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Ayumi

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Die Affäre Hirschhausen
« on: October 19, 2022, 12:32:42 AM »

Die Affäre Hirschhausen kocht gerade so schön. Da kommen Emails, die schon im JULI 2022 zirkulierten, mit Hintergrundmaterial.

IM JULI!

Hier ein Ausschnitt:


Warnung im BMJ / Markus Klotz

https://science.orf.at/stories/3214064/

https://lcacommunity.org/

unten: !!!
https://lcacommunity.org/apheresis-%2F-treatments

!!!
https://www.itv.com/news/2022-07-12/long-covid-patients-travelling-abroad-for-expensive-and-unproven-treatments

https://www.tagesspiegel.de/wissen/aus-verzweiflung-ueber-symptome-long-covid-betroffene-zahlen-unsummen-fuer-fragwuerdige-blutwaesche-behandlungen/28501136.html

https://mobile.twitter.com/apheresislc/with_replies   !!!

==>
https://mobile.twitter.com/ApheresisLC/status/1548241193540075525
==>
https://lcacommunity.org/bmj-corrections


https://mobile.twitter.com/BeateJaegerMD   !!!

https://www.heute.at/s/long-covid-patienten-zahlen-tausende-fuer-diese-therapie-100217581

https://www.facebook.com/groups/psaxnoergasiacyprus/posts/1303872453441225/

---------------------------------

https://cy.linkedin.com/company/icsm
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Long Covid Center
Long Covid Center
Hospitals and Health Care
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    View all 6 employees

About us

Treating patients with microserculation issues with H.E.L.P. Apheresis treatments

Industries
    Hospitals and Health Care
Company size
    2-10 employees
Headquarters
    Larnaca
Type
    Public Company
Founded
    2021
Specialties
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    47a Eleftherias Avenue

    Larnaca , CY
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Employees at Long Covid Center

    Click here to view Constantinos Georgiou’s profile
    Constantinos Georgiou
    Owner and Managing Director of Apheresis Center
    Click here to view Andressa Santiago’s profile
    Andressa Santiago
    Professora de matemática

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    View organization page for Long Covid Center
    Long Covid Center

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    1d

https://lnkd.in/e5F-HiVZ
Trailer TV Documentary 'The Pandemic of the Untreated' Long Covid, MECFS and H.E.L.P Apheresis
Trailer TV Documentary 'The Pandemic of the Untreated' Long Covid, MECFS and H.E.L.P Apheresis
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Long Covid Center

40 followers
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https://lnkd.in/eiWkESSD
Long Covid Treatments: H.E.L.P Apheresis and HBOT (Hyperbaric Oxygen Treatment) - SPIEGEL TV Germany
Long Covid Treatments: H.E.L.P Apheresis and HBOT (Hyperbaric Oxygen Treatment) - SPIEGEL TV Germany
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Long Covid Center

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WDR TV - Successful Long Covid Treatment: H.E.L.P Apheresis (a 16 years old teenagers' testimonial)
WDR TV - Successful Long Covid Treatment: H.E.L.P Apheresis (a 16 years old teenagers' testimonial)
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Long Covid Center

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https://lnkd.in/eJxZ8v35
RTL Spiegel TV - Dr Beate Jaeger H.E.L.P Apheresis for Long Covid
RTL Spiegel TV - Dr Beate Jaeger H.E.L.P Apheresis for Long Covid
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Long Covid Center

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https://lnkd.in/eHFaYJFM
{https://www.youtube.com/watch?v=IfXBQRUgUzQ}
Long Covid Report on H.E.L.P Apheresis - Check-up by Hirschhausen
Long Covid Report on H.E.L.P Apheresis - Check-up by Hirschhausen

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Long Covid Center

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https://lnkd.in/eE7hMaVC
H.E.L.P Apheresis for Long Covid Dr Beate Jaeger
H.E.L.P Apheresis for Long Covid Dr Beate Jaeger
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Long Covid Center

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    https://lnkd.in/eASjAnR2
    BBC News - Dr Beate Jaeger and Dr Asad Khan on ‘H.E.L.P Apheresis’ Long Covid treatment
    BBC News - Dr Beate Jaeger and Dr Asad Khan on ‘H.E.L.P Apheresis’ Long Covid treatment
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[*/quote*]


The magic word: "medical tourism" ...

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Ayumi

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Warnung im BMJ / Markus Klotz Poseidonia Healthcare in Aradippou
« Reply #1 on: October 19, 2022, 12:39:55 AM »

DAS IST ES: https://raegal.com/about-us

https://www.facebook.com/groups/psaxnoergasiacyprus/posts/1303872453441225/

[*quote*]
Pantelis Kyprian shared a link.
March 1 -
The Long Covid Center located and operating in the premises of Poseidonia Healthcare in Aradippou, Larnaca district, as part of the development of its services, is looking for a conscientious and energetic nurse, with or without experience for full or part-time employment.
Required qualifications: It is the availability of a nurse, who should have the following knowledge and skills:
- Integrity of character, responsibility, initiative and cheerfulness.
- A nursing degree and a license from the Cyprus Council of Nursing and Midwifery (Law 214 of 1988) in force
- Good knowledge of Greek and English language.
- Five-day or six-day working hours (Monday to Friday or Monday to Saturday).
-Training is offered.
-Experience in dialysis or dialysis removal or general interest in medical equipment is beneficial but not essential
-Attractive remuneration package.
Interested parties may obtain additional information from CO. Constantine Georgiou
Tel. 99888093 and send their resume to constantinos.georgiou@raegal.com.

Raegal Clinical Centers
raegal.com


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[*/quote*]


[*quote*]
Forgot Account?
Pantelis Kyprian shared a link.
March 1  ·
Το Long Covid Center που βρίσκεται και λειτουργεί στις εγκαταστάσεις του Poseidonia Healthcare στην Αραδίππου της επαρχίας Λάρνακας, στο πλαίσιο της ανάπτυξης των υπηρεσιών του, αναζητά ευσυνείδητο και δραστήριο νοσηλευτή, με ή χωρίς εμπειρία για πλήρη ή ημιαπασχόληση.
Απαιτούμενα προσόντα: Είναι η ύπαρξη ενός νοσηλευτή, ο οποίος θα πρέπει να έχει τις ακόλουθες γνώσεις και δεξιότητες:
- Ακεραιότητα χαρακτήρα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία και ευθυκρισία.
- Πτυχίο νοσηλευτικής και άδεια από το Κυπριακό Συμβούλιο Νοσηλευτικής και Μαιευτικής (Νόμος 214 του 1988) σε ισχύ
- Καλή γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας.
- Πενθήμερη ή εξαήμερη εργασία (Δευτέρα έως Παρασκευή ή Δευτέρα έως Σάββατο).
-Προσφέρεται εκπαίδευση.
-Εμπειρία στην αιμοκάθαρση ή της αφαίρεσης ή γενικότερο ενδιαφέρον για τα ιατρικά μηχανήματα είναι ευεργετική αλλά όχι απαραίτητη
-Ελκυστικό πακέτο αποδοχών.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να λάβουν πρόσθετες πληροφορίες από τον CO. Κωνσταντίνος Γεωργίου
Τηλ. 99888093 και να αποστείλουν το βιογραφικό τους σημείωμα στο constantinos.georgiou@raegal.com.
Raegal Clinical Centers
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Raegal Clinical Centers
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Βιογραφικά στο elena_mixail@hotmail.com
Inbox για περισσότερες πληροφορίες.
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Το εστιατόριο Ιδάλιον στο Δάλι ζητά υπάλληλο, ωράριο 10:00π.μ. - 4:00μ.μ. για πληροφορίες στο 22480082.
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Ayumi

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Re: Die Affäre Hirschhausen
« Reply #2 on: October 19, 2022, 12:44:11 AM »

Ebenfalls im Juli 2022 bekannt:

"Long Covid Apheresis Community"
https://www.youtube.com/channel/UCjw4vVBGVXxgG8AgKzY0Zgw/videos


Das stammt sogar aus dem Februar 2022:

https://www.thedailybeast.com/long-covid-sends-desperate-americans-abroad-for-cures?ref=scroll

[*quote*]
Coronavirus
Desperate Americans Are Going Abroad for Unproven Long COVID Cures
WILD WEST
Photo Illustration by Thomas Levinson/The Daily Beast/Getty

With help mostly still out of reach in the United States, some Americans are taking matters into their own hands—even as misinformation looms.
Morgan Stephens
Published Feb. 14, 2022 3:56AM ET

He used to jog. But after contracting COVID-19 in March 2020, Eli Musser said he became so weak that he lost use of his legs. The 43-year-old former copywriter and musician added that he remained bed-bound, in a wheelchair, or else left to lay in a makeshift hammock in his Queens apartment until April 2021.

