189024381554690

208.000 Positivtests in den letzten 24 Sunden. Dabei hat Frankreich nur 68 Millionen Einwohner. 15 Millionen weniger als Deutschland.

Direkt vor unserer Haustür.

Gute Nacht, Deutschland. Jetzt geht hier die Welt unter.
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.         Im Angesicht von Gewalt ist Höflichkeit gegenstandslos.
.         At face with violence politeness is pointless.

.         (User TNT in the former CDU forum)
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Rhokia

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Die Regenmacher ruinieren den Covid-Bioterroristen die Infektionsparaden
« Reply #353 on: December 31, 2021, 07:07:54 AM »

Kachelmann and Police Munich team up.  :P




https://twitter.com/PolizeiMuenchen/status/1476292894898233345

[*quote*]
---------------------------------
Jörg @Kachelmann
Dec 29
Grüss Gott @PolizeiMuenchen, wir schalten nun den Regen wie vereinbart langsam wieder aus.

https://kachelmannwetter.com/de/regenradar/muenchen/20211229-2035z.html#play-0-18-5

#muc2912
kachelmannwetter.com
Radar HD+, Regenradar vom 29.12.2021, 21:35 Uhr - München
@kachelmannwettr



https://pbs.twimg.com/card_img/1476291954082304001/F87jV3Xh?format=png&name=small

---------------------------------

Polizei München @PolizeiMuenchen
Replying to @Kachelmann
Alles klar, dann aktivieren wir das Handynetz auch wieder für die Streamerinnen und Streamer.

9:43 PM · Dec 29, 2021·SocialHub by maloon
349  Retweets 86 Quote Tweets 5,080 Likes
---------------------------------
[*/quote*]
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Respererso

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #354 on: December 31, 2021, 11:28:19 AM »

[*quote*]
Masketragen auch im nächsten Winter
Drosten hält jedoch mildere Krankheitsverläufe bei Omikron mittlerweile für sehr wahrscheinlich. Dazu gebe es immer mehr Daten. Pro 1.000 nachgewiesener Fälle müssten nach seiner Einschätzung weniger Menschen in einem Krankenhaus behandelt werden. So sei das Risiko für Ungeimpfte, nach einer Infektion in eine Klinik zu müssen, bei Omikron nur etwa drei Viertel so hoch wie bei der Delta-Variante.
[*/quote*]

mehr:
https://www.zeit.de/gesundheit/2021-12/christian-drosten-corona-impfung-omikron?[Keine Spionage, Ihr Deppen!]


Ich befürchte, da hat er etwas versemmelt, der Gute. Auch Geimpfte mit Impfung 1 und 2 sind Ungeimpfte im Sinne von Omikron. Wer keine Boosterung hat (FALLS die überhaupt etwas nützt), der kann sich schon die Sargkataloge ansehen. Die Triage läßt grüßen.


[Typo, Thymian]
« Last Edit: January 02, 2022, 10:31:06 PM by Thymian »
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Munterbunt

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Impfen schützt!
« Reply #355 on: January 04, 2022, 02:01:30 PM »

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Krokant

  • Jr. Member
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  • Posts: 360
1 Million Neuinfizierte in den letzten 24 Stunden in den USA
« Reply #356 on: January 04, 2022, 05:43:31 PM »

Meldung in den Medien:

     1 Million Neuinfizierte in den letzten 24 Stunden in den USA.

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Julian

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Covid is rampant among deer, research shows
« Reply #357 on: January 04, 2022, 10:10:50 PM »

[*quote*]
Covid is rampant among deer, research shows

The findings are a reminder that human health is intertwined with that of animals and that inattention to other species could prolong the pandemic.
[*/quote*]

more:
https://www.nbcnews.com/science/science-news/covid-rampant-deer-research-shows-rcna10181
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Pangwall

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #358 on: January 09, 2022, 01:58:31 PM »

Marke: 20.000
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Stoppt die deutschen Massenmörder!
Stoppt die österreichischen Massenmörder!
Stoppt die schweizer Massenmörder!

Revolution jetzt. Sonst ist es zu spät.

Pangwall

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #359 on: January 09, 2022, 02:07:09 PM »

Die Kinder ZU PRÄSENZUNTERRICHT in die Schulen zu zwingen ist Massenmord. Das Nazi-Regime der Regierenden muß ein Ende haben!


https://twitter.com/ProfGuidoKuehn/status/1480109072036904961

[*quote*]
Guido Kühn @ProfGuidoKuehn

Es ist diese FDP Denke, die den Weg schwer macht, wenn man alpin Wandern muss. Wir hatten 2 Jahre Zeit allen festes Schuhwerk und Kleidung zu besorgen. Wir aber setzten auf Eigenverantwortung und „Freiheit“. Also wandert Deutschland nun alpin teils in Flipflops, teils in Socken.



https://pbs.twimg.com/media/FIpkzizXoAIdIfC?format=jpg&name=900x900

10:27 AM · Jan 9, 2022·Twitter Web App
189 Retweets 9 Quote Tweets 632 Likes
[*/quote*]
Logged
Stoppt die deutschen Massenmörder!
Stoppt die österreichischen Massenmörder!
Stoppt die schweizer Massenmörder!

Revolution jetzt. Sonst ist es zu spät.

Pangwall

  • Jr. Member
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  • Posts: 1675
Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #360 on: January 09, 2022, 02:54:05 PM »

https://www.guidos-welt.de/?page_id=3374

[*quote*]
Die Welt aus Sicht meiner Stifte

Die Stifte unterstützen
 
Arbeiten erwerben/nutzen

Moin,

meine Cartoons sind frei für jeden, das ist mir und meinen Stiften wichtig und das bleibt auch so. Was leider nicht frei ist, sind Kosten für Website, Hosting, Stifte, Papier. Also gehe ich unter anderem dafür arbeiten, damit meine Stifte weiter Nazis ärgern und Menschen anregen.

Nun habt ihr, natürlich nur wenn euch das wichtig erscheint, die Gelegenheit mich gelegentlich mit einem Kaffee zu unterstützen.

Meine Stifte bedanken sich schon mal

Paypal

Einmalig oder regelmäßig mit

Donate with PayPal button


Als Patreon

https://www.patreon.com/gkuehn

Ab 10 Euro sind alle kommenden Bücher während der Laufzeit inklusive.
[*/quote*]
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Stoppt die deutschen Massenmörder!
Stoppt die österreichischen Massenmörder!
Stoppt die schweizer Massenmörder!

Revolution jetzt. Sonst ist es zu spät.

Pangwall

  • Jr. Member
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  • Posts: 1675
Could microclots help explain the mystery of Long Covid? | Resia Pretorius
« Reply #361 on: January 09, 2022, 04:28:46 PM »

"As many as 100 million people worldwide already suffer from long Covid."

Von 300 Millionen Infizierten nur 100 Millionen mit LongCovid? NEIN! Es sind viel, viel mehr!

MINDESTENS DIE HÄLFTE der Infizierten hat bleibende organische Schäden, vor allem auch im Gehirn. Aber die bisherigen Tests können das nicht richtig detektieren.


https://twitter.com/LangzeitC/status/1479042557057409024

[*quote*]
LangzeitCOVID @LangzeitC

Bei #LongCovid werden Blutgerinnsel (verklumpte Bestandteile von Blut) als mögliche Ursache für die Minderversorgung von Gehirn & Organen, Schlaganfällen + allgem. Organschäden vermutet. In normalen Tests nicht sichtbar, oft erst in speziellen Labortests.

https://www.theguardian.com/commentisfree/2022/jan/05/long-covid-research-microclots?utm_term=Autofeed&CMP=twt_gu&utm_medium&utm_source=TG_1
Could microclots help explain the mystery of Long Covid? | Resia Pretorius
My lab has found significant microclot formation in long Covid patients. Unfortunately, these are missed in routine blood tests

11:49 AM · Jan 6, 2022·Twitter Web App
79  Retweets 4  Quote Tweets 138  Likes
[*/quote*]



https://www.theguardian.com/commentisfree/2022/jan/05/long-covid-research-microclots?utm_term=Autofeed&CMP=twt_gu&utm_medium&utm_source=TG_1

[*quote*]
Could microclots help explain the mystery of long Covid?
Resia Pretorius

My lab has found significant microclot formation in long Covid patients. Unfortunately, these are missed in routine blood tests

[PHOTO]
Blood clot. Coloured scanning electron micrograph (SEM) of red blood cells clumped together with fibrin to form a blood clot
B6E2M5 Blood clot. Coloured scanning electron micrograph (SEM) of red blood cells clumped together with fibrin to form a blood clot.

‘We urgently need to invest in more research and clinical trials to better understand and further confirm the link between abnormal blood clotting, hypoxia and vascular dysfunction in patients with long Covid.’
Photograph: Science Photo Library/Alamy
Wed 5 Jan 2022 11.15 GMT

One of the biggest failures during the Covid-19 pandemic is our slow response in diagnosing and treating long Covid. As many as 100 million people worldwide already suffer from long Covid. That staggering number will eventually be much higher, if we take into account that diagnoses are still inadequate, and that we still do not know what the impact of Omicron and future variants will be.

Patients with long Covid complain of numerous symptoms, the main ones being recurring fatigue and brain fog, muscle weakness, being out of breath and having low oxygen levels, sleep difficulties and anxiety or depression. Some patients are so sick that they cannot work or even walk a few steps. There is possibly also an elevated risk of stroke and heart attacks. One of the biggest sources of concern is that even mild and sometimes asymptomatic initial Covid-19 infection may lead to debilitating, long-term disability.

Since early 2020, we and other researchers have pointed out that acute Covid-19 is not only a lung disease, but actually significantly affects the vascular (blood flow) and coagulation (blood clotting) systems.

A recent study in my lab revealed that there is significant microclot formation in the blood of both acute Covid-19 and long Covid patients. With healthy physiology, clots may form (for instance, when you cut yourself). However, the body breaks down the clots efficiently by a process called fibrinolysis.

Acute Covid-19 is not only a lung disease, but significantly affects the vascular and coagulation systems
In blood from patients with long Covid, persistent microclots are resistant to the body’s own fibrinolytic processes. We found high levels of various inflammatory molecules trapped in the persistent microclots, including clotting proteins like plasminogen, fibrinogen and Von Willebrand factor (VWF), and also Alpha-2 antiplasmin (a molecule that prevents the breakdown of microclots).

The presence of persistent microclots and hyperactivated platelets (also involved in clotting) perpetuates coagulation and vascular pathology, resulting in cells not getting enough oxygen in the tissues to sustain bodily functions (known as cellular hypoxia). Widespread hypoxia may be central to the numerous reported debilitating symptoms.

So why can long Covid patients not go to their nearest clinic or health care practitioner to find treatment options? Currently there are no general pathology tests readily available to diagnose these patients.

Desperately ill patients are told that their pathology test results are within normal/healthy ranges. Many are then told that their symptoms are possibly psychological and they should try meditation or exercise. The main reason the traditional lab tests do not pick up any of the inflammatory molecules is that they are trapped inside the fibrinolytic-resistant microclots (visible under a fluorescence or bright-field microscope, as our research has shown). When the molecular content of the soluble part of the plasma is measured, the inflammatory molecules, including auto-antibodies, are simply missed.

More than a million of us are suffering with long Covid – yet still it’s not taken seriously
Joanna Herman
Read more
Preliminary results indicate that treatments such as antiplatelet and anticoagulation regimens have shown promising results in long Covid cases, provided there is careful professional monitoring of any danger of bleeding that might be caused by taking these medications. In addition to that, so-called Help (heparin-induced, extracorporal, lipoprotein/fibrinogen, precipitation) apheresis – in which microclots and inflammatory molecules are filtered out in a dialysis-style treatment – may also have positive outcomes for patients. (See a recent BBC interview with Dr Beate Jaeger and Dr Asad Khan.)

We urgently need to invest in more research and clinical trials to better understand and further confirm the link between abnormal blood clotting, hypoxia and vascular dysfunction in patients with long Covid. Even those without long Covid could benefit from such research, as symptoms noted in long Covid patients show many similarities to those seen in chronic and viral-related illnesses including myalgic encephalomyelitis/chronic fatigue syndrome (ME/CFS) – another disease that has been dismissed as “psychological” for decades. Just because we have not yet identified a biomarker for long Covid does not mean biomarkers do not exist. We just need to look harder.

Resia Pretorius is the head of department and a distinguished research professor in the physiological sciences department, faculty of science, Stellenbosch University, South Africa
https://www.sun.ac.za/english
[*/quote*]




http://www.sun.ac.za/english/Lists/news/DispForm.aspx?ID=8621

[*quote*]
 Stellenbosch University
Faculties My.Sun A - Z Dates Careers @ SU Contact Us

First evidence of inflammatory micro clots in blood of individuals suffering from Long COVID
Author: Wiida Fourie-BassonPublished: 04/10/2021
​​New research indicates that an overload of various inflammatory molecules, literally “trapped" inside insoluble microscopic blood clots (micro clots), might be the cause of some of the lingering symptoms experienced by individuals with Long COVID.

This unexpected finding was made by Prof Resia Pretorius, a researcher in the Department of Physiological Science at Stellenbosch University (SU), when she started looking at micro clots and their molecular content in blood samples from individuals with Long COVID. The findings have since been peer-reviewed and published in the journal Cardiovascular Diabetology in August 2021.

“We found high levels of various inflammatory molecules trapped in micro clots present in the blood of individuals with Long COVID. Some of the trapped molecules contain clotting proteins such as fibrinogen, as well as alpha(2)-antiplasmin," Prof Pretorius explains.

Alpha(2)-antiplasmin is a molecule that prevents the breakdown of blood clots, while fibrinogen is the main clotting protein. Under normal conditions the body's plasmin-antiplasmin system maintains a fine balance between blood clotting (the process by which blood thickens and coagulate to prevent blood loss after an injury) and fibrinolysis (the process of breaking down the fibrin in the coagulated blood to prevent blood clots from forming).

With high levels of alpha(2)-antiplasmin in the blood of COVID-19 patients and individuals suffering from Long COVID, the body's ability to break down the clots are significantly inhibited.

The insolubility of the micro clots became apparent when Dr Maré Vlok, a senior analyst in the Mass Spectrometry Unit at SU's Central Analytical Facilities, noted that the blood plasma samples from individuals with acute COVID and Long COVID continued to deposit insoluble pellets at the bottom of the tubes after dilution (a process called trypsinization).

He alerted Prof Pretorius to this observation and she investigated it further. They are now the first research group to have reported on finding micro clots in the blood samples from individuals with Long COVID, using fluorescence microscopy and proteomics analysis, thereby solving yet another puzzle associated with the disease.

Blood clots Long COVID.jpg

Of particular interest is the simultaneous presence of persistent anomalous micro clots and a pathological fibrinolytic system," they write in the research paper. This implies that the plasmin and antiplasmin balance may be central to pathologies in Long COVID, and provides further evidence that COVID-19, and now Long COVID, have significant cardiovascular and clotting pathologies.

Further research is recommended into a regime of therapies to support clotting and fibrinolytic system function in individuals with lingering Long COVID symptoms.

Working with vascular internist Dr Jaco Laubscher from Mediclinic Stellenbosch (a co-author on the article), they now plan to perform the same analysis on a larger sample of patients. To date they have collected blood from one hundred Long COVID individuals who participated in the Long COVID registry which launched in May 2021, as well as from 30 healthy individuals. The research is funded by the Long COVID Research Charitable Trust, a trust established with an initial donation made by Mr Koos Pretorius from ENSafrica. It is intended that this trust will be used as a vehicle to raise further funds for research into the causes and effective treatment of people suffering from Long COVID.

The article, “Persistent clotting protein pathology in Long COVID/Post-Acute Sequelae of COVID-19 (PASC) is accompanied by increased levels of antiplasmin" was published in Cardiovascular Diabetology in August 2021 and is available online at https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34425843/

Caption

Prof Resia Pretorius from Stellenbosch University used fluorescent microscopy to find and identify the persistent micro clots in the blood samples from individuals with long-COVID. Photo:

Media enquiries

Prof Resia Pretorius
Department of Physiological Sciences, Stellenbosch University
E-mail: resiap@sun.ac.za
Mobile: 082 929 5041​

All rights reserved © 2013 Stellenbosch University
Private Bag X1,
Matieland, 7602,
Stellenbosch, South Africa
Tel.: +27 21 808 9111
[*/quote*]

https://cardiab.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12933-021-01359-7

[*quote*]
BMC
Part of Springer Nature
Cardiovascular Diabetology
Open Access

Published: 23 August 2021

Persistent clotting protein pathology in Long COVID/Post-Acute Sequelae of COVID-19 (PASC) is accompanied by increased levels of antiplasmin

Etheresia Pretorius, Mare Vlok, Chantelle Venter, Johannes A. Bezuidenhout, Gert Jacobus Laubscher, Janami Steenkamp & Douglas B. Kell
Cardiovascular Diabetology volume 20, Article number: 172 (2021) Cite this article

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Abstract

Background

Severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-Cov-2)-induced infection, the cause of coronavirus disease 2019 (COVID-19), is characterized by acute clinical pathologies, including various coagulopathies that may be accompanied by hypercoagulation and platelet hyperactivation. Recently, a new COVID-19 phenotype has been noted in patients after they have ostensibly recovered from acute COVID-19 symptoms. This new syndrome is commonly termed Long COVID/Post-Acute Sequelae of COVID-19 (PASC). Here we refer to it as Long COVID/PASC. Lingering symptoms persist for as much as 6 months (or longer) after acute infection, where COVID-19 survivors complain of recurring fatigue or muscle weakness, being out of breath, sleep difficulties, and anxiety or depression. Given that blood clots can block microcapillaries and thereby inhibit oxygen exchange, we here investigate if the lingering symptoms that individuals with Long COVID/PASC manifest might be due to the presence of persistent circulating plasma microclots that are resistant to fibrinolysis.

Methods

We use techniques including proteomics and fluorescence microscopy to study plasma samples from healthy individuals, individuals with Type 2 Diabetes Mellitus (T2DM), with acute COVID-19, and those with Long COVID/PASC symptoms.

Results

We show that plasma samples from Long COVID/PASC still contain large anomalous (amyloid) deposits (microclots). We also show that these microclots in both acute COVID-19 and Long COVID/PASC plasma samples are resistant to fibrinolysis (compared to plasma from controls and T2DM), even after trypsinisation. After a second trypsinization, the persistent pellet deposits (microclots) were solubilized. We detected various inflammatory molecules that are substantially increased in both the supernatant and trapped in the solubilized pellet deposits of acute COVID-19 and Long COVID/PASC, versus the equivalent volume of fully digested fluid of the control samples and T2DM. Of particular interest was a substantial increase in α(2)-antiplasmin (α2AP), various fibrinogen chains, as well as Serum Amyloid A (SAA) that were trapped in the solubilized fibrinolytic-resistant pellet deposits.

Conclusions

Clotting pathologies in both acute COVID-19 infection and in Long COVID/PASC might benefit from following a regime of continued anticlotting therapy to support the fibrinolytic system function.

Introduction

Severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-Cov-2)-induced infection, the cause of coronavirus disease 2019 (COVID-19), is characterized by acute clinical pathologies, including various coagulopathies that may result in either bleeding and thrombocytopenia, hypercoagulation, pulmonary intravascular coagulation, microangiopathy venous thromboembolism or arterial thrombosis [1,2,3,4,5,6,7,8,9]. Acute COVID-19 infection is also characterized by dysregulated, circulating inflammatory biomarkers, hyperactivated platelets, damaged erythrocytes and substantial deposition of microclots in the lungs [6, 8,9,10,11,12,13,14,15,16]. Acute COVID-19 patients may suffer from thrombocytopenia that may lead to life-threatening disseminated intravascular coagulation (DIC) [17]. Predisposing risk factors or co-morbidities that may also lead to a poor prognosis of acute COVID-19, are cardiovascular disease, diabetes, arterial hypertension, obesity [3, 8, 9, 18,19,20,21], as well as cancer [22]. Complications like liver injury, acute respiratory distress syndrome (ARDS), sepsis, myocardial injury, renal insufficiency and Multiple Organ Dysfunction Syndrome (MODS) are common in cancer patients with COVID‐19 [22]. Plasma of COVID-19 patients also carries a significant load of preformed amyloid clots [6] and this phenomenon may be indicative of a poor prognosis.

Recently, a new COVID-19 phenotype has been noted in patients after they have ostensibly recovered from acute COVID-19 symptoms. This new syndrome is commonly termed Long COVID/Post-Acute Sequelae of COVID-19 (PASC) [23]. We use the terminology Long COVID/PASC. Long COVID/PASC can involve sequelae and other medical complications that last for weeks to months after initial recovery, and may include more than 50 long-term effects [24]. Preliminary data about Long COVID/PASC symptoms show numerous similarities to chronic illnesses [23, 25,26,27] known to be associated with viral infections, such as Myalgic Encephalomyelitis/Chronic Fatigue Syndrome (ME/CFS) [28, 29], postural orthostatic tachycardia syndrome[30] and Mast Cell Activation Syndrome [31, 32]. Mast cell activation has also been suggested to play an important role in Long COVID/PASC, due to atypical responses to SARS-CoV-2 by the dysfunctional mast cells [31].

Lingering symptoms have been found to persist for as much as 6 months (or longer) after acute infection, where COVID-19 survivors complain of recurring fatigue or muscle weakness, being out of breath, sleep difficulties, and anxiety or depression [32]. Patients who were more severely ill during their hospital stay tended to have more severe impaired pulmonary diffusion capacities and abnormal chest imaging manifestations, and are the main target population for interventions for long-term recovery [32]. However, it was also shown that ~ 32% of subjects reporting symptoms at 61+ days after infection were asymptomatic at the time of initial SARS-CoV-2 testing [32]. Many patients are also developing Long COVID/PASC after mild or asymptomatic infection, despite not being hospitalized [33]. Researchers in Italy found that 87.4% of 143 COVID-19 patients reported at least one symptom 60 days post-infection, and 55% had three or more. According to their research [25], the most common symptoms were: fatigue (53.1%), difficulty in breathing (43.4%), joint pain (27.3%) and chest pain (21.7%). In the UK it was found in a study of 384 patients (mean age 59.9 years; 62% male) followed for a median 54 days post discharge, 53% reported persistent breathlessness, 34% cough and 69% fatigue and 14.6% had depression [34]. In those discharged with elevated biomarkers, 30.1% and 9.5% had persistently elevated D-dimer and C reactive protein, respectively. 38% of chest radiographs remained abnormal with 9% deteriorating [34]. In the largest global study to-date on this issue, a survey of 3,762 Long COVID/PASC patients, from 56 countries found nearly half still could not work full-time 6 months post-infection, due mainly to fatigue, post-exertional malaise, and cognitive dysfunction [35].

In the current study, we investigate if we could find dysregulated molecules in circulation that might cause the lingering symptoms in individuals with Long COVID/PASC. These symptoms might be due to the presence of persistent circulating plasma clots that are resistant to fibrinolysis. We have previously shown that large anomalous (amyloid) fibrin(ogen) deposits are present in plasma from acute COVID-19 patients [8, 9]. Here we show that plasma samples from Long COVID/PASC still contain large anomalous (amyloid) deposits, and that these deposits are most resistant to fibrinolysis, even with the treatment of a two-step trypsin method. We used proteomics to study the protein presence in both digested supernatant and trapped persistent pellet deposits (after protein digestion via trypsin). Of particular interest was a substantial increase in the acute phase inflammatory molecule Serum Amyloid A (SAA4) and α(2)-antiplasmin (α2AP) that were trapped in the fibrinolytic-resistant pellet deposit. The plasmin-antiplasmin system plays a key role in blood coagulation and fibrinolysis [36]. Plasmin and α2AP are primarily responsible for a controlled and regulated dissolution of the fibrin polymers into soluble fragments [36, 37].

Materials and methods
Ethical clearance
Ethical clearance for the study was obtained from the Health Research Ethics Committee(HREC) of Stellenbosch University (South Africa) (reference: N19/03/043, project ID: 9521). The experimental objectives, risks, and details were explained to volunteers and informed consent were obtained prior to blood collection. Strict compliance to ethical guidelines and principles Declaration of Helsinki, South African Guidelines for Good Clinical Practice, and Medical Research Council Ethical Guidelines for Research were kept for the duration of the study and for all research protocols.

Sample demographics and considerations
Blood was collected from healthy volunteers (N = 13; 6 males, 7 females; mean age: 52.4 ± 4.8) to serve as controls. Healthy volunteers did not smoke, or suffer from cardiovascular diseases or coagulopathies and pregnancy, lactation, and the use of anticoagulants, were exclusion criteria [38]. Patients diagnosed with COVID-19 (before treatment) (N = 15; 9 males and 6 females; mean age: 54.8 ± 15.3) and also patients with Type 2 Diabetes Mellitus (T2DM) (N = 10; 7 males and 3 females; mean age: 59.2 ± 15.9) were included in this study. In addition, patients that suffered from Long COVID/PASC (N = 11; 3 males and 8 females; mean age: 55.7 ± 5.8), were included. Of these patients, three were classified with severe acute COVID-19 symptoms and they were hospitalized where they received oxygen. One person was classified as severe and on ventilation. Two patients were classified as having moderate COVID-19 symptoms, with hospitalization and oxygen. One patient was diagnosed with moderate symptoms but was not hospitalized. Four patients presented with mild acute COVID-19 symptoms and were not hospitalized. These patients suffered from persistent Long COVID/PASC symptoms for at least 2 months after they have recovered from acute COVID-19. None of the Long COVID/PASC individuals were diagnosed with T2DM before their acute COVID-19 diagnosis.

Blood sample collection
Either a qualified phlebotomist or medical practitioner drew the citrated blood samples [4.5 mL sodium citrate (3.2%) tubes (BD Vacutainer®, 369714)], via venepuncture, adhering to standard sterile protocol. Whole blood (WB) was centrifuged at 3000×g for 15 min at room temperature and the supernatant platelet poor plasma (PPP) samples were collected and stored in 1.5 mL Eppendorf tubes at − 80 °C.

Viscometry
Plasma viscosity was measured with the microVISC™ viscometer (RheoSense Inc., CA United States), which uses Viscometer/Rheometer On-a-Chip (VROC®) microfluidic sensor technology. Prior to analysis, stored PPP aliquots from the samples were thawed from − 80 to 35 °C with the use of an incubator. The samples were also kept at 35 °C in the incubator during measurements to keep the temperature constant, as it one of the variables used to measure viscosity. Between each measurement, the micro-viscometer was cleaned with 1% Scienceware® Aquet® liquid detergent solution (Sigma-Aldrich, Z273260), in order to maintain stable viscosity measurements. Plasma viscosity was calculated according to Newton’s law of viscosity:

μ=τΥapp
where μ is the viscosity, τ is the shear stress, and Υapp is the apparent shear rate.

Serum Amyloid A ELISA analysis
ELISA analysis was performed on PPP from 12 controls, 11 individuals with acute COVID-19 and 11 individuals with Long COVID/PASC. The Human SAA ELISA Kit (SAA1) (E-EL-H2183, Elabscience Biotechnology Inc.) was used in this analysis following manufacturer prescribed protocol. SAA1 is one of the two acute phase SAA proteins [39].

Platelet pathology
The whole blood (WB) (haematocrit) samples of healthy volunteers, COVID-19 and Long COVID/PASC patients were exposed to the two fluorescent markers, CD62P (PE-conjugated) (platelet surface P-selectin) (IM1759U, Beckman Coulter, Brea, CA, USA) and PAC-1 (FITC-conjugated) (340507, BD Biosciences, San Jose, CA, USA). CD62P is found in the granules  of platelets and then translocate to the platelet membrane surface. The translocation occurs after the platelet P-selectin is released from the cellular granules during platelet activation [6, 9]. 4 µL CD62P and PAC-1 was added to 20 µL haematocrit. The haematocrit exposed to the markers was incubated for 30 min (protected from light) at room temperature. The excitation wavelength for PAC-1 was set at 450 to 488 nm and the emission at 499 to 529 nm and for the CD62P marker it was 540 nm to 570 nm and the emission 577 nm to 607 nm. Processed samples were viewed using the Zeiss Axio Observer 7 fluorescent microscope with a Plan-Apochromat 63×/1.4 Oil DIC M27 objective (Carl Zeiss Microscopy, Munich, Germany).

Platelet poor plasma (PPP): Amyloid (fibrin(ogen) protein and anomalous clotting in platelet poor plasma samples, before and after two trypsin digestion protocols
All naïve PPP samples from T2DM, controls, acute COVID-19 and Long COVID/PASC PPP were studied using florescence microscopy. For the proteomics analysis 5 healthy, 4 Long COVID/PASC and 9 acute COVID-19 samples were used (one acute COVID-19 donor’s repeat sample, taken 2 days after the first donation were included). PPP samples were prepared for proteomics. One of the Long COVID/PASC volunteers previously donated a (healthy) blood sample. Here we also compare his healthy and Long COVID/PASC samples before and after trypsin digestion.

Naïve PPP samples: fluorescence microscopy to show anomalous clotting and microclot formation
To study anomalous clotting of fibrin(ogen) and plasma proteins, in naïve PPP samples PPP (healthy PPP, T2DM, COVID-19, Long COVID/PASC) were exposed to the fluorescent amyloid dye, Thioflavin T (ThT) (final concentration: 0,005 mM) (Sigma-Aldrich, St. Louis, MO, USA) for 30 min at room temperature. This ThT method was developed to visualize anomalous clotting in inflammatory conditions [40,41,42,43]. After incubation, 4 uL PPP and placed on a glass slide and covered with a coverslip. The excitation wavelength for ThT was set at 450 nm to 488 nm and the emission at 499 nm to 529 nm and processed samples were viewed using a Zeiss Axio Observer 7 fluorescent microscope with a Plan-Apochromat 63×/1.4 Oil DIC M27 objective (Carl Zeiss Microscopy, Munich, Germany) [5, 8, 9].