Nearly two years later, Musser said, he still has trouble walking. And jogging? A memory.

“Going to the grocery store is my big event for the day,” Musser chuckled in an interview with The Daily Beast in August. “Today, I went, and that’s all I’ll do.”

Since then, he’s deteriorated, he said in January, noting he tends to remain in bed.

“Standing over the stove to make spaghetti,” he told The Daily Beast, uses up all the energy he has per day.

Two months after he got sick, Musser said, he visited an emergency room in Queens when he fell out of bed and didn’t have the strength to pull himself off the floor. This was the first wave of the pandemic. For Musser—and perhaps thousands of Americans at the time—the long-term symptoms from a novel pandemic were undocumented and unknown.

He returned to his home without any answers or treatment. It stayed that way until the summer of 2020. “There I laid like a 92-year-old terminal patient,” he said.

By that fall, he began seeing specialists at a post-COVID clinic, but continued to have difficulty breathing, convulsive episodes, severe back pain, and incessant “buzzing” throughout his body, he said.
We’re seeing around 80 percent of patients come in with brain fog. But there’s not enough labor to meet the demand.
— Dr. Helen Lavretsky

“I was non-functional,” he told The Daily Beast. “When… you find yourself getting worse, you go, ‘If this keeps up, this isn’t going to end well.’”

Musser eventually saw another doctor in New York who mentioned stem-cell treatment—a therapy that isn’t authorized by the Food and Drug Administration (FDA) to treat COVID-19 and hasn’t been clinically shown to help with what patients often call “Long COVID.”
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“I took that and ran with it,” he told The Daily Beast.

As the waitlists for post-COVID clinics get longer and the Omicron variant tears through the U.S., medical tourism among those who say their coronavirus symptoms never fully abated has taken on new urgency. But even as long-haulers go their own way, sometimes across the border, in the search for help, the treatments they’re trying haven’t been clinically tested for safety and efficacy—at least according to U.S. standards.

Meanwhile, medical misinformation shared online among long-haulers could be harmful for an already-ailing community.

    A Spellbinding ‘Long Day’s Journey Into Night’ for Right Now
    NO WAY OUT
    Tim Teeman

In 2021, the National Institutes of Health funded about $1.2 billion to research Long COVID in the U.S. over four years. But the rigors of the scientific process can be painstakingly slow, and experts say the deficiencies in the domestic response to Long COVID are clear.

“Early on, we had a lot of funding. Then, as burnout [among health-care workers] increased, the [financial] support disappeared,” Dr. Helen Lavretsky, UCLA professor of psychiatry and behavioral sciences and the psychiatric lead of their post-COVID clinic, told The Daily Beast.
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Before the pandemic, Lavretsky specialized in cognitive impairment in older adults with Alzheimer’s disease. Today, she works with patients of all ages who exhibit cognitive dysfunction after coming down with the virus. Lavretsky said that as of January, the wait at UCLA’s general post-COVID clinic was six to eight weeks.

There was also a six-month wait for cognitive testing in her department, she said.

“We’re seeing around 80 percent of patients come in with brain fog. But there’s not enough labor to meet the demand, and when we do get funding for more labor, there’s not enough infrastructure,” she said, referring to physical space to house patients and do the work.

A study published in the Journal of the American Medical Association (JAMA) in February suggested that roughly 10 percent of those who contracted COVID-19 went on to develop some subsequent symptoms, including what might be described as Long COVID. A study published in JAMA a year earlier pegged the percentage of COVID-19 patients who had lingering symptoms closer to 30 percent. The latter was conducted before vaccines were widely available, suggesting millions of patients in the U.S. may be suffering from post-viral symptoms tied to early variants of the virus.

These numbers exclude those who never got tested in the first wave—and may also be missing those who could go on to develop Long COVID from the Omicron surge. But there’s still little targeted treatment offered to Long COVID patients, even two years into the pandemic.

Emory University pulmonologist Dr. Alex Truong started the post-COVID clinic there in the fall of 2020. According to Truong, the mood among patients tends to be equal parts gratitude for a hearing, and anxiety at the prospect of suffering indefinitely.
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People are willing to try almost anything if it might give them relief.
— Eli Musser

“Which organ systems are affected must be determined before making any treatment decisions,” Truong told The Daily Beast.

This takes testing, gathering data, approval of research publication, FDA authorization, and, finally, insurance companies deciding if they’ll cover broader protocols.

“They’re usually very net savvy and often ask about fringe interventions that haven’t been shown to help,” Truong said of Long COVID patients he’s seen. “Unfortunately, there seems to be many clinics and websites out there promising cures and relief, and for those who’ve been suffering for so long, that’s very enticing.”

Musser’s online search led him to BioXcellerator, a stem-cell research company headquartered in Phoenix that also operates in Colombia.

“The more I looked into stem-cell therapy, without understanding what was wrong with me, my homework showed me that, best case scenario, there’d be some therapeutic effect,” Musser said.
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But the science is very much still out on using stem cells to treat lingering coronavirus symptoms.

“Some people think, how could it not help individuals with COVID or Long COVID?” Dr. Leigh Turner, a professor of public health at University of California Irvine who holds an appointment at the UCI stem cell center, told The Daily Beast. “I don’t feel as optimistic. There’s a plausible biological hypothesis there, but you know, it’s the difference between acknowledging that point and actually coming up with something that's really effective in individuals in ICUs, for example, with serious lung damage or [who] have Long COVID.”

In fact, the FDA states that, due to limited data on safety and efficacy, some forms of stem-cell therapy taken without approved use can be “potentially harmful.”

Hope Biosciences CEO and Founder Donna Chang is studying stem cells on Long COVID patients in Houston through a randomized clinical trial. Eighty people will receive stem cells or a placebo to measure how effective and safe they are for long-haulers.

When asked if stem cells are more beneficial or detrimental to Long COVID patients, however, she said “it depends on the quality and what you’re getting.”

Chang added that any stem-cell therapy for Long COVID patients could backfire due to the group’s vulnerable immune systems, which, she said, could open them up to other viral infections.
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The risk goes beyond health.

“I don’t just see it as physical harm, but also financial harm, because… there’s no guarantee of getting what they’re telling you,” she told The Daily Beast.

When asked if stem-cell therapy was potentially dangerous for Long COVID patients, BioXcellerator Chief Strategy Officer Matt Marks told The Daily Beast, “We disagree. And for the most part, the scientific community worldwide concurs.”

Musser understood that the treatment in Colombia was expensive and risky, but he was desperate and wasn’t getting answers in New York. So he and his fiancé created a GoFundMe and saved up for the rest. In total, they paid about $35,000 for treatment and travel, raising $12,465 and spending their own $23,000.

“How much is it worth to get your life back?” was all that was running through his head when weighing the decision of the treatment with his fiancé, he said.

BioXcellerator’s Marks confirmed to The Daily Beast Musser was treated for Long COVID in November 2020. He claimed Musser was the first and only Long COVID patient to receive Wharton’s Jelly stem cell, a part of mesenchymal stem cell therapy derived from human umbilical cords, at the clinic. In an email obtained by The Daily Beast, a BioXcellerator employee provided a $33,182 receipt to Musser on Oct. 13, 2020, and instructions on how to prepare for treatment. Documentation shows that the treatment was performed Nov. 13, 2020.
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Marks added that the company has since stopped treating Long COVID patients, citing the need for more research and the desire to treat patients in the United States under FDA regulations.

In an email, BioxCellerator CEO Eric Stoffers wrote, “Based on existing research in the U.S. and around the world, stem cells may safely help patients with ‘Long COVID’ recover more quickly because stem cells can modulate a patient’s immune system, reduce systemic inflammation, and modulate the excess release of cytokines.”

The latter are the proteins that play a vital role in immune response, regulating inflammation and infection. Researchers have long worked to understand the COVID-19 phenomenon of a “cytokine storm,” when high levels of cytokines lead to a “dysregulated inflammatory response.” In essence, the immune system overreacts to infection, and does more harm than good.

Stoffers acknowledged “more research is needed before making any definitive conclusion.”

Musser arrived in Colombia in a wheelchair and stayed that way throughout the trip. It was both physically and emotionally taxing. “I couldn’t make it from the hotel to the medical tower—a 10-minute walk,” he said.

He received five treatments over five days in November 2020, he recalled. It didn’t bring him back to health, but he didn’t see it as wasted effort—at least at first.
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“I’m still within that window,” he said in August, citing the fact that he understood it could take up to a year for him to realize the full therapeutic benefit.

When reached again in January, Musser said his health had worsened—he did not attribute that decline to the stem-cell treatment—and sent a photo of another positive result for COVID-19.