Two trypsin digestions protocols of platelet poor plasma (PPP)
Chemicals used for proteomics
The following reagents were purchased from Sigma: ammonium bicarbonate, ammonium acetate, Sodium Chloride (NaCl), Tris, sodium duodecucyl sulphate (SDS), Triscarboxyethylphosphine (TCEP), methane methylthioslfonate, (MMTS), Trifluoroacetic acid (TFA) and 3 M Empore C18 solid phase extraction discs. Trypsin was purchased from New England Biosystems and HILIC MagResyn functionalised particles from ReSynBiosciences. Acetonitrile was purchased from Romil and Chloroform was obtained from Merck.

Two trypsin digestion protocols were followed (see Fig. 1). It is well-known that trypsin digests protein, however, we adapted the trypsin digestion step for a first digestion step for this experiment. The non-denaturing digest (1 Trypsin method) is our own method. The second digestion step was done according to https://resynbio.com/wp-content/uploads/2019/12/HILIC_RAPOBD.pdf. With the following modifications: DTT was replaced with TCEP and IAA with MMTS, The trypsin concentration was was lowered as the amount of protein wasn’t known and the incubation time extended to 18 h.

Fig. 1
figure1
Two trypsin digestion protocols, followed by fluorescence microscopy and proteomics of platelet poor plasma (PPP) from healthy individuals, patients with Type 2 Diabetes Mellitus (T2DM), COVID-19 and Long COVID/PASC. (1) Citrated blood was centrifuged to obtain PPP. (2) PPP were treated with trypsin to allow plasma protein digestion. Health PPP and T2DM PPP were fully degraded. COVID-19 and Long COVID/PASC sample formed a undigested pellet deposit at the bottom of the tubes. (3 and 4) For fluorescence microscopy, the supernatants were removed and the remaining 10 µL of supernatant and/or pellet samples were exposed to thioflavin T (ThT) and viewed with fluorescence microscope. Before liquid chromatography-mass spectrometry (LC–MS) based proteomics, supernatants were passed through a C18 solid phase extraction (SPE) device. (5) A second trypsin digestion protocol was followed to (6) degrade the pellet deposit in the COVID-19 and Long COVID/PASC samples. The same method was followed with healthy and T2DM PPP (although these samples did not contain a visible pellet deposit). (7) Double-trypsinized samples from controls, COVID-19 and Long COVID/PASC samples were then studied using proteomics. (Figure created with BioRender.com)

Full size image
The first trypsin digestion protocol was followed using PPP from 5 healthy, 4 Long COVID/PASC and 9 acute COVID volunteers (one acute COVID-19 donor’s repeat sample, taken 2 days after the first donation was included). The supernatant proteomics data was collected from these samples. The trypsin digestion was also done with 4 volunteers with T2DM. Here we also included a repeat sample of one of the volunteers to confirm results. The second-step trypsinization protocol was performed on the undigested pellet deposits from 5 acute COVID-19 samples and 4 Long COVID/PASC samples. This second-step trypsinization was also performed on 5 control plasma samples.

First trypsin digestion protocol of naïve PPP
All PPP samples were exposed to a first step of trypsin digestion of the plasma proteins. The samples were diluted in ten times in 10 mM ammonium bicarbonate and protein concentration determined. The samples were standardised to 1 mg/mL total protein. A total of 1 µg trypsin (New England Biosystems) was added to the plasma for 1:50 enzyme to substrate ratio. No reduction or alkylation was performed. After this first trypsin digestion protocol, both COVID-19 and Long COVID/PASC samples formed a visible pellet deposit at the bottom of the tubes after centrifugation for 30 min at 13,000×g. Healthy PPP samples and the T2DM PPP samples did not form any visible deposit at the bottom of the tube.

Fluorescence microscopy of trypsin-degraded supernatant and visible pellet deposits
After the first trypsin digestion protocol, supernatants were removed and the remaining 10 µL was exposed to ThT (as previously described) and the rest of the supernatants were analysed using mass spectrometry (seen methods below).The 10 µL of healthy PPP and T2DM PPP contained no pellet deposit, while the 10 µL of the COVID-19 and Long COVID/PASC sample did contain a visible pellet deposit. These samples were also visualized using the Zeiss Axio Observer 7 fluorescent microscope with a Plan-Apochromat 63×/1.4 Oil DIC M27 objective (Carl Zeiss Microscopy, Munich, Germany).

Pellet deposit digestion by a second trypsin digestion protocol
60 µL of chloroform was added to the remaining 10 µL PPP, containing the pellet deposit and again centrifuged at 13,000×g for 30 min. 50 µL supernatant was removed and the rest airdried. This deposit was further dissolved in 100 mM Tris (pH 8.5) containing 1% (sodium dodecyl sulphate (SDS) (Sigma) and 5 mM (tris(2-carboxyethyl)phosphine) (TCEP, Sigma), and reduced at 45 °C for 1 h. The product was cooled to room temperature and Cysteine residues blocked withmethyl methanethiosulfonate (MMTS, Sigma). These samples were also studied using mass spectrometry. The reduced and thiomethylated protein samples were diluted 1:1 with 200 mM ammonium acetate (Sigma) containing 30% acetonitrile (ACN, Romil), pH 4.5. The samples were incubated with HILIC functionalised magnetic particles (ResynBiosciences) equilibrated with 100 mM ammonium acetate containing 15% ACN, pH 4.5 for 30 min. After, binding, the supernatant was removed and the particles washed twice with 95% ACN. To each sample 0.1 mg of trypsin was added in 10 mM ammonium bicarbonate. The samples were incubated over night at 37 °C with agitation. After 18 h the supernatant was removed and the particles washed with 1% trifluoroacetic acid (TFA, Sigma). The wash was combined with the first supernatant and applied to a C18 SPE (3 M Emopore) device prior to analysis.

Proteomics of platelet poor plasma
After the first trypsin digestion protocol, the supernatants were subjected to C18 and solid phase extraction (SPE) and proteomics were performed. After the pellet deposit was solubilized in the second trypsin digestion protocol, the now soluble pellet deposits were also studied using proteomics.

Liquid chromatography on degraded supernatant and degraded pellet deposit
Dionex nano-RSLC
Liquid chromatography was performed on a Thermo Scientific Ultimate 3000 RSLC [44] equipped with a 20 mm × 100 µm C18 trap column (Thermo Scientific) and a CSH 25cm × 75µm 1.7 µm particle size C18 column (Waters) analytical column. The solvent system employed was loading: 2% acetonitrile:water; 0.1% FA; Solvent A: 2% acetonitrile:water; 0.1% FA and Solvent B: 100% acetonitrile:water. The samples were loaded onto the trap column using loading solvent at a flow rate of 2 µL/min from a temperature controlled autosampler set at 7 °C. Loading was performed for 5 min before the sample was eluted onto the analytical column. Flow rate was set to 300 nL/min and the gradient generated as follows: 5.0%–30%B over 60 min and 30–50%B from 60–80 min. Chromatography was performed at 45 °C and the outflow delivered to the mass spectrometer.

Mass spectrometry of platelet poor plasma
Mass spectrometry was performed using a Thermo Scientific Fusion mass spectrometer equipped with a Nanospray Flex ionization source. Plasma samples, before and after addition of spike protein addition (1 ng mL−1 final exposure concentration), from4 of our control samples were analysed with this method. The sample was introduced through a stainless-steel nano-bore emitter Data was collected in positive mode with spray voltage set to 1.8 kV and ion transfer capillary set to 275 °C. Spectra were internally calibrated using polysiloxane ions at m/z = 445.12003. MS1 scans were performed using the orbitrap detector set at 120,000 resolution over the scan range 375–1500 with AGC target at 4 E5 and maximum injection time of 50 ms. Data was acquired in profile mode.MS2 acquisitions were performed using monoisotopic precursor selection for ion with charges + 2–+ 7 with error tolerance set to ± 10 ppm. Precursor ions were excluded from fragmentation once for a period of 60 s. Precursor ions were selected for fragmentation in HCD mode using the quadrupole mass analyser with HCD energy set to 30%. Fragment ions were detected in the Orbitrap mass analyzer set to 30,000 resolution. The AGC target was set to 5E4 and the maximum injection time to 100 ms. The data was acquired in centroid mode.

Mass spectrometry data analysis
The raw files generated by the mass spectrometer were imported into Proteome Discoverer v1.4 (Thermo Scientific) and processed using the Sequest HT algorithm. Database interrogation was performed against the 2019-nCOVpFASTA database. Semi-tryptic cleavage with 2 missed cleavages was allowed for. Precursor mass tolerance was set to 10 ppm and fragment mass tolerance set to 0.02 Da. Demamidation (NQ), oxidation (M) allowed as dynamic modifications. Peptide validation was performed using the Target-Decoy PSM validator node. The search results were imported into Scaffold Q+ for further validation (www.proteomesoftware.com) and statistical testing. A t-test was performed on the datasets and the total spectra quantitative method used to compare the datasets.

Statistics
Statistical analysis was done using Graphpad Prism 8 (version 8.4.3). All data were subjected to Shapiro-Wilks normality tests. An unpaired T-test was performed on parametric data with the data expressed as mean ± standard deviation, whereas the Mann–Whitney U test was used on unpaired non-parametric data and the data expressed as median [Q1–Q3] (all two-tailed).

Supplementary material and raw data
All supplementary material and raw data can be accessed here: https://1drv.ms/u/s!AgoCOmY3bkKHi4M_1rPgXqXoq1XXSw?e=Uq0at7.

Results
Viscosity analysis of platelet poor plasma (expressed as mPa/seconds)
In the current analysis, we analysed PPP from 13 controls, 10 T2DM, 13 acute COVID-19 and 11 Long COVID/PASC patients. Data was normally distributed and unpaired T-tests showed that there were no differences in PPP viscosity of controls and T2DM (p = 0.3), and that of controls and Long COVID/PASC PPP samples (p = 0.9). A significant difference was noted between PPP viscosity of controls and acute COVID-19 (p = 0.001) and acute COVID-19 and Long COVID/PASC (p = 0.002). These results suggest that the viscosity of PPP from patients with acute COVID-19 were the only samples showed an increase plasma viscosity. Raw data files and graphs are available in the data link (see raw data link).

Serum Amyloid A ELISA analysis of platelet poor plasma
In the current analysis, we analysed PPP from 12 controls, 11 acute COVID-19 and 11 Long COVID/PASC patients. We were specifically interested in SAA1 concentrations in plasma. The human SAA protein family comprises the acute phase SAA1/SAA2, known to activate a large set of innate and adaptive immune cells, and the constitutive SAA4 [39]. ELISA analysis of SAA (1 to 4) is usually performed using serum samples. Serum SAA concentrations have recently been shown to be significantly and positively associated with higher COVID-19 severity and mortality [45]. For a comprehensive review on SAA, see [46]. Reports of serum SAA concentrations in COVID-19 patients are between 10 and 300 mg L−1 (SAA type not indicated) [47]; and can be over 200 mg L−1 for SAA1 [48]. We analysed our data with the Mann–Whitney test (non-parametric data) or unpaired T-test (parametric data). The concentration distribution of SAA1 were as follows: for controls (3.0 mg L−1 (± 0.9)), acute COVID-19 (3.7 mg L−1 [3.3—5.4]) and Long COVID/PASC (3.98 mg L−1 (± 0.43). There was a significant difference in PPP SAA1 concentrations between controls and acute COVID-19 (p = 0.02), and controls and Long COVID/PASC (p = 0.003). There were no significant differences between PPP SAA1 concentrations acute COVID-19 and Long COVID/PASC (p = 0.46). Raw data files and graphs are available in the data link (see raw data link below).

Platelet pathology as viewed with fluorescence microscopy
Previously, we (and others) noted that platelets are hyperactivated in T2DM. Recently, we also confirmed this observation in COVID-19 samples [9]. Here we show that, in the current sample, platelets from Long COVID/PASC patients are also hyperactivated (Fig. 2E, F), with an addition feature of clumped together platelets (Fig. 2G, H).

Fig. 2
figure2
Fluorescence microscopy of haematocrit samples, showing representative micrographs of platelets. A, B show representative micrographs from healthy individuals. C, D show hyperactivated platelets in COVID-19 and E–H show representative micrographs from platelets from Long COVID/PASC samples. White arrows show aggregated platelets. Platelets in the haematocrit were incubated with the fluorescent markers PAC-1 (green fluorescence) and CD62P-PE (purple fluorescence)

Full size image
Platelet poor plasma (PPP): Amyloid fibrin(ogen) protein and anomalous clotting in platelet poor plasma samples, before and after two trypsin digestion protocols
Previously we have shown that naïve PPP (exposed to ThT) from healthy individuals and T2DM, have significantly less anomalous microclots, compared to acute COVID-19 PPP [8]. The marker thioflavin T (ThT) binds to anomalous (amyloid) microclots in the PPP [8]. Here we show that PPP from Long COVID/PASC samples also have considerable anomalous (amyloid) microclots, similar to that of acute COVID-19 PPP samples. Figure 3 shows the naïve sample of a volunteer before COVID-19 infection and during Long COVID/PASC (Fig. 3A, B) and Fig. 3C shows more examples of microclots in other Long COVID/PASC patient PPP samples.

Fig. 3
figure3
Micrographs of platelet poor plasma (PPP) (BEFORE trypsin digestion) with added thioflavin T (ThT). The marker thioflavin T (ThT) binds to anomalous (amyloid) microclots in the PPP. A Microclots in a healthy volunteer, before acute COVID-19 infection and B the same individual during Long COVID/PASC. C Representative micrographs of other patients with Long COVID/PASC

Full size image
Plasma samples of healthy individuals, T2DM, COVID-19 and Long COVID/PASC patients were then exposed to the first trypsin protocol. From each sample the supernatant was removed and ThT was added to 10 µL of the remaining sample and viewed with fluorescence microscopy are shown in Figs. 4 and 5. In this remaining 10 µL, COVID-19 and Long COVID/PASC PPP samples, a visible pellet was present.