Unproven treatments and attendant misinformation have been hallmarks of the coronavirus pandemic, highlighted by potentially dangerous right-wing favorites like hydroxychloroquine and ivermectin. The latter has been especially prominent in recent months, embraced by popular figures like podcast host Joe Rogan. This even as the American Association of Poison Control Centers reported that ivermectin-related overdose calls spiked last year when the alleged treatment gained traction on the right, with some Americans seeking out the “horse paste” version, as opposed to the one prescribed to humans. (Neither has been shown to effectively or safely treat COVID-19.)

In some cases, the same voices that have promoted experimental treatments for Long COVID that may hold legitimate promise are also flogging more suspect alternatives.

One option in the more promising camp is called HELP apheresis, a blood-filtering process similar to dialysis.
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A website for a Long COVID group started by Markus Klotz, a 43-year-old Austrian man who described himself as a one-time “volunteer” and former patient of German Dr. Beate Jaeger, has promoted HELP apheresis. Apheresis is a specialty of Jaeger, an internist and head of the Lipid Center North Rhine in Mulheim, Germany. The treatment has been previously used to treat diseases besides COVID-19 in Germany; Jaeger has personally published research on apheresis’ effects on lowering cholesterol and as a treatment for those with coronary heart disease. A study published in Therapeutic Apheresis and Dialysis suggested HELP might be effective at improving “cardiac perfusion,” or blood flow, and repairing damaged blood vessels.
I still live with symptoms including severe vertigo as if I’m rocking on a boat, daily headaches, and weekly migraines, fatigue, and muscle pain.

In January, Klotz told The Daily Beast he was no longer working with the Long COVID group, which has presented itself as a sort of patient database for long-haulers, and made some enticing claims on its website along the way.

“Millions of Long Covid sufferers can now be cured,” the site stated in August.

After The Daily Beast first asked Klotz for comment on studies or other details showing HELP apheresis might be a “cure” for Long COVID last year, the website changed one description from “cured” to “helped,” and, more recently, to “successfully treated.”

Yet as of January, it retained this statement: “The first patient was fully cured in February 2021, Dr. Jaeger went public with the announcement of a successful cure in July 2021.”
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Jaeger has denied any association with the site and denied working professionally with Klotz. She has also explicitly said her treatment is not a cure for Long COVID.

That said, Jaeger has touted HELP apheresis as a potential treatment for long-haulers, even as it remains unproven. In an interview, she said that she’s been treating Long COVID patients with it since Feb. 2021.

I was among them.

I had a mild COVID-19 infection back in November 2020, but my symptoms lingered. For four months, I lived with severe neurological symptoms that left me cognitively impaired, with constant vertigo that made me feel like I was untethered, floating in space. I was unable to communicate or problem solve. I had severe agitation and restlessness, insomnia, and depression. All of these symptoms are what my neurologist today views as mimicking a traumatic brain injury or “post-concussive syndrome.”

I still live with symptoms including severe vertigo as if I’m rocking on a boat, daily headaches, and weekly migraines, fatigue, and muscle pain.

When I went to Germany to report on Long COVID, I became a participant in research led by Dr. Jaeger and others. The study looked at the blood of long-haulers through a convalescent microscope before and after apheresis to see if they could find any biomarkers for the disease, and to see if the treatment was helpful in removing clots and other dysfunctions in the blood.
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However, after one apheresis treatment, I didn’t experience any changes to my health one way or the other.

Klotz has painted a far rosier picture. He has recently described himself as technical and managing director of a new HELP apheresis clinic being set up in Cyprus, a project—like the website—with which Jaeger has denied any affiliation.

“We work on getting insurances on board,” Klotz told The Daily Beast in February, referring to treating potential patients with HELP in Cyprus once the clinic is set up. “So, usually if a patient has private insurance, he pays the invoice and then sends it for reimbursement.”

However, the FDA hasn’t issued an Emergency Use Authorization (EUA) for this potential treatment, raising the prospect that Americans who seek it out will be forced to pay out of pocket.

Professor of Medicine at the University of Kansas and Director of the Lipid-Apheresis Center Dr. Patrick Moriarty told The Daily Beast that Jaeger’s work looks promising. But more research like randomized clinical trials are needed—like the one he’s trying to start in the U.S., he said.

“I'm a scientist. I do a lot of clinical trials and you gotta prove it to people,” Moriarty said. In his opinion, “Dr. Jaeger’s work is not the most tightly drawn-up clinical trial, but it’s of clinical value. I’m sure you’re going to need more to get people to believe it. That’s what we’re going to try to do.”
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Even if Klotz has moved on from the website advertising HELP apheresis at Dr. Jaeger’s clinic, he has a history of spreading unproven treatment information. On Jan. 8, 2022, he posted what he described as a medication regimen for long-haulers on Twitter. After a user asked if he would share his own treatment, Klotz responded by detailing specific dosages, including one for ivermectin.

Klotz also previously shared a variety of purported medical guidance on his Twitter account, including a document dubiously suggesting that “the majority of Long COVID specialists advises against too early vaccinations, or to choose a low on side effects vaccine, a traditional protein-based or inactivated vaccine.”

Hotez, a virologist and misinformation expert who has developed his own COVID vaccine with colleagues, disputed this, writing in an email to The Daily Beast that, without scientific evidence, advising against “too early vaccination” for long-haulers amounted to misinformation.

“There’s now actually a small but growing body of literature on how COVID vaccinations can sometimes prevent Long COVID,” Hotez, who is also a Daily Beast contributor, wrote in an email. “Also, some say COVID vaccinations are even therapeutic for Long COVID, [though] it’s still mostly anecdotal.”

When pressed on whether he had flogged misinformation, Klotz said that was false. He was vaccinated, he added, arguing that he was neither an anti-vaxxer nor a conspiracy theorist. “I always commented on my own experience only… I don’t take sides in any of those Twitter fights, I am only interested in helping people,” he said. In a separate email, he said, “It is my personal views and my personal experience solely. If I mentioned something, linked or discussed it, it does not mean I endorse it.”

In the United States, federal agencies such as the Federal Trade Commission (FTC) have long cracked down on companies and individuals they say have made false claims about treating COVID-19. Way back in June 2020, BioXcellerator, the company that treated Musser, was one of 160 marketers the FTC wrote with a warning to stop “unsubstantiated claims for coronavirus treatment” on its website and Facebook page.
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In a company post at the time, Stoffers responded, “If the FTC had done any investigation at all, they would have found that BioXcellerator has plenty of competent and reliable scientific evidence to support the content we published.” He added: “There are plenty of shady organizations out there making all sorts of product claims that can’t be substantiated at all. But we’re not one of those organizations.”

Musser said he wasn’t aware the clinic had received these warnings when he got his treatment.

The FDA has provided resources to inform consumers of the potential risks associated with unapproved stem cell treatment and products marketed as “regenerative medicine,” as well as some clinics “marketing or distributing their unproven products to treat complications related to COVID-19—claims that are not based on adequate clinical data.”

FDA approval for a new drug is rigorous and expensive, averaging 10 years and $2.6 billion from formulation to market, according to pre-pandemic studies from the Tufts Center for the Study of Drug Development and Duke University. These processes are necessary to ensure the safety and efficacy of a drug.

But time is something some long-haulers, like Anne McCloskey, 55, equate to no answers and prolonged illness. So she sought help from Jaeger, and said she’s been receiving HELP apheresis treatment in Germany off and on since August.
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“I was told before I left for Germany that my insurance was going to be reassessed and possibly charged more because of my frequent usage for care,” McCloskey said.

She has been “trying everything” since she developed Long COVID, she added. Since March 2020, she said, she’s seen more than 20 U.S. doctors in the pacific Northwest to address severe neurological, respiratory, and cardiac symptoms.

“I still don’t know if I'm going to make it," she said in early August, on the eve of her first 12-hour flight to Mulheim. “I’m not trending in the right direction. I give myself 10 years, give or take, and the clock is running out.” Since contracting the virus in March 2020, her labs show elevated cytokines and markers for Lupus and autoimmune-related results that suggest her body is “attacking itself,” McCloskey explained.

Reached in February, McCloskey said her symptoms had improved. “Before I left for Germany I was bedridden and just watched shows and talked on Zoom all day… I definitely had an improvement in function,” she said, noting she was still experiencing ongoing neurological problems like memory loss and constant vertigo.
A lot of that stuff was floating around online, it would get into the forums.
— Keith, long-hauler in the Southwest U.S.

Tales of relief like that one, whether through stem cells, apheresis, or other medication protocols, have filtered through support-group message boards and social media. One of them reached Keith, an attorney and long-hauler in the Southwest who was so desperate to feel normal again that he decided to abandon the U.S. medical system and seek reprieve in Mexico.
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Like Musser and McCloskey, Keith—who spoke under the condition his last name be withheld, fearing he might lose his law license—has taken treatment into his own hands. He said he spent the last year and a half crossing the border into Mexico to obtain medication for what he described as neurological, vascular, and psychiatric post-COVID symptoms.

Although what he is doing is legal, Keith said, he worries that telling the public about his trips to Mexico might damage his reputation.

“I do what I have to do. When you’re sick, you need action,” he told The Daily Beast. “I have a number of years I’m willing to stick this out. I can’t wait for the FDA.”

After contracting COVID-19 in March 2020, Keith said, he initially could only focus in 10-minute bursts, and then would have to stop working. He’s slowly improved cognitively, but isn’t back to his pre-COVID health.

For months, Keith’s Long COVID neuropsychiatric symptoms spiraled him into “all day, 24/7” suicidal ideation, he said, describing his situation as “life or death.”

That’s when he started crossing the border every three weeks to stock up on a cocktail of anti-virals, anti-parasitics, and other medications, he said. Since spring of 2021, Keith added, he has slowly improved, but is not back to his pre-COVID-19 baseline.
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“The trips to Mexico didn’t cure me,” he told The Daily Beast.

Keith said the protocol he tried was touted by the group Front Line COVID-19 Critical Care Alliance (FLCCCA), an outfit described as “fringe” by Scientific American that has plugged ivermectin, which, again, is an unproven and controversial purported treatment for COVID-19.

The operation has not exactly shied away from right-wing politics in general. Doctors from FLCCCA marched against vaccine mandates in Washington, D.C. on Jan. 23, citing them as “draconian,” according to the group’s website. The next day, FLCCCA participated in a round-table discussion on Capitol Hill against vaccine mandates led by far-right Wisconsin U.S. Sen. Ron Johnson.

“Right now I’m not aware of any group that promotes ivermectin aggressively as being considered reliable,” said Hotez.

But after visiting numerous doctors, Keith said, he decided to participate in research led by Dr. Bruce Patterson, a pathologist studying Long COVID patients. Patterson is one of four doctors listed as having collaborated on “I-RECOVER” with FLCCCA, a Long COVID treatment protocol made available online. Medications on it have included ivermectin. Long-haulers have shared that information widely on support groups and on social media.

“A lot of that stuff was floating around online, it would get into the forums,” said Keith, noting that Patterson never acted as a prescribing doctor. “I spent 10 hours a day online finding treatment from the FLCCCA protocol.”
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FLCCCA did not respond to multiple requests for comment by The Daily Beast.

In a phone conversation in January, Patterson said he was not associated with FLCCCA. He also said he was no longer suggesting ivermectin due to it not being effective. Patterson added that he and his team were starting a randomized trial for a new treatment with controls that will be announced in the spring.

When asked about Keith’s trips to Mexico, Patterson advised against such a practice, calling it “highly irregular and not based on any recommendations from IncellDx,” the diagnostics company he conducts his business through.

Neither patients nor experts know what long-term effects COVID-19 may have on the body and brain five, 10, 15 years down the road. Due to the sheer numbers of cases, the individual and public health consequences and economic fallout from mass disability is potentially vast.

Experimental therapies are a financial gamble, too. Long-haulers are often burdened with unemployment, mounting medical debt, and a lengthy application process for disability insurance. And they may not have the ability to travel, leaving the phenomenon open for those of higher socioeconomic status.
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Or, like Musser, some may consider starting a donation pool to receive the treatments—or sign up for clinical trials. After he returned from Colombia, Musser participated in a trial where he received monoclonal antibody therapy.

“It’s the Wild West,” he said. “People are willing to try almost anything if it might give them relief.”

If there’s a chance at a reprieve from years of symptoms, “first-wavers” are willing to throw darts at the wall until something sticks. As with all risks, there’s a potential payoff: relief. There’s also a potential loss: making their fragile health condition worse.

They tend to agree that the potential benefits outweigh any bad outcome.

But when asked about potential risks of American patients who participate in medical tourism, an FDA spokesperson told The Daily Beast that bad outcomes often stay under the radar. “It’s very likely that adverse events are underreported by the health care providers who treat patients with these products, and by patients who may have been harmed.”

Today, 23 months after getting COVID, the hammock Musser spent months lying in has been taken down. But in January, he warned that he couldn’t speak for long periods of time because it was too exhausting. His voice was weak and crackled with labored breathing. He told The Daily Beast that a few days after testing positive again, his Long COVID symptoms like muscle weakness, difficulty breathing, blurred vision, vertigo, and insomnia had reemerged.
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Lately, Musser said, he felt hopeless.

“I don’t know if the stem cell treatment was detrimental to my health,” he said. “I don’t think we’ll ever know.”

But that hasn’t entirely swayed him toward waiting for the U.S. regulatory process to play out. When asked if he was willing to try more experimental treatments, Musser said he wasn’t sure, but leaned toward yes, depending “on the treatment” and “if I can help push the science forward, because I owe it to myself and the Long COVID community.”

Musser added that when he returns to full health, he plans to burn the hammock he laid in during those early months. It’ll be a sort of ceremony marking the end of a hellish chapter—or so he hopes.

If you or a loved one are struggling with suicidal thoughts, please reach out to the National Suicide Prevention Lifeline at 1-800-273-TALK (8255), or contact the Crisis Text Line by texting TALK to 741741.
[*/quote*]
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Ayumi

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Hier wird es brandheiß:

"15.000 Euro Abzocke? Ärzte machen fragwürdige Geschäfte mit der Apherese bei Long-COVID – wird die Notlage von Patienten ausgenutzt?"

Das ist die Überschrift eines Artikels bei Medwatch.de.  8)

Und wann? Am 15. Juli 2022!


https://deutsch.medscape.com/artikelansicht/4911382?src=mkm_demkt_220720_mscmrk_decoronavirus_nl&uac=191782AR&impID=4437976&faf=1

[*quote*]
Nachrichten & Meinung Fortbildung
Nachrichten & Meinung > Medscape Nachrichten
15.000 Euro Abzocke? Ärzte machen fragwürdige Geschäfte mit der Apherese bei Long-COVID – wird die Notlage von Patienten ausgenutzt?

Michael van den Heuvel
Interessenkonflikte

15. Juli 2022
1
5

Ärzte sind besorgt, dass verzweifelte Long-COVID-Patienten große Summen für invasive Therapien ohne Evidenz ausgeben. Tausende Menschen würden zur Behandlung sogar in andere Länder reisen, schreiben das BMJ und ITV News. In Zypern, in Deutschland und in der Schweiz erhalten sie eine therapeutische Apherese und eine gerinnungshemmende Therapie.
15.000 Euro pro Behandlung

Der Report fasst Erfahrungen von Personen, welche die Behandlung erhalten haben, zusammen. Unter ihnen ist Gitte Boumeester, eine angehende Psychiaterin aus den Niederlanden. Bei ihr traten nach der Infektion mit SARS-CoV-2 schwere, langanhaltende Hustenanfälle auf. Boumeester konnte nicht mehr arbeiten. Sie erfuhr in einer Facebook-Gruppe für Long-COVID-Patienten von der Apherese.

Boumeester wurde im Long COVID Center auf Zypern behandelt – für mehr als 15.000 Euro. Die Patientin erhielt 6 Apheresen, 9 Anwendungen mit hyperbarem Sauerstoff und 1 Vitamin-Infusion. Ihre Beschwerden verbesserten sich dadurch aber nicht.

Im Long COVID Center rieten ihr Experten außerdem, Hydroxychloroquin als Therapie zu erwerben, falls sie sich erneut mit dem Virus infizieren sollte. Eine im März 2021 veröffentlichte Cochrane Review kam jedoch zu dem Fazit, es sei „unwahrscheinlich“, dass das Medikament einen Nutzen habe.

Experimentelle Therapien nur in klinischen Studien

Doch was bringt die Apherese? Shamil Haroon von der Universität Birmingham, er ist an der Studie „Therapies for Long COVID in Non-hospitalised patients (TLC) beteiligt, hat sich mit dem Thema befasst. Er sagt, eine solche experimentelle Behandlung solle nur im Rahmen einer klinischen Studie durchgeführt werden.

„Es ist nicht verwunderlich, dass Menschen, die früher sehr fit waren, jetzt aber geschwächt sind, nicht mehr arbeiten können und nicht mehr in der Lage sind, ihren Lebensunterhalt zu bestreiten, eine andere Behandlung suchen“, sagt er. „Das ist eine völlig vernünftige Reaktion auf eine solche Situation. Aber die Menschen könnten durch die Inanspruchnahme dieser Behandlungen, für die es nur wenige oder gar keine Wirksamkeitsnachweise gibt, möglicherweise bankrott gehen.“

Angebote auch in Deutschland

Im Februar letzten Jahres begann Dr. Beate Jaeger, Ärztin für Innere Medizin, in ihrer Klinik in Mülheim, Long-COVID-Patienten mit Apherese zu behandeln, nachdem sie Berichte gelesen hat, dass COVID-19 Probleme mit der Blutgerinnung verursacht. Wie sie dem BMJ mitteilte, habe sie inzwischen Tausende von Patienten in ihrer Klinik behandelt. Die Erfolgsgeschichten würden sich über sozialen Medien und durch Mund-zu-Mund-Propaganda verbreiten.