Fig. 4
figure4
Digested supernatant of platelet poor plasma (PPP) (AFTER trypsin digestion). The marker thioflavin T (ThT) binds to anomalous (amyloid) microclots in the PPP. A Micrographs of PPP from healthy individuals; B Micrographs of PPP from Type 2 Diabetes Mellitus (T2DM). White arrows point out small areas where ThT bound in samples from controls and T2DM. C Significant microclots are visible in plasma from patients with COVID-19 as seen in the green signal in the micrographs of PPP from COVID-19

Full size image
Fig. 5
figure5
Representative micrographs of Long COVID/PASC patients. Digested supernatant (PPP) after first trypsin digestion step, where supernatant was removed and thioflavin T (ThT) added to the remaining 10 µL. The marker thioflavin T (ThT) binds to anomalous microclots in the PPP

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Proteomics of platelet poor plasma after two trypsin digestion steps
In this paper we focus only on selected proteomics results of interest for clotting; e.g. fibrinogen, von Willebrand Factor (VWF), SAA4, and plasminogen and α2AP. After the first trypsinization, the PPP of the controls were fully digested, while a fibrinolytic-resistant deposit was left in the COVID-19 and Long COVID/PASC samples. Only after a second trypsinization, the pellet deposit of the COVID-19 and Long COVID/PASC could be fully digested. Proteomics were performed and our results show that various inflammatory molecules that were substantially increased in the supernatant (after first trypsinization) of COVID-19 and Long COVID/PASC samples compared to the supernatant from the controls. After the second trypsinization step, various inflammatory molecules were also substantially increased in the digested pellet deposits from the COVID-19 and Long COVID/PASC compared to the control samples. We present our results as fold changes in levels of proteins. See Table 1 for some of the most interesting results of the digested pellet deposits, as shown by fold changes (of more than 2) for the most significant proteins for pair-wise comparisons. See Fig. 6 for overview plots of the protein distribution between pairwise sample comparisons (controls vs COVID-19; Controls vs Long COVID/PASC; COVID-19 vs Long COVID/PASC). All raw data for the supernatant and digested pellet data are shown in supplementary material.

Table. 1 Proteomics pairwise analysis of digested pellet deposits from acute COVID-19 and Long COVID/PASC vs fully digested samples from controls and Type 2 Diabetes
Full size table
Fig. 6
figure6
Volcano plots of the protein distribution between pairwise sample comparisons (controls vs COVID-19; controls vs Long COVID/PASC; COVID-19 vs Long COVID/PASC). Oranges dots show proteins above the significance levels as indicated by the dotted line. Foldchange is presented on the X-axis (negative values: down-regulation and positive values: upregulation). The Y-axis represents the Log-(minus) 10 of the p-values

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Mass spectrometry of the digested platelet poor plasma supernatants
Mass spectrometry based proteomics confirmed that the concentration of the α-fibrinogen chain is increased in the COVID-19 supernatant compared to controls and Long COVID/PASC. The γ and β chains levels were not changed in the supernatant of any of the sample types. Antiplasmin and plasminogen levels were similar in the supernatant of the controls, COVID-19 and Long COVID/PASC.

Mass spectrometry of the digested pellet deposits vs the digested faction found in control platelet poor plasma
Mass spectrometry based proteomics confirmed that levels of the coagulation factor XIII, α and β fibrinogen chains were increased in the digested pellet deposits from Long COVID/PASC samples compared to the digested plasma from controls and the digested pellet deposits from COVID-19. Relative to control and COVID-19 samples, plasminogen levels were slightly increased in the pellet deposits from Long COVID/PASC. SAA4 was not present in the digested plasma of the controls, but present in the digested pellet deposits of samples from Long COVID/PASC. It was a surprising result that SAA4 was so much increased in the digested pellet deposits. We suggest that these molecules are trapped and concentrated in the fibrinolysis-resistant microclots that are present in the circulation. SAA4 is a constitutively expressed molecule in contrast to SAA1 and 2 that are both acute phase proteins.

Mass spectrometry of the digested platelet poor plasma supernatants controls vs Type 2 Diabetes and Type 2 Diabetes vs Long COVID samples
PPP of T2DM and controls digested fully after the 1st trypsinization step. Proteomics of supernatants showed fold-change increases for Complement C1r subcomponent-like protein and SAA1 in the T2DM digested sample than in the control sample. SAA1 is known to be increased in T2DM [49]. The classical complement pathway activation is a multimolecular complex, where three subcomponents C1q, C1r, and C1s. C1q are present. [50]. These subunits form the recognition areas of the complex and its binding to specific targets leads to the formation of active C1, which in turn activates the classical complement pathway in an immunoglobulin-dependent or -independent manner [50].

We also compared the supernatant after the 1st trypsinization step of T2DM and Long COVID. Here we found significant fold changes in C1q subcomponent subunit B, and two types of Keratin, type I and II (cytoskeletal).

Discussion
It is now well-recognized that vascular changes and thrombotic microangiopathy, diffuse intravascular coagulation and large-vessel thrombosis are major reasons for a poor COVID-19 prognosis [51, 52]. These comorbidities are linked to multisystem organ failure, as well as pulmonary vascular endothelialitis [51, 53]. The presence of endotheliopathy in particular, is likely to be associated with critical illness and death [54]. It is also suggested that endothelial dysfunction contributes to COVID-19-associated vascular inflammation, COVID-19-associated coagulopathy, and pulmonary fibrinous microthrombi in the alveolar capillaries [53]. In some instances, patients present with a significant elevation in D-dimer/fibrin(ogen)degradation products [55]. D-dimer and fibrin(ogen) degradation products may indicate the failing attempt of the fibrinolytic system to remove fibrin and necrotic tissue from the lung parenchyma (and also from the circulation), but being consumed or overwhelmed in the process [56].

Central to COVID-19 pathology is the pathological roller-coaster from hypercoagulation and hypofibrinolysis. Bouck and co-workers in 2021 found that the lag times to thrombin, plasmin, and fibrin formation were prolonged with increased disease severity in COVID-19 [57]. The authors also argue that, although the presence of D-dimer suggests fibrinolytic pathways are intact and actively dissolving (lysing) fibrin, the discovery of fibrin deposits in lungs and other organs suggests dysregulation of the balance in fibrin-forming and fibrin-dissolving (plasmin generation) pathways is a major aspect of COVID-19 pathogenesis [57].

Results presented in the current paper point to a significant failure in the fibrinolytic process during COVID-19 and also in patients with lingering Long COVID/PASC symptoms. Our results show that plasma proteins in both COVID-19 and Long COVID/PASC plasma samples are greatly resistant to breakdown in the presence of trypsin. This was confirmed visually using fluorescence microscopy, as well as with proteomics. Most significant changes shown in proteomics analysis, were in circulating proteins related to clotting. We noted significant increases in fibrinogen chains, as well as acute phase proteins like SAA4 and α2AP, as shown in the proteomics analysis (Table 1). Our results point to a significant increase in α2AP in Long COVID/PASC vs controls and in Long COVID/PASC vs acute COVID-19 for digested pellet deposits. Here we also show a difference between SAA1 and SAA4. SAA1, was about twofold increased in PPP from both acute COVID-19 and Long COVID/PASC as seen with an SAA1 ELISA. SAA1 and Complement C1r subcomponent-like protein were also increased in the fully digested plasma supernatant of T2DM (after a first trypsinization step), compared to the fully digested plasma supernatant samples from controls. Increases in SAA1 is known in T2DM [49], and adverse vascular effects of complement, the inflammatory process, and a thrombotic environment may play significant roles in T2DM pathology [58]. Future analysis could also investigate the role of other complement molecules e.g. C3, C6 and C7 in acute and acute Long COVID/PASC. We also found increases in VWF in COVID-19 and Long COVID/PASC samples. This is of significance for platelet adhesion to endothelium [59]. When VWF is higher, platelets will be more activated and more prone to adhesion to endothelium [60].

SAA4 (also found as an apoliprotein of HDL), is synthesized constitutively in the liver [46]. Here we report that SAA4 showed a significant increase in our proteomics analysis of the double trypsin-digested pellet deposits. There was a 17-fold increase in SAA4, between PPP in samples from Long COVID/PASC vs controls. We report fold changes in proteins present in the fibrinolysis-resistant pellet deposits of acute COVID-19 and Long COVID/PASC, compared to the fluid sample of the controls that also underwent a double trypsinization process. It follows that the true concentrations in plasma samples may therefore not reflect the fold changes we report on here, in proteins trapped in the solubilized pellet deposits. It was recently shown that patients with low HDL-cholesterol levels at admission to the hospital were more likely to develop severe disease, compared to patients with high HDL-cholesterol levels [61]. Compared with the healthy controls, the patients have sharply decreased concentrations of total cholesterol, HDL-cholesterol and LDL-cholesterol [62]. With reduced HDL levels in circulation, SAA4 potentially will be less partitioned into HDL.

Of particular interest is the simultaneous presence of persistent anomalous (amyloid) microclots and a pathological fibrinolytic system. The plasmin and antiplasmin balance may be central to this phenomenon (see Fig. 7). An important element of the fibrinolytic system is the conversion of circulating zymogen plasminogen to its active form plasmin [63, 64]. Endogenous activators of plasminogen are the tissue-type plasminogen activator (tPA) and urokinase-type plasminogen activator (uPA) [65]. The catalytic activity of tPA is largely dependent on the presence of fibrin, as both tPA and its substrate plasminogen bind to the lysine residues on fibrin, using it as a cofactor for plasmin generation [64]. Plasmin is the effector protease of the fibrinolytic system, well known for its involvement in fibrin degradation and clot removal [63]. Plasmin is also recognized as a potent modulator of immunological processes by directly interacting with various cell types including cells of the vasculature (endothelial cells, smooth muscle cells) [63] In fact, the removal of misfolded proteins and the maintenance of tissue homeostasis seem to be major physiological functions of plasmin [63]. Plasmin is also inhibited by the actions of various serine protease inhibitors like α2AP [64]. High blood levels of α2AP [66], an ultrafast, covalent inhibitor of plasmin, have been linked in humans to increased risk of ischemic stroke and failure of tissue plasminogen activator therapy [67]. Furthermore, plasminogen activator inhibitor-1 (PAI-1) and α2AP, maintain a delicate homeostasis in the normal physiologic state [68]. α2AP is covalently cross-linked to fibrin in the thrombus by activated factor XIII, a transglutaminase [69, 70] which is a major source of the resistance of in vitro plasma clots to plasmin-mediated fibrinolysis [66]. It is therefore entirely plausible that, as we noted in our Long COVID/PASC samples, if there is both an acute or lingering overload of anomalous (amyloid) fibrin(ogen) microclots in circulation, and a significant fold increase in α2AP, that the endogenous activators of plasminogen and the subsequent cascade of physiological events that are driven by plasmin generation, will fail. In addition, plasmin also processes the viral S-protein for its entry into the host cells [65], where plasmin, and other proteases cleave a newly inserted furin site in the S protein of SARS-CoV-2, extracellularly, which increases its infectivity and virulence [56]. This involvement of plasmin in the cleaving of the viral S proteins, may also further contribute to a decreased efficiency of plasmin to act on an increase in anomalous fibrin(ogen) load.

Fig. 7
figure7
Simplified coagulation diagram (adapted from [37, 71, 72] depicting healthy and pathological processes. (1A) The intrinsic and (1B) extrinsic pathways converge into the (1C) common pathway. These pathways lead to the conversion of soluble fibrinogen to insoluble fibrin, catalysed by thrombin. (2) Tissue plasminogen activator (tPA) or urokinase-type plasminogen activator (uPA) converts plasminogen into plasmin. A healthy fibrinolytic system regulates the coagulation pathway and assists with successful lysis of the insoluble fibrin clot. (3) Plasmin cleaves fibrin into fibrin degradation products (FDPs), including D-dimer. (4) Protein C and thrombomodulin both regulate coagulation: thrombin binds to its receptor, thrombomodulin, resulting in activated protein C (APC). APC then inhibits both Va and VIIIa. (5) Dysregulated inflammatory molecules may interfere with tissue factor (TF) expression. (6) Dysregulated inflammatory molecules may also down-regulate thrombomodulin, resulting in hypercoagulation, as Va and VIIIa activities are then not sufficiently modulated. (7) Dysregulated inflammatory molecules in circulation can inhibit of the fibrinolytic system via up-regulation of plasminogen activator inhibitor-1 (PAI-1). PAI-I upregulation interferes with tissue plasminogen activator (TPA) function, and ultimately results in a dysregulated coagulation system. (8) α2-antiplasmin (α2AP) inhibits plasmin and ultimately will prevent sufficient fibrinolysis to happen. (Figure created with Biorender.com)

Full size image
Conclusion
Hypercoagulability is a well-known accompaniment of T2DM [49, 73]. Furthermore, hypercoagulability is an increasingly recognized complication of COVID-19 infection, and anticoagulation has become central in the comprehensive COVID-19 management [65, 74]. Significant anomalous (amyloid) microclot formation that are resistant to fibrinolysis, increased α2AP and the surge of acute phase inflammatory molecules, may therefore be central contributors in the multiple coagulation/fibrinolysis pathophysiology of both COVID-19 infection and its lingering phenotype, Long COVID/PASC. Our findings that there are significant increases of dysregulated molecules when comparing acute COVID-19 samples to Long COVID/PASC, was interesting, and we speculate that it might be because of the prolonged inflammatory status in Long COVID/PASC, and could also possibly be due to persistent viral infection (although this was not confirmed in the current study). We recognize that some of the proteomics findings should now be confirmed using a larger sample set as the statistical power of the current set is limited. We also suggest that methods like platelet aggregometry analysis and PT and PTT analysis should also be considered. Here we conclude that (i) hypercoagulability due to significant increases in inflammatory molecules, (ii) circulating microclots and hyperactivated platelets, and (iii) an aberrant fibrinolytic system, are all driven by a dysfunction in clotting protein and lytic enzyme supply and demand. Central to hypofibrinolysis and persistent microclots is the presence of a significant increase in α2AP. (iv) The association of T2DM and the development of Long COVID/PASC needs urgent attention and further research is needed to determine the association between T2DM and Long COVID/PASC. Clotting pathologies in both acute COVID-19 infection and in Long COVID/PASC might therefore benefit from a following a regime of continued anticlotting therapy to support the fibrinolytic system function.

Availability of data and materials
The datasets generated as well as figure micrographs analyzed during the current study are available: https://1drv.ms/u/s!AgoCOmY3bkKHi4M_1rPgXqXoq1XXSw?e=Uq0at7. The raw data supporting the conclusions of this article will be made available by the authors, without undue reservation.

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Acknowledgements
We would like to thank the patients and their families who participated in this study. We wish to thank Simone Turner and Mireille Grobler for their assistance with the ELISA assay and assistance with the curation of the samples. We also wish to thank Dr Amy Proal from PolyBio Research Foundation for comments on the paper.

Funding
DBK thanks the Novo Nordisk Foundation for financial support (grant NNF20CC0035580). The funders had no role in study design, data collection and analysis, decision to publish, or preparation of the manuscript.