Jaeger räumt ein, dass es sich bei der Behandlung um ein experimentelles Verfahren handele, sagte aber, dass Versuche zu lange dauern würden, wenn Patienten krank und verzweifelt seien.

Die Ärztekammer Nordrhein prüft momentan, ob Ärzte durch solche Leistungen gegen ihre Berufsordnung verstoßen. Sie teilte dem BMJ mit, dass sie keine Beschwerden von Patienten oder Organisationen über Jaeger oder ihre Klinik erhalten habe, aber dass in einem solchen Fall eine Untersuchung einleiten werde.

Die Untersuchung ergab, dass die Apherese selbst und die damit verbundenen Reisekosten so teuer sind, dass Patienten auf Websites wie GoFundMe bereits versuchen, Spenden zu bekommen.

Hinweise auf einen Nutzen – aber keine Beweise

Bisherige Forschungsergebnisse deuten darauf hin, dass Mikro-Verklumpungen im Blutplasma von Menschen mit Long-COVID für die Symptome verantwortlich sein könnten. Experten, die vom BMJ kontaktiert worden sind, sagten jedoch, dass mehr Forschung erforderlich sei, um zu verstehen, wie sich solche „Mikroklumpen“ bildeten und ob sie Symptome verursachen würden.

„Wenn wir die Mechanismen nicht kennen, durch die sich die Mikroklumpen bilden, und wenn wir nicht wissen, ob sie krankheitsverursachend sind oder nicht, erscheint es verfrüht, eine Behandlung zur Beseitigung der Mikroklumpen zu entwickeln, da sowohl die Apherese als auch die Dreifach-Antikoagulation nicht ohne Risiken sind“, so Robert Ariens, Professor für Gefäßbiologie an der University of Leeds School of Medicine. Hinzu komme die fehlende Nachsorge nach der Gabe von Antikoagulanzien.


MEHR

    EMA empfiehlt 2. Booster ab 60 jetzt sofort; Krebspille Sabizabulin als Game Changer bei COVID-19?; Pflegeheim-Daten für 4. Impfung

    COVID-19-Impfung: Warum Schwangere die 2. Dosis nach der 20. Woche bekommen sollten

    Long-COVID-Patienten 105 Tage krankgeschrieben; Einfluss des BMI auf Impfungen; Gefahr durch Indien-Variante?

    Alles zu COVID-19 und SARS-CoV-2
[*/quote*]
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Ayumi

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Patients have turned to pricey ‘blood washing’ to treat long COVID
« Reply #4 on: October 19, 2022, 01:01:53 AM »

Hier ein Artikel der New York Post vom 13. Juli 2022.

Den muß man lesen! Die Bilder und Links sind nur im Original.

LESEN!
https://nypost.com/2022/07/13/patients-have-turned-to-blood-washing-to-treat-long-covid/


[*quote*]
New York Post
Patients have turned to pricey ‘blood washing’ to treat long COVID
By Hannah Sparks   
July 13, 2022 6:22pm Updated
The screen of an apheresis machine   
Desperate and exhausted long COVID patients have turned to an experimental therapy, apheresis, or "blood washing," to treat the illness. PA Images via Getty Images
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Desperate to have their lives back, long COVID patients are turning to an expensive “last resort” therapy to cure the mysterious illness.

Apheresis, or “blood washing,” is a process in which a component of blood, such as plasma, is separated and then filtered back into your body via giant needles inserted into a vein.

Gitte Boumeester, who found out about “blood washing” through a Facebook support group, spent more than $15,000 to have the treatment, BMJ and ITV News reported, in a joint investigation out Tuesday.

“I thought, what’s the worst thing I’ve got to lose?” the Dutch psychiatrist-in-training told reporters. “Money was the only thing.”

And that she did — once Boumeester concluded, two months after the procedure, that the “blood washing” didn’t work.
The casette of an apheresis machine
Blood passes through the apheresis machine, which filters out plasma and other components, and pumps the “washed” blood back into the patient’s body.
PA Images via Getty Images

The process is typically used in cases where it’s necessary to remove specific components of blood, such as the treatment of blood cancers, plasma and platelet donation or to collect stem cells.

But in Germany, doctors consider it one of the last resorts for the treatment of some lipid disorders, which are marked by abnormal levels of lipids, or fats, in the blood — the effects of which some have theorized are similar to long-term COVID infection.

Boumeester’s battery of tests revealed nothing about her condition, which developed soon after she caught the SARS-CoV-2 virus in November 2020, despite her debilitating exhaustion.

Yet some researchers, namely Dr. Beate Jaeger, have hypothesized that long COVID may be caused by small clots in the blood that get in the way of the flow of oxygen, leading to the telltale extreme fatigue and muscle aches. Thus, “washing” the blood of unnecessary lipids and proteins, in combination with the use of anticoagulants, blood thinners such as clopidogrel, apixaban and heparin, could help clear the capillaries for better blood circulation.

Jaeger, a cardiovascular specialist in Mülheim, Germany, fought to see apheresis used on COVID patients in the ICU and to publish a paper on her approach, attempts of which were denied. Finally, a pair of her patients agreed to undergo the treatment free of charge. Then, 60 more opted-in. She’s since seen “extremely successful” results in thousands of patients, she said.
A bag of plasma hangs above an apheresis machine.
“Blood washing” is expensive. One patient paid $15,000 to have the treatment.
PA Images via Getty Images

In one of her reports, Jaeger claimed that a long COVID patient who used a wheelchair could miraculously walk again following treatment. Another improved their stride from a labored walk to a jog.

Beverley Hunt, medical director of the charity Thrombosis UK, told BMJ, “I am worried these patients have been offered therapies which have not been assessed by modern scientific methods: well-designed clinical trials. In this situation the treatment may or may not benefit them but, worryingly, also has the risk of harm.”

The process of apheresis is safe if properly performed, but there are potentially dire consequences to having overly-thin blood, particularly if hemorrhage occurs.
see also
Upon further evaluation of the long COVID symptoms, the researchers discovered a substantial change in the pattern of neurological and cognitive/emotional problems reported by patients infected during the period between March and December 2020.   
Long COVID symptoms may depend on the variant a person contracted

Even under the safest conditions, patients also risk financial ruin. Boumeester traveled some 1,700 air miles to the Long Covid Center in Larnaca, Cyprus. For two months, she rented an apartment on the beach while making weekly appointments for apheresis, and more unproven “add-on” therapies, such as hyperbaric oxygen and intravenous vitamin infusions.

Six rounds of “blood washing” cost her more than $1,600 per session, while additional treatments came with price tags up to about $150, which she did on the recommendation of the clinicians.

“I was a little ambivalent about all the extra treatment, but I promised myself if I was there I would do anything, to just try,” she said.

Experimental treatments are generally permitted throughout Europe as long as there’s clear patient consent, but experts fear that clinics like the Long Covid Center may be overpromising.

“People could potentially go bankrupt accessing these treatments, for which there is limited to no evidence of effectiveness,” said University of Birmingham researcher Shamil Haroon, whose work on the Therapies for Long Covid in Non-hospitalized Patients trial will eventually go on to inform how doctors approach the disease.

Like Boumeester, British businessman Chris Witham, from Bournemouth, traveled across the continent, to Kempten, Germany, for a $7,000 course of apheresis that didn’t work.

“I’d have sold my house and given it away to get better, without a second thought,” he told BMJ and ITV News.
What do you think? Post a comment.

The outlets spoke to just six long COVID patients who said the procedure improved some of their condition, though symptoms lingered.

Their reporting flies in the face of claims made by Austrian entrepreneur and long COVID sufferer Markus Klotz, who founded the clinic in Cyprus and claims it worked for him after having the treatment with Jaegar in Mülheim. “Over 80% of patients report to keep their gains permanently,” read one post on the Facebook page for the Apheresis Association, also led by Klotz.

“I realized before I started that the outcome was uncertain, but everyone at the clinic is so positive that you start to believe it too and get your hopes up,” Boumeester said.