Author information
Affiliations
Department of Physiological Sciences, Faculty of Science, Stellenbosch University, Private Bag X1 Matieland, Stellenbosch, 7602, South Africa

Etheresia Pretorius, Chantelle Venter, Johannes A. Bezuidenhout, Janami Steenkamp & Douglas B. Kell

Central Analytical Facility: Mass Spectrometry, Stellenbosch University, Tygerberg Campus, Room 6054, Clinical Building, Francie Van Zijl Drive Tygerberg, Cape Town, 7505, South Africa

Mare Vlok

Mediclinic Stellenbosch, Stellenbosch, 7600, South Africa

Gert Jacobus Laubscher

PathCare Laboratories, PathCare Business Centre, PathCare Park, Neels Bothma Street, N1 City, Cape Town, 7460, South Africa

Janami Steenkamp

Department of Biochemistry and Systems Biology, Institute of Systems, Molecular and Integrative Biology, Faculty of Health and Life Sciences, University of Liverpool, Liverpool, L69 7ZB, UK

Douglas B. Kell

The Novo Nordisk Foundation Centre for Biosustainability, Technical University of Denmark, Kemitorvet 200, 2800, Kgs Lyngby, Denmark

Douglas B. Kell

Contributions
EP: Sample analysis, edited the paper, funding, co-corresponding author; MV: proteomics analysis and proteomics data curation; CV: Platelet analysis and technical assistance; JAB: ELISA analysis; PJL: Clinician and patient sample identification; JS: Haematopathologist: sample collection and screening; DBK: co-corresponding author. . All authors read and approved the final manuscript.

Corresponding authors
Correspondence to Etheresia Pretorius or Douglas B. Kell.

Ethics declarations
Ethics approval and consent to participate
Ethical approval for blood collection and analysis of the patients with COVID-19, Long COVID/PASC and T2DM and healthy individuals, was given by the Health Research Ethics Committee (HREC) of Stellenbosch University (reference number: 9521). This laboratory study was carried out in strict adherence to the International Declaration of Helsinki, South African Guidelines for Good Clinical Practice and the South African Medical Research Council (SAMRC), Ethical Guidelines for research. Consent was obtained from all participant. Patients or the public WERE NOT involved in the design, or conduct, or reporting, or dissemination plans of our research.

Consent for publication
All authors approved submission of the paper.

Competing interests
The authors have no competing interests to declare.

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Pretorius, E., Vlok, M., Venter, C. et al. Persistent clotting protein pathology in Long COVID/Post-Acute Sequelae of COVID-19 (PASC) is accompanied by increased levels of antiplasmin. Cardiovasc Diabetol 20, 172 (2021). https://doi.org/10.1186/s12933-021-01359-7

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[*/quote*]


https://www.sun.ac.za/english

https://www.sun.ac.za/english/Pages/COVID-19-Coronavirus-Disease-2019.aspx

[*quote*]
COVID-19 health enquiries
Stellenbosch Campus
021 808 3496/3494
Tygerberg Campus
021 938 9590
After hours emergency
076 431 0305
Public Hotline
0800 029 999
Provincial Hotline
021 928 4102
WhatsApp Number
060 012 3456
[*/quote*]


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Stoppt die deutschen Massenmörder!
Stoppt die österreichischen Massenmörder!
Stoppt die schweizer Massenmörder!

Revolution jetzt. Sonst ist es zu spät.

Pangwall

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Vorsätzliche Dummheit ist tödlich. Sie ist ein Kapitalverbrechen.
« Reply #362 on: January 09, 2022, 05:02:39 PM »

Vorsätzliche Dummheit ist tödlich. Sie ist ein Kapitalverbrechen.

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Stoppt die deutschen Massenmörder!
Stoppt die österreichischen Massenmörder!
Stoppt die schweizer Massenmörder!

Revolution jetzt. Sonst ist es zu spät.

Krik

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  • Posts: 1724
BBC Warning: COVID: Half of Europe to be infected with Omicron within weeks
« Reply #363 on: January 11, 2022, 02:00:42 PM »

BBC Warning: COVID: Half of Europe to be infected with Omicron within weeks

[*quote*]
Covid: Half of Europe to be infected with Omicron within weeks - WHO
Published2 hours ago

The World Health Organization has warned that half of Europe will have been infected with the Omicron variant of Covid-19 within six to eight weeks.

Dr Hans Kluge said a "west-to-east tidal wave" of Omicron was sweeping across the region, on top of the surge of the Delta variant already present.

The projection was based on the seven million new cases reported across Europe in the first week of 2022.

The number of infections has more than doubled in a two-week period.

"Today the Omicron variant represents a new west-to-east tidal wave, sweeping across the region on top of the Delta surge that all countries were managing until late 2021," Dr Kluge told a news conference.

He quoted the Seattle-based Institute for Health Metrics and Evaluation as forecasting that "more than 50 percent of the population in the region will be infected with Omicron in the next six to eight weeks".

He said European and Central Asian countries remained under "intense pressure" as the virus spread from western countries into the Balkans.

"How each country now responds must be informed by its epidemiological situation, available resources, vaccination uptake status and socio-economic context", he added.

Recent studies suggest that Omicron is less likely to make people seriously ill than previous Covid variants. But Omicron is still highly contagious and can infect people even if they are fully vaccinated.

The record number of people catching it has left health systems under severe strain.

On Monday, the UK reported a further 142,224 confirmed cases of the virus and 77 deaths. A number of hospitals have declared "critical" incidents due to staff absences and rising pressures caused by Covid.

Elsewhere, hospital numbers are also rising. France's Health Minister Olivier Veran warned last week that January would be tough for hospitals.

He added that Omicron patients were taking up "conventional" beds in hospitals while Delta was putting a strain on ICU departments.

In eastern Europe, Poland reported that 100,000 people had died from the virus in the country since the start of the pandemic. Poland now has the sixth-highest mortality rate in the world from Covid-19, and almost 40% of its population remains unvaccinated.

In Russia, top consumer health official Anna Popova told a meeting of the government's coronavirus task force that without action to control the spread of the virus, the daily number of new Covid cases there could reach 100,000.

The daily infection rate had recently been declining from a peak of 41,335 cases recorded in early November, Reuters news agency reports.

Ms Popova said 305 known cases of the Omicron variant had been detected so far, in 13 of the country's regions. Russia has registered at least 311,281 deaths and 10.5 million cases to date.

On Monday, the pharmaceutical firm Pfizer said it would be able to launch a version of its vaccine that offers special protection against Omicron, to be rolled out in March. Health experts say it is not yet clear whether this is needed.

Chart showing cases compared by region
Presentational white space
View comments
[*/quote*]

much more:
https://www.bbc.com/news/world-europe-59948920
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REVOLUTION!

Julian

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #364 on: January 12, 2022, 11:24:08 PM »

https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/
[*quote*]
Land                   Infektionen (gesamt)
                                      Neu­infektionen
                                                 Neuinfektionen
                                                 (7‑Tage‑Inzidenz)
                                                          Infektionsrate (gesamt)
                                                                   Todesfälle (gesamt)
                                                                            Neue Todesfälle
                                                                                   Letalitätsrate
                                                                                  (gesamt)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vereinigte Staaten     62.308.472     752.387    1571,2   18,7%    842.141  2.641  1,4%
Frankreich             12.620.080     368.379    2944,6   18,7%    126.124    341  1,0%
Italien                 7.774.863     220.519    2000,9   12,9%    139.559    294  1,8%
Indien                 35.875.790     168.063      65,7    2,6%    484.213    277  1,4%
Spanien                 7.592.242     134.942    1726,3   16,2%     90.383    247  1,2%
Argentinien             6.533.635     134.439    1563,6   14,3%    117.595     52  1,8%
Vereinigtes Königreich 14.767.284     115.816    1606,5   21,7%    150.729    381  1,0%
Australien              1.223.505      84.408    2383,7    4,7%      2.465     50  0,2%
Deutschland             7.661.811      80.430     407,4    9,2%    114.735    384  1,5%
Türkei                 10.119.884      74.226     547,4   11,9%     83.980    137  0,8%
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[*/quote*]

In Deutschland 84430 Neuinfektionen an einem einzigen Tag. In Frankreich: 368379. Von da kommt über Belgien und die Niederlande die Flutwelle nach Deutschland.

Es wird ein verdammt kalter Winter werden. Kalt und dunkel. Und tot.



Die Sterblichkeit liegt bei über 1 Prozent. Australien kann man aus zwei Gründen ignorieren. Erstens hat die richtige Welle noch gar nicht angefangen und zweitens ist die Bevölkerung von Australien sehr klein im Verhältnis zur gesamten Bevölkerung der Erde.

Nimmt man den untersten Wert von 1 Prozent, bedeutet das 78 Millionen Tote weltweit. Das ist mehr als vor 2 Jahren geschätzt wurde. Da hat man mit 60 Millionen gerechnet.

Wenn in Deutschland 1 Prozent stirbt, sind das 800.000 Tote. Die Immobilienbranche wird boomen. Da wird wieder viel Wohnraum frei. Kein Wunder, daß  Korruptionisten wie die von der Hotel-Fachpartei FDP die Schutzmaßnahmen gegen die Pandemie sabotieren. Wie die Kriegsgewinnler zur Zeit des inzwischen in Ungnade gefallenen Herrn Hitler.

Inzwischen haben die Nazis dazugelernt: sie töten nicht mehr selbst, sondern sie LASSEN STERBEN.
« Last Edit: January 12, 2022, 11:35:10 PM by Julian »
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-----  Travelling beyond c   -----

Krokant

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Pandemie der Ungeimpften
« Reply #368 on: January 21, 2022, 05:29:52 AM »

Das hat aber lange gedauert, bis die DAS begriffen haben!

https://twitter.com/DanyVause/status/1484087139323289601

[*quote*]
Dany 🏳️‍🌈 @DanyVause

Pandemie der Ungeimpften



https://pbs.twimg.com/media/FJiJY1vXoAEa6Or?format=jpg&name=small

9:55 AM · Jan 20, 2022·Twitter for Android
101  Retweets 4  Quote Tweets 418  Likes

Dany 🏳️‍🌈 @DanyVause
Jan 20
Replying to @DanyVause
Das ist übrigens nur ein Beispielort, nicht ganz Deutschland 👆

Ich finde nur diese riesige Differenz krass.
[*/quote*]
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Ayumi

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #370 on: January 24, 2022, 12:24:20 AM »

https://twitter.com/littlewisehen/status/1481328235849916418

[*quote*]
Littlewisehen @littlewisehen

"In der kanadischen Provinz Quebec wurde eine neue Corona-Regel verkündet: diese besagt, dass Menschen, die Alkohol oder Marihuana kaufen wollen, gegen das Coronavirus geimpft sein müssen.

Die Rate der Erstimpfungen in der Region hat sich an einem Tag vervierfacht."
😎

7:12 PM · Jan 12, 2022·Echofon
41 Retweets 5 Quote Tweets 256 Likes
[*/quote*]
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Écrasez l'infâme!

Vrolliastar

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #371 on: January 26, 2022, 05:37:09 PM »

https://twitter.com/RobertBoni6/status/1486257639621283844

[*quote*]
Robert Boni 🌍#climateActionNow 🌏 @RobertBoni6

Der #Booster bzw die #Impfung wirkt unglaublich gut! Können wir diesen tweet und die Zahlen dazu bitte mal maximal verbreiten?! Die Helios Kliniken (86 in De!) erfassen die Zahlen nach #Geimpfte und #Ungeimpfte sehr genau!
Bitte schaut euch das an! 1/2...
#ImpfenSchuetzt
Image



https://pbs.twimg.com/media/FKA_clzXIAcSiEw?format=jpg&name=4096x4096

9:40 AM · Jan 26, 2022·Twitter for Android
494 Retweets 37 Quote Tweets 1,037 Likes
[*/quote*]


https://twitter.com/RobertBoni6/status/1486257644260233216

[*quote*]
Robert Boni Earth globe europe-africa#climateActionNow Earth globe asia-australia @RobertBoni6
13h
Replying to  @RobertBoni6

2/2..Trotz der Tatsache dass es mittlerweile doppelt so viele geboosterte wie 2fach geimpfte und #Ungeimpfte gibt machen diese nur maximal 10% der Menschen auf den ITS aus.
Diese Grafiken und Infos müssen endlich mal verbreitet werden

#ImpfenStattSchimpfen
https://helios-gesundheit.de/qualitaet/impfstatus
Image



https://pbs.twimg.com/media/FKA_c4VWYAcxFHB?format=jpg&name=small
[*/quote*]

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Sternenschiffe haben keinen Anker.

Rastapopoulos

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  • Posts: 444
Corona: Fünffaches Sterberisiko nach Covid-19 und Spitalsaufenthalt
« Reply #372 on: January 27, 2022, 03:43:15 AM »

[*quote*]
APA - Austria Presse Agentur
CHRONIK
Corona: Fünffaches Sterberisiko nach Covid-19 und Spitalsaufenthalt
27.1.2022, 07:40
Für einen erheblichen Anteil der Menschen mit Covid-19 ist dieses Gesundheitsproblem auch noch ein Jahr nach der Akuterkrankung nicht vorbei. Die Sterblichkeit von Personen nach einem Krankenhausaufenthalt wegen SARS-CoV-2 ist fünfmal höher als unter anderen Menschen.

Besonders häufig sind lang dauernde Probleme nach Betreuung auf einer Intensivstation. Das belegen aktuelle Studien aus Großbritannien und den Niederlanden.

Krishnan Bhaskaran und Co-Autoren haben am Dienstag eine riesige Datenanalyse in der Open Access-Fachzeitschrift Plos Medicine veröffentlicht. Die Wissenschafter der London School of Hygiene & Trocpical Medicine verwendeten die Informationen der britischen OpenSaFELY-Datenbank, die Zugriff auf etwa...
[...]
[*/quote*]

mehr:
https://www.puls24.at/news/chronik/corona-fuenffaches-sterberisiko-nach-covid-19-und-spitalsaufenthalt/255229

Das ist bei Sepsis eine der erschreckenden Entdeckungen gewesen: Vor einigen Jahren fand man heraus, daß nicht bloß die akute Phase der Sepsis hochgefährlich ist, sondern auch die bis dahin nicht beachtete Zeit nach dem Krankenhaus ein sehr hohes Sterberisiko bedeutet. Der Anteil der insgesamt eine Sepsis nach 3 Jahren noch Überlebenden ist nur ein Bruchteil von dem, was man bis dahin angenommen hatte. Bei Covid-19 ist es ähnlich, wobei das alles noch vor uns liegt. Wir müssen erst die Beobachtungen der nächsten Jahre auswerten.
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Venceremos!

Ayumi

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Homöopathen und andere Esoteriker tauchen ab
« Reply #373 on: January 27, 2022, 04:48:23 AM »

Das große Geflenne geht los.

https://twitter.com/doxograf/status/1486281509367517184

[*quote*]

❌derDoxograf🛡🆓
@doxograf
Die Politiker werden bald, ob sie wollen oder nicht, gezwungen sein umzudenken!! 
#NeinzurImpfpflicht  🚫#Impfpflicht



https://pbs.twimg.com/media/FKBUUz1WUAEBOBj?format=jpg&name=medium

11:15 AM · Jan 26, 2022·Twitter Web App
15 Retweets 1 Quote Tweet 50 Likes
[*/quote*]

Nichts Neues unter der Sonne. Gabriele Köppe ist bereits inventarisiert:

Arztliste Homöopathie
http://www.transgallaxys.com/~kanzlerzwo/index.php?topic=7197.0


Der Text:

[*quote*]
Dr. med. Gabriele Köppe                       Dr. Waldemar Köppe
Hausärztliche Internistin                        Facharzt für Orthopädie
Spessartstraße 6                                   Spessartstraße 6
63619 Bad Orb                                      63619 Bad Orb

Liebe Patienten,

am 10.12.2021 haben Bundestag und Bundesrat die gesetzliche Impfpflicht gegen Covid-19 für Beschäftigte in Gesundheits- und Pflegeeinrichtungen beschlossen.

Diese gilt ab 16.03.2022.

Da wir unser Grundrecht auf Selbstbestimmung und körperliche Unversehrtheit (Artikel 2, Abs. 2, Satz 1 des Grundgesetzes) nicht aufgeben werden, schließen wir unsere Praxen zum 15.03.2022.

Wir bedanken uns bei Ihnen für ihr Vertrauen in unsere ärztliche Arbeit.

Dr. med. Gabriele Köppe                       Dr. Waldemar Köppe
[*/quote*]



Wer so wenig vom Impfen und von Epidemiologie versteht, der sollte aus der Medizin verschwinden. Am besten gestern.

Warum wurden die überhaupt Arzt?

Vielleicht kommen jetzt neue endlich Ärzte, solche, die etwas von Medizin verstehen...
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worelia

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Weeding out the old and unneeded
« Reply #374 on: February 01, 2022, 04:12:45 PM »



https://pbs.twimg.com/media/FKXGk1aXsAYs-M1?format=jpg&name=large

Text: "I'm sorry you can't afford to be alive"

Byline: "And other stories of America"

How to kill millions of citizens with a virus. Bioterrorism as the new face of nazism.
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MASS MURDERERS:

Responsible for more than 83 dead: Taylor Winterstein, Edwin Tamasese


http://www.transgallaxys.com/~kanzlerzwo/index.php?topic=11338.msg27786#msg27786

Waraliestra

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Durchseuchung: Verdacht auf Verbrechen gegen die Menschlichkeit nach VStGB § 7
« Reply #375 on: February 03, 2022, 07:13:29 PM »

https://mobile.twitter.com/RonAcor1/status/1487801462763954176

[*quote*]
Ron Acor @RonAcor1
⚠️ #Breaking #Durchseuchung: Verdacht auf Verbrechen gegen die Menschlichkeit nach #VStGB  § 7. Ein sehr ernst gemeinter Beitrag auf Grundlage aktueller Rechtslage #IfSG #StGB und #VStGB. Eine begriffs-philosophische Analyse mit Bitte um konstruktive, kritische Diskussion. 0/9
Image


https://pbs.twimg.com/media/FKW7i6XXwAMOcGp?format=jpg&name=small

3:54 PM · Jan 30, 2022·Twitter for Android
57  Retweets 7  Quote Tweets 113  Likes
Ron Acor @RonAcor1
Jan 30
Replying to  @RonAcor1
1) #Körperverletzung, 223, 224 StGB liegt vor, wenn Ansteckung Dritter provoziert wurde, indem beispielweise keine Schutzmaßnahmen ergriffen wurden. Selbst ohne Infektion liegt eine versuchte Körperverletzung vor. Auch diese wird strafrechtlich verfolgt und bestraft. #IfSG

Ron Acor @RonAcor1
Jan 30
2) Verbrechen gegen die Menschlichkeit ist ein Straftatbestand im Völkerstrafrecht, der durch einen ausgedehnten oder systematischen Angriff gegen eine Zivilbevölkerung gekennzeichnet ist. Bzw gegen große Teile, wie aktuell gegen alle schulpflichtigen Kinder & Jugendliche.

Ron Acor @RonAcor1
Jan 30
3) Verbrechen gegen Menschlichkeit: 8. Wer einem anderen Menschen schwere körperliche oder seelische Schäden, insbesondere der in § 226 (siehe auch 223, 234) des Strafgesetzbuches bezeichneten Art, zufügt = #Durchseuchung durch #Unterlassung. #QuodEratDemonstrandum

Ron Acor @RonAcor1
Jan 30
4) Aufhebung der #Immunität: "Ein Staatsoberhaupt genießt für Handlungen während seiner Amtszeit aufgrund Völkergewohnheitsrechts Immunität im Ausland. Diese Immunität besteht nach Ablauf der Amtszeit fort. Ausgenommen sind Verbrechen gegen die Menschlichkeit."

Ron Acor @RonAcor1
Jan 30
5) Fazit: #Durchseuchung durch #Unterlassung ist systematische #Körperverletzung gegen großen Teil der Bevölkerung: alle Schulkinder. Somit dringender Verdacht auf Verbrechen gegen die Menschlichkeit. Immunität kann und muss aufgehoben werden.

Ron Acor @RonAcor1
Jan 30
6) Eltern bitte Ansteckung in Schule wegen ungenügenden Schutzmaßnahmen dokumentieren. #LongCovid dokumentieren. Unbedingt #Unfallmeldung, dazu auf #PCR bestehen. Wir dürfen die Verantwortlichen in #Politik mit diesem ungeheuerlichen Verbrechen nicht davonkommen lassen.

Ron Acor @RonAcor1
Jan 30
7) Bitte Beistand und Beratung von #Juristinnen und #Juristen. Prüfung der Möglichkeit zur #Sammelklage. Bitte #RT. Kenne aktuell nur den wunderbaren @kleincrime, der an der Seite der Kinder und der Kinderärztinnen & Ärzte kämpft.

Ron Acor @RonAcor1
Jan 30
8) Bitte ausdrücklich nur konstruktive Beiträge. Die Sache ist zu ernst, daher werden Schwurbler und Hater unverzüglich geblockt. Auch bitte keine resignative Rechthaberei, die Niemanden weiterbringt, denn Klage ist durchaus realistisch:

Ron Acor @RonAcor1
Jan 30
9) Positiver Ausblick: Eine Klage mit Erfolg ist realistisch, resigniert nicht! Wer hätte zB gedacht, dass das #Bundesverfassungsgericht bei der  #Politik mehr #Klimaschutz einklagt. Jetzt geht es gleichermaßen um die #Gesundheit der jungen Menschen!

MelGee @MelGee48145926
Jan 30
Replying to  @RonAcor1  and  @cosmicgirlnrw
Sehe ich ganz genau so. Dazu noch eine offene politische u gesellschaftliche Diskriminierung von vorerkrankten Kindern u Angehörigen, die trotz Impfung, die Gefahr eines schweren Verlaufs haben.
#KinderdurchseuchungStoppen
#PräsenzpflichtAussetzen


Jack @Jack71302298
Jan 31
Replying to  @RonAcor1
Ja sehe ich auch so!
Image

iris @memories2019_12
Feb 2
Replying to  @RonAcor1  and  @Michael_Kunz
Warum reicht dann keiner Klage ein?

Michael Kunz @Michael_Kunz
Feb 2
Das habe ich mich auch gefragt.
[*/quote*]


[Formatfehler behoben. Julian]
« Last Edit: February 03, 2022, 07:45:24 PM by Julian »
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Machtfalter

  • Jr. Member
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  • Posts: 231
'Welche Sicherheit ist für Sie im Alltag ausreichend? 99,8%?'
« Reply #376 on: February 04, 2022, 06:47:40 AM »

https://twitter.com/KlausR3003/status/1461420249849507843

[*quote*]
Skeptic Saturnist 🪐🇪🇺📚🌿👨‍👧‍👧💔 @KlausR3003
Vortrag des Lufthansa-Sicherheitschefs vor Krankenhausmitarbeitenden:

"Welche Sicherheit ist für Sie im Alltag ausreichend? 99,8%? Nun, in unserem Fall würde das heißen, dass jeden Tag 2-3 Maschinen abstürzen."

0,8 Prozent sind sehr viel, wenn die Zahlen hoch sind!
#Risiko #Tote


8:45 PM · Nov 18, 2021·Twitter Web App
234 Retweets 6 Quote Tweets 1,322 Likes
[*/quote*]
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ÖsiBiene

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1/3 der Covid-Toten aus Heimen
« Reply #377 on: February 09, 2022, 06:05:56 AM »

Videotext des ORF2:

[*quote*]
1/3 der Covid-Toten aus Heimen

Ein Drittel der in Österreich verstorbenen Covid-19-Patienten hat in Alten- oder Pflegeheimen gelebt. Das geht aus einer Anfrage der NEOS an das Gesundheitsministerium hervor.

Demnach betrug der Anteil der Pflegeheimbewohner an den Corona-Toten im ersten Pandemiejahr 2020 42 Prozent, im Vorjahr ging der Anteil auf knapp ein Viertel zurück. NEOS-Sprecher Loacker fordert strengere Maßnahmen wie häufigere Tests, um die Heime sicherer zu machen.…

[*/quote*]


Im Jahr 2020 verstorben in Österreich: 6477

https://www.statistik.at/web_de/presse/125475.html
Tote insgesamt:  90.517
Covid-19:               6.477


https://de.statista.com/statistik/daten/studie/1104271/umfrage/todesfaelle-aufgrund-des-coronavirus-2019-ncov-in-oesterreich/
"Todesfälle¹ in Zusammenhang mit dem Coronavirus (COVID-19) in Österreich nach Bundesland (Stand: 08. Februar 2022, 09:30 CEST) "
14271 Tote

14271 - 4477 = 9794


Im Jahr 2020 verstorben in Österreich: 6477  Davon 42% = 2720
Im Jahr 2021 verstorben in Österreich: 9794  Davon 25% = 2448
Summe: 5668

https://www.volkshilfe.at/fileadmin/user_upload/Media_Library/PDFs/Sonstiges/fakten_pflege_demenz.pdf
"Alten- und Pflegeheime
In Österreich gibt es rund 870 Alten- und Pflegeheime mit über 75.632 Plätzen"

Nun weiß man nicht, wie lang die durchschnittliche Verweildauer in den Heimen ist. Wenn 5668 Heimbewohner sterben, so sind das weniger als 10 Prozent, also eine nicht sonderlich hohe Zahl. Aber auf die Zahlungslast von Kranken- und Pflegeversicherungen wirkt sich das natürlich aus.


https://www.news.at/a/pflege-kosten-10060689

[*quote*]

Wie teuer ist Pflege?
Antworten auf wichtige Fragen zum Thema Pflegekosten

Mit der Abschaffung des Pflegeregresses ist es den Bundesländern seit Anfang 2018 untersagt, das Vermögen von Menschen in stationären Pflegeeinrichtungen anzugreifen. Das gilt auch für das Vermögen von Angehörigen und Erben. Laut Sozialministerium sollen rund 40.000 Familien von dieser Abschaffung finanziell profitieren. Welche Kosten dennoch auf Pflegebedürftige und Angehörige zukommen.
von Carina Pachner

Durch das bundesweite Pflegeregress-Aus entstehen rund 550 Millionen Euro an Mehrkosten für die Bundesländer, wie der Leiter des Zentrums für Verwaltungsforschung, Peter Biwald, errechnete. Noch streiten sich Bund und Länder um die nun benötigten Gelder. Die Länder fordern mehr als die bisher vom Bund gebotenen 100 Millionen Euro. Doch was bedeutet die Abschaffung des Regresses für Betroffene.

1. Wie teuer ist das staatliche Pflegeheim noch?

Kommen auf Angehörige bei der Pflege im staatlichen Heim keine zusätzlichen Kosten mehr zu? Diese Frage kann nicht klar verneint werden. Denn nur das Vermögen, nicht aber das Einkommen, ist von der Abschaffung des Pflegeregresses betroffen. In erster Linie zahlt der Pensionist selbst: 80 Prozent der Pension beziehungsweise des Einkommens und ein Großteil des Pflegegelds erhält das Heim. 20 Prozent der Pension samt Sonderzahlungen und 45,20 Euro vom Pflegegeld bleiben dem Heimbewohner im Monat zur freien Verfügung.

Reichen Pension/Einkommen und Pflegegeld zur vollen Abdeckung der Kosten des Pflegeheims nicht aus, wird der Restbetrag meistens aus Mitteln der Sozialhilfe beziehungsweise Mindestsicherung bezahlt. Die Bundesländer können sich dieses Geld allerdings durch Kostenersatzansprüche gegenüber Dritten zurückholen. Kinder können in Österreich nicht zum Ersatz der offenen Pflegeheimkosten für ihre Eltern herangezogen werden, Ehepartner aber sehr wohl. Die Kostenersatzansprüche gegen Dritte sind je nach Bundesland unterschiedlich geregelt:

In Wien holt sich der Sozialhilfeträger von Eheleuten und eingetragenen Partnern bis zu 30 Prozent des Einkommens - sofern ein zivilrechtlicher Unterhaltsanspruch des Pflegebedürftigen gegen den Ehegatten besteht. Im Burgenland, Oberösterreich und Kärnten sind es zwischen 33 und 35 Prozent. In Tirol 33 Prozent, in Salzburg 35 bis 40 Prozent und in Vorarlberg sogar 40 Prozent. In Niederösterreich und der Steiermark besteht keine Ersatzpflicht für Ehepartner.

Häufig setzen sich die Gebühren für das Heim aus einem Grundbetrag und einem Zuschlag zusammen, der dem Ausmaß der Pflegebedürftigkeit - angelehnt an das Pflegegeld - entspricht. Die Kosten für einen Tag im Pflegeheim variieren nach Angaben des Thinktanks "Agenda Austria" je nach Bundesland stark: Zwischen 74 Euro in Tirol und 238 Euro in Wien. In Oberösterreich liegen die Kosten bei 111 Euro pro Tag, der österreichweite Durchschnitt liegt bei 127 Euro.
[*/quote*]

Jetzt werden die Zahlen ein wenig undurchsichtig. Wenn nämlich die Zahl der Heimplätze zu gering ist, werden die frei werdenden Plätze sofort mit Nachrückern gefüllt und die Kosten bleiben konstant.

365 Tage * 127 Euro = 46355 Euro kostet ein Heimplatz pro Jahr

Im Jahr 2020 verstorben in Österreich: 6477  Davon 42% = 2720  Kosten: 46335 --> 126.031.200 Euro
Im Jahr 2021 verstorben in Österreich: 9794  Davon 25% = 2448  Kosten: 46335 --> 113.428.080 Euro
Summe: 5668 Kosten: 46335 --> 262.626.780 Euro


Nächster Punkt: durchschnittliche Verweildauer in Heimen

Diese Daten sind aus Deutschland, dürften aber mit denen in Österreich übereinstimmen:

https://www.fes.de/fulltext/asfo/00234004.htm

[*quote*]
Durchschnittliche Verweildauer in Heimen nach dem Alter bei Heimaufnahme (Angabe in Jahren)

Die Verweildauer ist umgekehrt proportional zum Eintrittsalter. Im Mittel beläuft sie sich für die Bewohner von Pflegeheimen, die im Alter von mehr als 65 Jahren aufgenommen wurden, auf 2,2 Jahre und vermindert sich von 4,4 Jahren bei einem Aufnahmealter zwischen 65 und 69 bis auf 1,1 Jahre bei einer Aufnahme im Alter von über 90.