Filed under

    blood Coronavirus experimental drugs 7/13/22   


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Ayumi

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Warnung im BMJ / Beate Jäger
« Reply #5 on: October 19, 2022, 01:04:18 AM »

Über Beate Jäger wurde ebenfalls recherchiert:


https://www.waz.de/staedte/muelheim/genesener-long-covid-patient-dr-jaeger-ist-furchtlos-id233783109.html

https://lipidzentrum-nordrhein.eu/

https://beatejaeger.com/

https://beatejaeger.com/blog/apherese-wirksame-long-covid-behandlung/

http://web.archive.org/web/*/beatejaeger.com/*

http://web.archive.org/web/20220612200151/https://beatejaeger.com/en/long-covid-patient-info/  !!!

https://huckepack-fahrdienst.de/long-covid-fahrdienst-fuer-betroffene-patienten/

https://www.focus.de/gesundheit/coronavirus/dialyse-arzt-ueber-blutwaesche-bei-long-covid-ich-bin-nicht-ganz-so-euphorisch_id_64318493.html

https://www.aerzteblatt.de/nachrichten/114029/Extrakorporale-Verfahren-fuer-COVID-19-Patienten-bisher-wenig-genutzt

https://www.waz.de/staedte/muelheim/blutwaesche-gegen-long-covid-7000-kranke-auf-der-warteliste-id233783267.html?partner=jurodo&gclid=EAIaIQobChMI0_OCtor9-AIVx8PVCh1t_gmLEAMYASAAEgLDBvD_BwE

https://www.billrothhaus.at/index.php?option=com_billrothtv&void=4417

https://www.rnd.de/medien/hirschhausen-doku-ueber-long-covid-niemand-ist-bereit-sich-diesem-problem-zu-stellen-YX7F2LOWUZATDFUXGZQ3WUPICA.html

https://fairnetzt-loerrach.de/2022/02/21/long-covid-hilfe-fuer-eine-freundin/  !!!

https://www.ubiquinol.info/statin-patienten/

https://www.mz.de/deutschland-und-welt/deutschland/beate-jaeger-h-e-l-p-apherese-blutwaesche-gegen-long-covid-3354244

https://www.derwesten.de/staedte/muelheim/muelheim-corona-news-praxis-aerztin-therapie-long-covid-id234525225.html

Video with Beate Jäger:
https://www.youtube.com/watch?v=zM8f-G1h3OQ
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Ayumi

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Warnung im BMJ / Markus Klotz, Zypern
« Reply #6 on: October 19, 2022, 01:08:10 AM »

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Ayumi

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A BMJ investigation shows patients spend a lot to likely benefit little
« Reply #7 on: October 19, 2022, 01:13:38 AM »

"Long COVID Patients Turn to 'Blood Washing' Procedure
— A BMJ investigation shows patients spend a lot to likely benefit little
by Jennifer Henderson, Enterprise & Investigative Writer, MedPage Today July 12, 2022
Last Updated July 13, 2022"
https://www.medpagetoday.com/special-reports/features/99683
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Ayumi

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Das oben schon angegebene Video ist hochgeladen worden am 5. Dezember 2021!

https://www.youtube.com/watch?v=IfXBQRUgUzQ



[*quote*]
COVID-19

Long Covid Report on H.E.L.P Apheresis - Check-up by Hirschhausen
9,349 views  Dec 5, 2021  Copyright by ARD
Original Video ARD Videothek
[*/quote*]

Freundlicherweise spuckt Youtube ein Transkript aus:

[*quote*]
Transcript
0:01
What determines the news - incidence number - oh, something went up here - oh it is the same now?
0:08
and that country is worse than this and we were there before the first wave..
0:13
and at some point you switch off, you don't listen at all like in a
0:19
car accident - you stare at something bad but you don't relate to
0:23
yourself we are all part of this accident and the people who are not considered
0:28
in these waves are those who are left at the end of the wave with Long Covid
0:53
the 4th wave will leave many new Long Covid sufferers behind
0:58
their hope could be a doctor from Mülhein
1:03
how is it going this morning? this morning very well, the last few days I was extremely tired
1:13
Dr Beate Jaeger has now treated over 200 Long Covid patients and
1:18
almost all of them have improved the condition the doctor
1:23
uses a well-known procedure for heart disease, blood washing
1:26
with Covid it is crucial to remove the blood clots that remain in the patient's body
1:35
due to the spike protein of the virus the patients need blood thinners
1:43
and if the blood thinners are not enough they also need a help apheresis,
1:50
some only need one apheresis and they are good again others need five aphereses
1:59
these devices clean the blood , Virus residues, autoantibodies and clots are filtered out of the blood
2:05
and the purified blood is pumped back into the patient
2:08
this improves the blood circulation and supplies the cells with oxygen again
2:17
the British pulmonologist Dr Asad Khan also suffers from severe Long Covid symptoms,
2:23
he puts everything on one card and comes here to Mühlheim
2:27
to be treated by Beate Jaeger
2:36
I have been directly working on the front line as a pulmonologist and saw an infinite number of
2:40
Covid patients in the middle of the second wave, I got infected because we
2:46
couldn't protect ourselves adequately, before I came here I was tied to the bed and could
2:53
not take food I thought I would get a feeding tube. I couldn't sit and stand for more than a few minutes,
3:00
I couldn't even think of standing, just terrible,
3:04
I lost control of my bladder and I had to wear pants,
3:11
which is very embarrassing for a grown man, I was completely
3:21
dependent on others, I felt that my life is stolen from me
3:35
Dr Jaeger is convinced of the effectiveness of apheresis so that she funded a study in collaboration with immunologists from Cape Town and
3:45
London and the Max Planck Institute so far 20 patients
3:50
have been clinically examined, the results are promising and will be published in early 2022
4:01
it is the virus that causes the disease the virus breaks our non-stick coating in
4:10
the veins that leads to reduced blood flow, reduced blood flow causes 256 different symptoms
4:21
from brainstem encephalitis to intestinal paralysis, that scares people to death when they have
4:31
suffocating attacks at night and if then this really poor people, meet doctors
4:39
who tell them they are just mad then that's not helpful
4:47
After 7 blood washes, Dr Asad Khan can walk and eat again and concentrate on technical texts without any problems
4:57
Beate Jaeger and he are convinced that the small clots in the veins
5:03
cause Long Covid and these lumps can even be made visible this is a
5:09
normal patient and that is a Long Covid patient the green are the clots the picture
5:16
says more than a thousand words this is the matter with us patients we are full of clots and
5:21
no rehab or psychotherapy will be the cure they have to be removed
5:28
I had no idea how many clots I had did all my coagulation tests
5:34
in England were normal that proves these tests don't show us everything as a doctor you have to stay curious and
5:42
believe the patients we apparently have lost that one day they pulled those huge
5:48
blood clots out of my two elbow veins wow - that thing was the whole time in me that
5:57
made me sick and no one thought that it was the real cause of it in the past there
6:01
would have been a state research institute for Covid where people from different
6:14
disciplines who have the solution approach are supported and allowed because that
6:21
is a national task, I cannot save the world on my own and I would
6:26
never presume this most health insurances do not take on the costs of blood washing
6:31
there are missing study data, of course this is the case with any new illness in the meantime, those affected are so desperate to
6:36
pay themselves that they move from England to Mülheim and have set up
6:40
their own Long Covid flat share, I am shocked by the way we do medicine, we
6:49
act too defensive as long as a procedure has not gone through several studies and
6:55
proven its benefit we doctors are very reluctant to take risks and to test limits this
7:04
large group of people is very sick they need treatment now otherwise
7:10
their condition will worsen and they may never become healthy again
7:19
what gives me hope are always people who
7:22
act, not wait, but act - that applies to all major crises
7:27
I am impressed by medical colleagues who say okay as long as the healthcare system
7:34
does not offer me therapy I try it myself and then document it
7:39
and in turn make sure that others from these pioneering deeds then also get reliable
7:47
data we will find solutions even if we cannot fully understand them at the moment
[*/quote*]


Auf Deutsch gibt es auch eines:

[*quote*]
Transcript

HIRSCHHAUSEN:
0:01
Was bestimmt die Nachrichten? Inzidenzzahl -  oh da ist was raufgegangen - oder ist das jetzt 
0:08
gleich? und das Land ist schlechter als  das und wir waren aber vor der ersten Welle 
0:13
da und jetzt.. und irgendwann schaltest  du ab, du hörst überhaupt nicht mehr zu wie beim 
0:19
Autounfall - man glotzt hin was schlimmes  passiert aber man macht keinen Bezug zu sich 
0:23
selber wir sind alle Teil dieses Unfalls  und die Menschen die bei diesen Wellen 
0:28
nicht mit bedacht werden sind die, die am  Ende der Welle übrigbleiben mit Long Covid
0:53
die 4. Welle wird viele neue Long  Covid Erkrankte zurücklassen ihre 
0:58
Hoffnung könnte eine Ärztin aus Mülheim sein
1:03
wie geht es Ihnen heute morgen? heute morgen  ganz gut, die letzten Tage war ich extrem müde
1:11
Dr Beate Jaeger hat mittlerweile über 200  Long Covid Patientinnen und Patienten 
1:18
behandelt bei fast allen hat sich  der Zustand verbessert die Ärztin 
1:23
nutzt ein bekanntes Verfahren  für Herzkranke, die Blutwäsche
1:26
Bei Covid geht es entscheidend darum  Blutgerinnsel die durch das Spikeprotein 
1:35
des Virus im Körper des Patienten verbleiben zu  entfernen die Patienten brauchen Blutverdünner 
1:43
und wenn die Blutverdünner nicht reichen  brauchen Sie zusätzlich eine Help Apherese, 
1:50
manche brauchen nur eine Apherese und sie  sind wieder gut andere brauchen fünf Apheresen
1:59
diese Geräte reinigen das Blut, Virusreste  Autoantikörper und Gerinnsel werden aus 
2:04
dem Blut gefiltert das gereinigte  Blut wird wieder in den Patienten 
2:08
zurück gepumpt. Das verbessert die Durchblutung  und versorgt die Zellen wieder mit Sauerstoff
2:17
auch der britische Lungenarzt Dr Asad Khan  leidet unter schweren Long Covid Symptomen, 
2:23
er setzt alles auf eine Karte  und kommt hierher nach Mühlheim 
2:27
um sich von Beate Jäger behandeln zu lassen
2:36
Ich habe als Lungenarzt direkt an der  Front gearbeitet und unendlich viele 
2:40
Covid Patienten gesehen mitten in der zweiten  Welle habe ich mich dann angesteckt weil wir 
2:46
uns nicht ausreichend schützen konnten, bevor ich  hierher kam war ich ans Bett gefesselt und konnte 
2:53
kein Essen vertragen ich dachte ich würde  eine Magensonde bekommen. Ich konnte nicht 
3:00
länger als ein paar Minuten sitzen an stehen  war gar nicht zu denken, einfach schrecklich
3:04
ich verlor die Kontrolle über meine  Blase und ich musste Einlagen tragen, 
3:11
das ist für einen erwachsenen Mann  sehr beschämend ich war vollkommen 
3:20
abhängig von anderen, ich hatte das  Gefühl mein Leben wird mir gestohlen
3:35
Dr Jaeger ist von der Wirksamkeit  der Blutwäsche so überzeugt, 
3:39
dass sie eine Studie dazu selber finanziert in  Zusammenarbeit mit Immunologen aus Kapstadt und 
3:45
London und dem Max-Planck-Institut sind bisher  20 Patienten und Patientinnen klinisch untersucht 
3:50
worden die Ergebnisse sind vielversprechend  und werden Anfang 2022 veröffentlicht 
4:01
es ist das Virus dass die Erkrankung verursacht  das Virus macht unsere Antihaftbeschichtung in 
4:10
den Adern kaputt das führt zu Minderdurchblutung,  Minderdurchblutung macht 256 verschiedene Symptome 
4:21
von Hirnstammenzephalitis bis zu Darmlähmung,  das macht Todesangst bei den Leuten wenn sie 
4:31
nachts Erstickungsanfälle haben und wenn dann  diese erbarmungswürdigen Menschen auf Ärzte 
4:39
treffen die Ihnen sagen sie hätten einen  an der Waffel dann ist das nicht hilfreich
4:52
Dr. Asad Khan kann nach 7 Blutwäschen wieder  laufen, essen und sich ohne Probleme auf Fachtexte 
4:57
konzentrieren Beate Jaeger und er sind überzeugt  davon dass die kleinen Gerinnsel in den Adern 
5:03
Long Covid verursachen und diese Klümpchen  kann man sogar sichtbar machen das ist ein 
5:09
normaler Patient und das ist ein Long Covid  Patient das Grüne sind die Gerinnsel das Bild 
5:16
sagt mehr als tausend Worte das ist mit uns  Patienten los wir sind voller Gerinnsel und 
5:21
keine noch so gute Reha oder Psychotherapie  wird das Heilen sie müssen entfernt werden
5:28
ich hatte keine Ahnung wie viele Gerinnsel ich  habe alle meine Gerinnungstests in England waren 
5:34
normal das beweist diese Tests zeigen uns nicht  alles als Arzt muss man neugierig bleiben und 
5:42
den Patienten glauben das haben wir anscheinend  verloren eines Tages haben sie diese riesigen 
5:48
Blutgerinnsel aus meinen beiden Ellenbogen Venen  gezogen Yes - Wow - das war die ganze Zeit in mir das 
5:57
hat mich krank gemacht und niemand dachte daran  dass es die eigentliche Ursache ist
6:06
in früherer Zeit hätte es ein staatliches Forschungsinstitut  für Covid gegeben wo man Menschen verschiedener 
6:14
Fachdisziplinen die einen Lösungsansatz haben  unterstützt und gewähren lässt weil das 
6:21
ist eine nationale Aufgabe ich alleine kann  die Welt nicht retten und ich würde mir das 
6:26
auch nie anmaßen die meisten Krankenkassen  übernehmen die Kosten der Blutwäsche nicht 
6:31
es fehlen Studiendaten na logisch bei einer  neuen Erkrankung in der Zwischenzeit zahlen 
6:36
die Betroffenen selber sind so verzweifelt dass  sie von England nach Mülheim ziehen und eine 
6:40
eigene Long Covid WG gründen mich erschüttert  die Art und Weise wie wir Medizin betreiben wir 
6:49
agieren zu defensiv solange ein Verfahren nicht  mehrere Studien durchlaufen und seinen Nutzen 
6:55
bewiesen hat sind wir Ärzte sehr zurückhaltend  Risiken einzugehen und Grenzen auszutesten diese 
7:04
große Gruppe von Menschen ist sehr krank sie  brauchen jetzt eine Behandlung anderenfalls 
7:10
wird sich ihr Zustand verschlechtern und  sie werden vielleicht nie wieder gesund
7:18
was mir Hoffnung macht sind immer Menschen die 
7:21
nicht abwarten sondern tun das  gilt bei allen großen Krisen
7:27
ich bin beeindruckt von ärztlichen Kollegen  die sagen okay solange das Gesundheitswesen 
7:34
mir keine Therapie anbietet probiere ich  es selber aus und dann das dokumentieren 
7:39
und wiederum dafür sorgen dass andere aus  diesen Pionier Taten dann auch belastbare 
7:47
Daten bekommen wir werden eine Lösung finden auch  wenn wir die Moment noch nicht greifen können
[*/quote*]

« Last Edit: October 19, 2022, 02:23:08 AM by Ayumi »
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Ayumi

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  • Posts: 1626
Re: Die Affäre Hirschhausen
« Reply #10 on: October 19, 2022, 02:58:23 AM »

Das ist die ARD-Webseite zum neuen Skandalvideo, mit einem brisanten Detail: "Das Video wurde bereits Ende Juni 2022 in der ARD Mediathek veröffentlicht und nun, Mitte Oktober, aktualisiert."

Das heißt nichts anderes, als daß erst jetzt, VIER MONATE SPÄTER, die Schnarchzapfen der Abteilung Schurrnalismo begriffen haben, was da los ist. Obwohl sie schon im Dezember 2021 hätten aufschrecken müssen.

Reife Leistung...

https://www.daserste.de/information/ratgeber-service/hirschhausens-check-up/sendung/hirschhausen-und-long-covid-100.html

[*quote*]
ARD/DasErste Logo

    Videos
    Check-Up: Alter
    Lebensmitte
    Start ins Leben
    Hirschhausens Quiz

Hirschhausen und Long Covid

Die Pandemie der Unbehandelten


Eckhart von Hirschhausen im Gespräch mit der Hausärztin Anna Brock, die an Long Covid nach Infektion und nach Impfung erkrankt ist. In einem individuellen Heilversuch lässt sie sich behandeln. Vorab
Hirschhausen und Long Covid – Die Pandemie der Unbehandelten | Video verfügbar bis 17.10.2023 | Bild: WDR

Der Winter naht, die Covid-Herbstwelle nimmt weiter zu - und wir sind Corona-müde. Für Menschen, die an Long Covid leiden, ist die Pandemie weiterhin alltagsbestimmend. Aber: es gibt immer noch keine evidenzbasierten Therapien, noch immer treffen sie auf hilflose Ärzt:innen, die in ihrem Praxisalltag mit dem komplexen Krankheitsbild überfordert sind. Noch immer fehlt eine Task-Force und koordinierte Grundlagen-, Therapie- und Versorgungsforschung. Einige Ärzte und Professoren behaupten sogar, die Krankheit sei in erster Line eingebildet, psychosomatisch.