Frauen verbringen durchschnittlich neun Monate länger im Pflegeheim als Männer. In den Wohn- und Altenheimen beträgt die mittlere Verweildauer 5,5 Jahre; sie verringert sich mit steigendem Alter bei Heimeintritt von 10,8 Jahren unter den 65-69jährigen auf 2,5 Jahre bei den über 90jährigen.

Tabelle 2
Prozentuale Verteilung der Verweildauer in Heimen

Hinter diesen Mittelwerten verbirgt sich allerdings eine große Streuung der Verweilzeiten, da viele Heimbewohner bald nach der Heimaufnahme verstarben. In Mannheim waren es, wie aus Tab. 2 hervorgeht, fast 50%, die das erste Jahr des Pflegeheimaufenthaltes nicht überlebten. Innerhalb von fünf Jahren waren 85,5% verstorben. Von den Altenheimbewohnern hingegen - das unterstreicht ihre im Vergleich mit den Pflegeheimbewohnern gänzlich verschiedenartige gesundheitliche Verfassung - verstarben im ersten Jahr nur 13%. 47% verblieben länger als fünf Jahre und 10% sogar länger als zwölf Jahre im Heim.
[*/quote*]


Im Jahr 2020 verstorben in Österreich: 6477  Davon 42% = 2720  Kosten: 46335 --> 126.031.200 Euro Zeit: 5 Jahre -->  630.156.000
Im Jahr 2021 verstorben in Österreich: 9794  Davon 25% = 2448  Kosten: 46335 --> 113.428.080 Euro Zeit: 5 Jahre -->  567.140.400
Summe: 5668 Kosten: 46335 --> 262.626.780 Euro Zeit: 5 Jahre --> 1.313.133.900 Euro

Covid-19 hat in Österreich 1,3 Milliarden Heimkosten erspart. Das ist eine ganze Menge mehr als nichts.

Sterben lohnt sich. Aber nur für die Überlebenden.
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Thymian

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #378 on: February 09, 2022, 04:52:08 PM »

Marke: 21000
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.         Im Angesicht von Gewalt ist Höflichkeit gegenstandslos.
.         At face with violence politeness is pointless.

.         (User TNT in the former CDU forum)
--------------------------------------- * --------------------------------------- * ---------------------------------------

Julian

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #379 on: February 14, 2022, 09:01:52 PM »

https://twitter.com/c_drosten/status/1493180307532615684

[*quote*]
Christian Drosten @c_drosten

#Dass Antworten der @Charite jetzt von BILD komplett widergegeben werden, ist schön. Zur Transparenz gehört aber auch, dass mich BILD-Mitarbeiter @Julianroepcke schon vor seinen Anfragen an die Charité als Lügner verleumdet hat.



https://pbs.twimg.com/media/FLjXYPWWQAMocBM?format=jpg&name=medium



https://pbs.twimg.com/media/FLjXZo2XsAA50EZ?format=jpg&name=medium



https://pbs.twimg.com/media/FLjXbSLXoAIUFg-?format=jpg&name=medium



https://pbs.twimg.com/media/FLjXcXIWYAAzwEA?format=jpg&name=medium



12:08 PM · Feb 14, 2022·Twitter Web App
1,528 Retweets 119 Quote Tweets 13K Likes
[*/quote*]
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Ayumi

  • Jr. Member
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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #380 on: February 24, 2022, 10:34:26 AM »

Es ist Krieg, aber Keiner hat den Schuß gehört...

Reuters hat vor mehr als 2 Wochen eine Tatsache gemeldet, die schon Anfang Januar in den USA von NBC gebracht worden war, siehe oben.

Weil die digitalen Analphabeten zu dumm sind, einem Link zu folgen, kommt die Reuters-Meldung ins Archiv. Aus 2 Gründen!


https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/discovery-omicron-new-york-deer-raises-concern-over-possible-new-variants-2022-02-08/

[*quote*]
February 8, 202211:10 PM GMT+1Last Updated 16 days ago

Discovery of Omicron in New York deer raises concern over possible new variants
By Barbara Goldberg

NEW YORK, Feb 8 (Reuters) - The discovery of the Omicron variant in white-tailed deer in New York has raised concerns that the species, numbering 30 million in the United States, could become hosts of a new coronavirus strain, a lead researcher said on Tuesday.

Blood and some nasal swab samples from 131 deer captured on New York's Staten Island revealed that nearly 15% had virus antibodies. The finding suggested that the animals had previous coronavirus infections and were vulnerable to repeated reinfections with new variants, researchers led by Pennsylvania State University scientists said.

“Circulation of the virus in an animal population always raises the possibility of getting back to humans, but more importantly it provides more opportunities for the virus to evolve into novel variants,” said Suresh Kuchipudi, a Penn State veterinary microbiologist.

"When the virus completely mutates, then it can escape the protection of the current vaccine. So we'd have to change the vaccine again," Kuchipudi said.

The discovery - the first time Omicron was detected in a wild animal - comes as a surge in COVID-19 infections fueled by the variant are abating among the U.S. human population.

While there is no evidence that animals are transmitting the virus to humans, most coronavirus infections were reported in species that had close contact with a person with COVID-19, according to the U.S. Department of Agriculture.

In August, the U.S. government said it found the world's first cases of COVID-19 in wild deer in Ohio, expanding the list of animals known to have tested positive for the disease.

The finding was based on samples collected from deer months before the heavily mutated variant Omicron emerged to replace the previously dominant Delta variant in people in countries around the world.

The USDA had previously reported COVID-19 in animals including dogs, cats, tigers, lions, snow leopards, otters, gorillas and minks.
Register now for FREE unlimited access to Reuters.com
Reporting by Barbara Goldberg; Editing by David Gregorio

Our Standards: The Thomson Reuters Trust Principles.
[*/quote*]


Der erste Grund? Weil die Surfer zu blöde sind, verlinkte Artikel zu lesen. Der zweite Grund? Blödheit der Journalists. Die schreiben bei Reuters tatsächlich

"While there is no evidence that animals are transmitting the virus to humans"

Liebe hochverehrte Schnarchzapfen-Journalists, die Übertragung in Wuhan erfolgte durch ein Tier!
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Krik

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Das neue ärztliche Attest! MUSS MAN HABEN!
« Reply #381 on: March 29, 2022, 06:16:13 AM »

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REVOLUTION!

Pangwall

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #382 on: April 06, 2022, 04:26:13 PM »

https://twitter.com/danibrodesser/status/1511597814580666368

[*quote*]
Daniela Brodesser @danibrodesser

Wusstet ihr dass Corona die Leber massiv schädigen kann? Nein? Ich auch nicht. Dank unserer 18jährigen wissen wir das jetzt. Normaler Alltag aktuell nicht mehr möglich und die Erschöpfungszustände werden schlimmer statt besser. Termin in Longcovidambulanz im…Jänner 2023!

1/3
8:52 AM · Apr 6, 2022·Twitter for iPhone
645 Retweets 47 Quote Tweets 3,776 Likes
[*/quote*]


Und warum wußten sie es nicht? Weil die Vollidioten in den Medien nur Müll erzählen und weil die Vollidioten in der Politik rund um die Uhr Scheiße bauen. Das sagen wir seit über 2 Jahren! Was hat sich geändert? Nichts. Medien und Politik sind Müll, verantwortungslos und skrupellos.
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Stoppt die deutschen Massenmörder!
Stoppt die österreichischen Massenmörder!
Stoppt die schweizer Massenmörder!

Revolution jetzt. Sonst ist es zu spät.

Julian

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #383 on: April 09, 2022, 10:35:18 PM »

https://twitter.com/Antonio_Caramia/status/1509228702974062596

[*quote*]
Antonio Caramia @Antonio_Caramia

#COVID19 hospital admissions in England per age group.

0-5 yo                                                                6-17 yo

   

left graphics in fullsize:
https://pbs.twimg.com/media/FPHbf3GWUAQPm1S?format=jpg&name=4096x4096

right graphics in fullsize:
https://pbs.twimg.com/media/FPHbgQUXMA4ZQAm?format=jpg&name=4096x4096


7:58 PM · Mar 30, 2022·Twitter for Android
14 Retweets 6 Quote Tweets 24 Likes
[*/quote*]
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Julian

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #384 on: April 09, 2022, 10:39:13 PM »

[*quote*]
We need answers to these four long Covid questions
Charlie McCone
Wed 30 Mar 2022 11.29 BST

I was a fit 30-year-old, and long Covid has destroyed my life. It’s frustrating how little action there has been

‘Nobody asked for this condition nor were they warned about its possibility, and now sufferers are being hung out to dry with no support.’


Hi. My name is Charlie, and long Covid has destroyed my life.

Before my “mild infection”, I was a healthy, fit 30-year-old, biking 10 miles a day with no prior health issues, the type of person the CDC says should bounce back after two weeks. Well, it’s been two years and I’ve yet to bounce back. I can’t work or leave the house, and I rely on my partner as a full-time caretaker. I still can’t breathe right. It is a living nightmare. Writing this piece would have taken me an evening before I was sick, but now this level of cognitive exertion takes an entire week to complete.
[...]
[*/quote*]

more:
https://www.theguardian.com/world/commentisfree/2022/mar/30/long-covid-coronavirus-covid-pandemic-health

DO READ THE GUARDIAN!
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Rastapopoulos

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #385 on: April 12, 2022, 04:11:54 PM »



https://pbs.twimg.com/media/FQJ8uYOWYAMsGBw?format=jpg&name=small

"Wenn ich im Supermakt angesprochen werde, warum ich denn noch eine Maske trage, dann sage ich: 'Weil ich hässlich bin.'

Und nach einer kurzen Pause: 'Wollen Sie auch eine'?"
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Venceremos!

Julian

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #386 on: April 14, 2022, 10:31:07 PM »

Stand: 23100
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Julian

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #387 on: April 14, 2022, 10:56:06 PM »

Die Berliner Mörderbande meldet:

https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus

[*quote*]
3.605.200 aktuell Infizierte, 19.444.600 Genesene, 132.688 Verstorbene (Stand: 14.04.2022)
[*/quote*]


132.688 Tote! Und das ist noch lange nicht das Ende der Strecke. Das wird noch JAHRE dauern. Selbst wenn es gelänge, das Virus definitiv zu stoppen und auszurotten, die von ihm angerichteten Schäden bleiben doch. Die sind irreversibel. Alleine von den JETZT aktuell infizierten 3,6 Millionen Menschen haben 1,8 Millionen Hirnschäden. 1,8 Millionen! Von den jetzigen 3,6 Millionen Infizierten. Vorher waren da aber schon die VORHER infizierten 19,4 Millionen. Von denen haben mindestens 10 Millionen einen Hirnschaden erlitten. Macht 11,8 Millionen Menschen mit Hirnschaden. Selbst, wenn keine neuen Fälle hinzu kämen, wären das

11,8 Millionen / 83 Millionen = 14,2168675 Prozent der Gesamtbevölkerung.

Ein Siebentel der Bevölkerung hat heute einen Hirnschaden.



https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus

[*quote*]
49,1 Millionen Menschen in Deutschland haben bislang eine Auffrischungsimpfung gegen das Coronavirus erhalten (Bevölkerungsanteil: 59,1 Prozent).
[*/quote*]

40,9 Prozent sind zu blöde für eine Auffrischungsimpfung, oder man verweigert sie ihnen. Obwohl in wenigen Tagen MILLIONEN Impfdosen weggeschmissen werden, weil sie überlagert sind. NIEMAND WOLLTE SIE.

"DUMM WIE EIN DEUTSCHER!" Der Entsetzens- und Warnschrei eines Lehrers wird hier sichtbare Realität an Millionen Menschen. Genauer gesagt: an einem Viertel der Bevölkerung.

Dummheit ist tödlich. Dummheit mordet.
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Julian

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #388 on: April 16, 2022, 07:43:54 PM »

https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus

[*quote*]
3.441.300 aktuell Infizierte, 19.802.700 Genesene, 132.929 Verstorbene (Stand: 16.04.2022)
[*/quote*]

[*quote*]
3.605.200 aktuell Infizierte, 19.444.600 Genesene, 132.688 Verstorbene (Stand: 14.04.2022)
[*/quote*]

Schlampige Zählung. Harter Tod. Deutschland im Jahr 2022.
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Respererso

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #389 on: April 17, 2022, 11:10:10 AM »

Die schlampigen Zahlen vom Sterben am Ostersonntag in 2022:

https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus

[*quote*]
3.403.400 aktuell Infizierte, 19.880.300 Genesene, 132.942 Verstorbene (Stand: 17.04.2022)
[*quote*]


Eine Regierung und ein Bundestag, die die Schutzmaßnahmen gegen die Pandemie lockern, sind Schweineställe. Wenn diese Mörderbanden meinen, sie in ihren abgeriegelten Palästen seien gefeit, so irren sie. Es wird sie erwischen. Einer wird sie erwischen. Es ist nur eine Frage der Zeit.

Wir erleben den Untergang der Zivilisation. "Mad Max" war ein Hoffnungsschrei, eine wilde Illusion von hemmungslosen Optimisten. Es wird alles noch viel, viel schlimmer. Putin ist nur der Vorgeschmack. Was die Chinesen machen, das traut sich nicht einmal Putin.

Und was dann kommt, das kann nicht einmal Stephen King träumen...
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Ayumi

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #390 on: April 20, 2022, 04:46:31 PM »

Die neueste Erfolgsbilanz der Berliner Massenmörder:

https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus

[*quote*]
2.915.500 aktuell Infizierte, 20.609.400 Genesene, 133.308 Verstorbene (Stand: 20.04.2022)
[*/quote*]

133.308 Tote!
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Rastapopoulos

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Re: CORONA-VIRUS (alias CoVid-19) erobert die Welt und löst die Rentenfrage
« Reply #391 on: April 26, 2022, 08:42:57 AM »

[*quote*]
Longest Covid infection lasted more than 16 months, tests show
By Michelle Roberts

UK doctors believe they have documented the longest Covid infection on record - a patient they treated who had detectable levels of the virus for more than 16 months, or 505 days, in total.

The unnamed individual had other underlying medical conditions and died in hospital in 2021.
[*/quote*]

more:
https://www.bbc.com/news/health-61173945
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Venceremos!

Rhokia

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 1027

https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus

[*quote*]
Covid-19-Fallzahlen in Deutschland

1.651.100 aktuell Infizierte, 23.804.600 Genesene, 137.184 Verstorbene (Stand: 12.05.2022)
[*/quote*]


137.184 Tote und mehr als 13 Millionen bisher Überlebende mit Hirnschäden. Eine satte Bilanz der bundesdeutschen Politik. Putin schickt Kanonenfutter in die Ukraine und die deutsche Regierung wirft ihre eigene Bevölkerung (den vorgetäuschten "Souverän" des "Staates") dem Virus als Fraß vor.

Eines muß man bedenken: 137.148 Tote bedeutet vermutlich mindestens 70.000 freie Wohnungen. Das kommt jetzt sehr passend, wo durch den Zuzug von arbeitsfähigem Frischfleisch aus der Ukraine Unterkünfte benötigt werden.

Die Planungen der Regierung sind sehr präzise. Die Auftraggeber aus der Oligarchie werden mit ihr zufrieden sein.
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Rastapopoulos

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 444

https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus

[*quote*]
Tägliche Neuinfektionen in Deutschland

15-Tage-Überblick

12. Mai, Do   88.961
11. Mai, Mi   97.010
10. Mai, Di  107.568
09. Mai, Mo    3.350
08. Mai, So    8.488
07. Mai, Sa   72.252
06. Mai, Fr   85.073
05. Mai, Do   96.167
04. Mai, Mi  106.631
03. Mai, Di  113.522
02. Mai, Mo    4.032
01. Mai, So   11.718
30. Apr, Sa   87.298
29. Apr, Fr  101.610
28. Apr, Do  130.104


Quelle: Robert Koch-Institut; https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4/page/page_1/
[*/quote*]


Da wünscht man sich eine Regierung mit der Konsequenz der chinesischen: Shanghai Lockdown über Berlin!
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Venceremos!

Krik

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 1724

[*quote*]
Newsletter StMGP
PRESSEMITTEILUNG
München, 16. Mai 2022
PM 124/GP

Holetschek kündigt neue Corona-Informationsoffensive an

Bayerns Gesundheitsminister anlässlich der Jahrestagung des Verbands Bayerischer Zeitungsverleger: Wir müssen uns intensiv auf eine mögliche neue Pandemie-Welle im Herbst vorbereiten


Bayerns Gesundheitsminister Klaus Holetschek hat eine neue Corona-Informationsoffensive angekündigt. Holetschek betonte am Montag anlässlich der Jahrestagung des Verbands Bayerischer Zeitungsverleger in Oberstdorf: „Es ist verständlich, wenn sich Bürgerinnen und Bürger angesichts der sinkenden Infektionszahlen auf mehr ‚Normalität' und eine Verschnaufpause in diesem Sommer freuen. Klar ist aber auch: Wir müssen uns sorgfältig auf eine mögliche neue Pandemie-Welle im Herbst vorbereiten. Dabei setze ich auch auf die Unterstützung der bayerischen Zeitungen."

Der Minister fügte hinzu: „Die Presse hat bereits mit ihrer bisherigen Pandemie-Berichterstattung einen großen Beitrag dazu geleistet, dass die Menschen über die Risiken von Infektionen mit dem Coronavirus SARS-CoV-2 Bescheid wissen und Schutzregeln kennen. Viele Zeitungen haben zudem über falsche Corona-Thesen etwa im Internet aufgeklärt und kruden Verschwörungstheorien Kontra gegeben. Das zeigt, wie wichtig eine freie Presse gerade auch in Krisenzeiten für die Gesellschaft ist - und dafür danke ich an dieser Stelle ausdrücklich!"


Holetschek unterstrich: „In den nächsten Wochen und Monaten kommt es darauf an, dass die Menschen trotz aller Freude über Corona-Lockerungen rechtzeitig ‚umschalten' und wieder vorsichtiger werden, wenn wir Hinweise auf den Beginn einer neuen Pandemie-Welle und auf mögliche neue Virus-Varianten bekommen. Bayern setzt dabei auch auf einen Dreiklang von Freiheit, Eigenverantwortung und Solidarität. Das heißt: Es geht nicht um die Freiheit VON Verantwortung, sondern um die Freiheit ZUR Verantwortung."

Holetschek erläuterte: „Das bayerische Gesundheitsministerium wird die Entwicklung genau im Auge behalten. Außerdem werden wir voraussichtlich ab Ende August mit einer neuen Öffentlichkeitskampagne für das Einhalten von wichtigen Corona-Schutzregeln werben. Klar ist dabei: Impfungen sind weiterhin der beste Schutz vor schweren Krankheitsverläufen - auch bei der Omikron-Variante, die nicht auf die leichte Schulter genommen werden darf. Gerade Risikogruppen profitieren besonders von einem vollständigen Impfschutz."

Der Minister ergänzte: „Die Pandemie hat uns gezeigt, dass es nicht reicht, rasch und richtig zu handeln. Auch die Kommunikation muss stimmen. Das Informationsbedürfnis der Menschen war und ist riesig, und das auf allen Kanälen und Ebenen - seien es Anfragen der Bürgerinnen und Bürger, der Journalistinnen und Journalisten oder auch von Vertreterinnen und Vertretern aus der Politik."

Holetschek fügte hinzu: „Es war nicht immer einfach, optimal zu informieren. Die Dynamik der Pandemie hat es beispielsweise mitunter erforderlich gemacht, Verordnungen teils wöchentlich anzupassen - manchmal sogar zwei oder drei Mal in einer Woche. Jede dieser Verordnungen musste natürlich ganz rechtskonform veröffentlicht werden. Das war aber nur der erste Schritt! Mindestens genauso wichtig war und ist es, die neuen Regelungen auf unserer Webseite und auf unseren Social-Media-Kanälen bekannt zu machen - die wichtigsten davon übrigens in neun Fremdsprachen, in Englisch, Italienisch, Französisch, Polnisch, Türkisch, Rumänisch, Russisch, Arabisch und Farsi. In jüngster Zeit haben wir zudem ukrainische Übersetzungen aufgenommen."

Der Minister erläuterte: „Auch zahlreiche direkte Anfragen der Bürgerinnen und Bürger wurden beantwortet. Und davon gab es eine ganze Menge: im Schnitt etwa 800 E-Mails am Tag. Man konnte daran auch immer ablesen, was die Menschen gerade am meisten bewegt. Um nur ein paar Beispiele zu nennen: In der zweiten Kalenderwoche des Jahres 2021 erreichten uns 5.075 Mails - da hatten wir gerade mit dem Impfen begonnen und das Impfportal online gestellt. In den letzten Januarwochen 2021 erreichten uns 8.831 Nachrichten - da hatte die Staatsregierung gerade die FFP2-Maskenpflicht beschlossen. Hinzu kamen hunderte Anfragen der Presse- und Medienvertreterinnen und -vertreter, die völlig zu Recht Genaueres zu den Hintergründen der jeweiligen Entscheidung wissen wollten."

Holetschek fügte hinzu: „Eine offene und rasche Kommunikation ist auch wichtig, um gezielter Desinformation etwa aus den Reihen der ‚Querdenker' zu begegnen. Die Verbreitung falscher Inhalte entwickelte sich in den vergangenen beiden Jahren quasi zur eigenen Pandemie - der Infodemie. Deshalb müssen wir auch in der jetzigen Pandemie-Phase weiter konsequent informieren und Schutzregeln erläutern - vernünftig, unaufgeregt und wissenschaftsbasiert, um auch diejenigen zu überzeugen, die möglicherweise durch laute Falschinformationen verunsichert sind."

(c) Bayerisches Staatsministerium für Gesundheit und Pflege
Bei Fragen wenden Sie sich bitte an die Pressestelle:
pressestelle@stmgp.bayern.de
Um Ihr Newsletterabonnement zu bestellen, benutzen Sie bitte das Formular unter
https://www.stmgp.bayern.de/service/newsletter-abonnement/
https://twitter.com/StMGP_Bayern
[*/quote*]
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REVOLUTION!

Krik

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 1724

https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus

[*quote*]
Covid-19-Fallzahlen in Deutschland

1.580.700 aktuell Infizierte, 24.014.000 Genesene, 137.499 Verstorbene (Stand: 16.05.2022)
[*/quote*]


137.500 Tote und mehr als 13 Millionen mit Hirnschäden. Reife Leistung, Herr Bundestag.  Und dann labert der Holetschek von einer neuen "Corona-Informationsoffensive". Information? Was für "Information"? Dummes Gequatsche und Lügen sind keine "Information".

Geht es überhaupt um Information? Nein! Es geht um Taten! Es geht um das, was die Regierung(en) wissentlich getan und was sie wissentlich nicht getan haben.

137.500 Tote und mehr als 13 Millionen Menschen mit Hirnschäden sind bis heute auf der Strecke geblieben. Es ist aber noch nicht einmal EIN DRITTEL  der Bundesbürger infiziert worden. Nach Lage der Dinge wird es, auch wenn es etwas dauert, ALLE erwischen. Dann sind es VIEL MEHR als die von uns geschätzten 200.000 Toten und es sind mehr als 42 Millionen Menschen mit Hirnschäden. Und das nur in Deutschland. Eine verheerende Bilanz. Und das ist nur der Anfang, denn dann geht es immer weiter. Immer mehr werden auf der Strecke bleiben.

Im Moment explodiert die Lage in Nordkorea. Dort gibt es weder Impfung noch Schutzmasken. Dort gibt es bloß den nackten, kalten Tod. Es wird nicht einmal Pandemie genannt, sondern "Fieber". Wird es dort einen Volksaufstand geben? Oder einen Putsch des Militärs? Die gehirngewaschenen nordkoreanischen Vollpfosten, wie wollen die einen Volksaufstand machen? Selbst dazu sind die doch viel zu dämlich, so gehirngewaschen wie die sind. Wir erleben das, was Durchgeknallte sich als "Gruselschocker" reinzogen: Zombies. Genau das erleben wir jetzt: Zombies. Überall auf der Erde. Im Prinzip sind die schon tot. Sie wissen es bloß noch nicht.

Es ist finstere Nacht und die Sterne gehen aus...
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REVOLUTION!

Julian

  • Boltbender
  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 2214

https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus

[*quote*]
Covid-19-Fallzahlen in Deutschland

1.524.800 aktuell Infizierte, 24.155.900 Genesene, 137.714 Verstorbene (Stand: 17.05.2022)
[*/quote*]


2.915.500 aktuell Infizierte, 20.609.400 Genesene, 133.308 Verstorbene (Stand: 20.04.2022)
...
1.651.100 aktuell Infizierte, 23.804.600 Genesene, 137.184 Verstorbene (Stand: 12.05.2022)
...
1.580.700 aktuell Infizierte, 24.014.000 Genesene, 137.499 Verstorbene (Stand: 16.05.2022)
1.524.800 aktuell Infizierte, 24.155.900 Genesene, 137.714 Verstorbene (Stand: 17.05.2022)

   137714
-  133308
------------------------
=      4406 Tote in 27 Tagen --> 163 Tote pro Tag

Pro Tag werden mehr als 80 Wohnungen frei.


https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus

[*quote*]
Tägliche Neuinfektionen in Deutschland

15-Tage-Überblick

17. Mai, Di   86.252
16. Mai, Mo    2.305
15. Mai, So    6.151
13. Mai, Fr   68.999
12. Mai, Do   88.961
11. Mai, Mi   97.010
10. Mai, Di  107.568
09. Mai, Mo    3.350
08. Mai, So    8.488
07. Mai, Sa   72.252
06. Mai, Fr   85.073
05. Mai, Do   96.167
04. Mai, Mi  106.631
03. Mai, Di  113.522

Quelle: Robert Koch-Institut; https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4/page/page_1/
[*/quote*]

Vom 3. Mai bis zum 17. Mai 942.729 Neuinfektionen.

Das sind 942.729 Neuinfektionen in 14 Tagen

--> 67.338 Neuinfektionen pro Tag
--> mehr als 34.000 Fälle von Hirnschäden pro Tag

In 14 Tagen mehr als eine halbe Million Hirnschäden. BLEIBENDE HIRNSCHÄDEN!

Hitler wäre stolz auf seine Schüler im Bundestag.
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StarCruiser http://WWW.ALLAXYS.COM
-----  Travelling beyond c   -----

Krant

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 782

https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus
[*quote*]
Covid-19-Fallzahlen in Deutschland

1.333.600 aktuell Infizierte, 24.526.300 Genesene, 138.204 Verstorbene (Stand: 19.05.2022)
[*/quote*]


https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus
[*quote*]
Covid-19-Fallzahlen in Deutschland

1.524.800 aktuell Infizierte, 24.155.900 Genesene, 137.714 Verstorbene (Stand: 17.05.2022)
[*/quote*]


   138204
-  137714
-------------
=        490

490 Tote in 2 Tagen. Schon sind 245 Wohnungen frei. Die Makler können ihre Freude kaum bezähmen.
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Thymian

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 2139

[*quote*]
Coronavirus-Pandemie: Jede zweite Intensivstation schränkt Betrieb ein
9. Juli 2022, 10:31 Uhr

Mehr Covid-19-Patienten und weniger Personal wegen hohen Krankenstands: In den deutschen Kliniken macht sich Corona wieder bemerkbar - und nicht nur dort.

Steigende Coronazahlen und ein hoher Krankenstand belasten den Betrieb der Intensivstationen in Deutschland. Etwas mehr als die Hälfte von ihnen könne im Moment nur eingeschränkt arbeiten, sagte der Präsident der Deutschen Interdisziplinären Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin (Divi), Gernot Marx, den Zeitungen der Funke Mediengruppe. Vor allem die hohe Zahl kranker Mitarbeiter mache ihnen zu schaffen - und einige Beschäftigte träten "auch endlich noch ihren verdienten Urlaub" an, "um mit neuer Kraft in die Wintermonate zu starten".

Von den 736 Intensivstationen in den deutschen Kliniken arbeiten laut Marx 55 Prozent im teilweise eingeschränkten oder eingeschränkten Betrieb. "Das ist leider schon eine sehr hohe Zahl, die wir sonst nur in den kälteren Jahreszeiten und einer höheren Covid-Belastung gesehen haben." Intensivmedizinisch behandelt werden nach dem Divi-Tagesreport vom Freitag 1072 Corona-Patienten. Das seien etwa doppelt so viele wie zur gleichen Zeit im vergangenen Jahr und knapp viermal so viele wie 2020, sagte Marx.
[...]
['/quote*]

mehr:
https://www.sueddeutsche.de/politik/corona-kliniken-intensivstationen-1.5618122


"Steigende Coronazahlen und ein hoher Krankenstand belasten den Betrieb der Intensivstationen in Deutschland. Etwas mehr als die Hälfte von ihnen könne im Moment nur eingeschränkt arbeiten,"

Was heißt das? Doch nichts anderes, als daß einerseits noch immer Ungeimpfte in den Krankenhäusern herumlungern und daß andererseits die Sicherheitsmaßnahmen in den Krankenhäusern völlig unzureichend sind.

Bei Ebola sollte man doch gelernt haben, wie wichtig Schutzanzüge sind. Warum werden die in den deutschen Kliniken nicht auch eingesetzt? Opfert man das Personal? Etwa so, wie die Regierung die Bürger insgesamt über die Planke gehen läßt?
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.         Im Angesicht von Gewalt ist Höflichkeit gegenstandslos.
.         At face with violence politeness is pointless.

.         (User TNT in the former CDU forum)
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Machtfalter

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Marke: 33000
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