Eckart von Hirschhausen trifft Gesundheitsminister Prof. Dr. Karl Lauterbach (l), er gesteht ein: „Wir haben längst eine Pandemie der unbehandelten Long Covid Patienten
Eckart von Hirschhausen trifft Gesundheitsminister Prof. Dr. Karl Lauterbach. | Bild: WDR
Kleine Gerinnsel im Blut – hat Hirschhausen Long Covid?

Hat Eckart von Hirschhausen auch Long Covid? Nach der Akutinfektion Mitte März wurden bei einer Blutuntersuchung "micro-clots" in seinem Blut diagnostiziert. Kleine Gerinnsel, vermutlich mitverantwortlich für Long-Covid. Er testet eine experimentelle Behandlung, die Blutwäsche, an sich selbst. Und er deckt auf: Mediziner beobachten seit kurzem ein Problem mit der mRNA-Impfung. Einige Menschen entwickeln durch die Impfung das Post-Vakzin-Syndrom, das Long Covid sehr ähnelt. Eckart von Hirschhausen ist davon überzeugt, dass diese unbequeme Wahrheit auf keinen Fall verschwiegen werden sollte.

Ein Film von Kristin Siebert und Stefan Otter

Info-Box:
Diese Sendung ist nach der Ausstrahlung 12 Monate lang in der ARD Mediathek verfügbar.

Das Video wurde bereits Ende Juni 2022 in der ARD Mediathek veröffentlicht und nun, Mitte Oktober, aktualisiert. Die erfreuliche Nachricht: Der 13-jährigen Olivia, die im Film porträtiert wird, geht es in der Zwischenzeit besser, ihre Long-Covid-Symptome lassen nach.

Sendetermin
Mo., 17.10.22 | 20:15 Uhr
Das Erste
Andere Sendungen
< Vorherige
Alle Sendungen
Videos zur Sendung
videoEckhart von Hirschhausen im Gespräch mit der Hausärztin Anna Brock, die an Long Covid nach Infektion und nach Impfung erkrankt ist. In einem individuellen Heilversuch lässt sie sich behandeln.
Vorschau: Hirschhausen und Long Covid
Mehr zum Thema:

Für die WDR-Reportage verbringt der Arzt und Fernsehmoderator zwei Tage in einer spezialisierten Corona-Reha-Klinik in Heiligendamm und besucht eine Kinderstation der Universitätsklinik in Jena. Er macht sich ein Bild von den komplexen Folgeerkrankungen der Pandemie auf Hirn, Lunge, Gefäßsystem und auch die Psyche. Er begleitet eine ehemalige Physiotherapeutin, die seit Monaten auf einen Rollstuhl angewiesen ist, bei ihren Versuchen, wieder zurück in ihre Kraft und ihren Beruf zu kommen. Hirschhausen spricht mit Ärzt:innen, Pflegefachpersonen und Therapeut:innen.
Hirschhausen – Corona ohne Ende?

Nach "Hirschhausen auf Intensiv" und "Hirschhausen als Impfproband" widmet sich Eckart von Hirschhausen in seinem dritten Corona-Film einem unterschätzen Thema: Long-Covid. Was wenn die Folgen der Infektion über Monate und Jahre anhalten? | mehr
Zu Beginn der Epidemie lag die große Hoffnung darin, schnell einen Impfstoff zu entwickeln. Jetzt, wo Impfstoffe erstmalig in Deutschland verfügbar sind, haben viele Menschen Fragen: Wie werden Impfstoffe geprüft? Wie sicher ist ihr Einsatz? Und was gibt es für Nebenwirkungen? Der WDR möchte zusammen mit Arzt und Wissenschaftsjournalist Eckart von Hirschhausen in einer Dokumentation genau diese Fragen klären. Dazu wird von Hirschhausen selbst Proband in einer klinischen Impfstudie. An der Uniklinik Köln durchläuft er – genau wie alle anderen Teilnehmer*innen – alle Schritte von Aufklärungsgesprächen und körperlicher Untersuchung über Blutentnahme und Impfung mit einem noch nicht zugelassenen Impfstoff oder einem Placebo bis hin zur Nachuntersuchung. Das Fernsehteam ist bei allen Terminen, Begegnungen und Interviews dabei.
Hirschhausen als Impfproband

Wie werden Impfstoffe getestet? Wie sicher ist ihr Einsatz? Diese und viele weitere Fragen rund um die Corona-Impfung klärt Eckart von Hirschhausen in der Dokumentation. Hirschhausen ist dabei selbst Proband in einer klinischen Impfstudie. | mehr
Hirschhausen auf Intensiv
Hirschhausen auf Intensiv (ARD Mediathek)

Eckart von Hirschhausen geht zurück zu seinen Wurzeln und begibt sich in das Universitätsklinikum Bonn. Mit Beginn der ersten Lockerungen der Corona-Beschränkungen verbringt Eckart von Hirschhausen eine Woche im Krankenhaus. | ard

Produktion
Westdeutscher Rundfunk
für DasErste
[*/quote*]



Noch ein Baiser-Stückchen wurde jetzt gesichtet: Martin Rücker hat bei Medwatch.de ausgepackt:

https://medwatch.de/erkrankungen/long-covid-wo-hirschhausen-falsch-liegt-und-wo-richtig/

[*quote*]
Medwatch
DER RECHERCHE VERSCHRIEBEN
Das Team von MedWatch scannt das Netz nach gefährlichen und unseriösen Heilsversprechen.
Einen Schwerpunkt bilden Recherchen aus der Grauzone des Netzes, in der vermeintliche Heiler ihre Wunder anbieten.
Wir berichten und klären auf.

LONG-COVID-THERAPIE
Wo Hirschhausen falsch liegt – und wo richtig
Umstrittene Szene: Eckart von Hirschhausen bei der Blutwäsche.

Screenshot: MedWatch
Umstrittene Szene: Eckart von Hirschhausen bei der Blutwäsche.
Screenshot: MedWatch

VON MARTIN RÜCKER
18. OKTOBER 2022
AKTUALISIERT
19. OKTOBER 2022
00:22

In der ARD rückt Eckart von Hirschhausen Therapieansätze für Long-Covid-Betroffene in den Fokus. Weil für die jede Evidenz fehlt, löst sein Film scharfe Kritik aus. Tatsächlich macht Hirschhausen Fehler – doch nun verstellen die Reaktionen den Blick auf das größere Problem.

[...]

„Die Pandemie der Unbehandelten“

Diese Menschen jedenfalls rückt der Arzt und Fernsehmoderator Eckart von Hirschhausen ins Zentrum seines Films „Hirschhausen und Long Covid – Die Pandemie der Unbehandelten“. Die ARD strahlte ihn an diesem Montag aus, er steht in der Mediathek und löste teils überschwängliche Publikumsreaktionen aus. Ganz anders die Kritik, die die Wissenschaftsjournalistin Christina Berndt und der Leiter des Investigativressorts von NDR und WDR, Markus Grill, in Süddeutscher Zeitung und auf tagesschau.de transportierten und sich teilweise zu eigen machten.

Von einem „Bärendienst“ für Long-Covid-Betroffene ist die Rede und von Irreführung. „Im Film jubelt Hirschhausen eine Therapie hoch, für deren Wirksamkeit es keine ernst zu nehmenden Belege gibt und vor deren Anwendung seriöse Ärzte sogar ausdrücklich warnen“, steht da. Auf Twitter legt Christina Berndt nach: „Ein unverantwortlicher Film“, schreibt sie.

Die Kritik entfacht sich am Therapieansatz der Mülheimer Internistin Beate Jaeger, die angibt, schon einer Vielzahl von Long-Covid-Betroffenen mit einer Lipid-Apherese geholfen zu haben: einer Blutwäsche, bei der Fette aus dem Blut gefiltert und Gerinnsel entfernt werden. Das Problem: Es gibt für den Erfolg einer solchen Therapie keine Evidenz, „nicht mal eine Rationale“, wie Julia Weinmann-Menke, Nephrologie-Chefin der Universitätsmedizin Mainz meint. Ob Apherese „für einen Promillebereich der Long-Covid-Patienten das Richtige ist“, ob ein Placebo-Effekt eintrete oder gar keiner, das alles wisse heute niemand. Sie hält den Hirschhausen-Film, der schwer erkrankte Kinder emotional in Szene setzt, für „polemisch“ und es für „ethisch nicht vertretbar“, dass Jaeger ohne Evidenz zahlreiche Patienten mit einer Therapie behandelt, deren Kosten sie privat bezahlen müssen. Es gebe Menschen, die ihre Häuser verpfändet hätten, um die Kosten einer Apherese zu bezahlen, in der Hoffnung, damit Long-Covid-Symptome zu überwinden.
[...]

Hier hat Hirschhausen – der Mitglied im Beirat von MedWatch ist – in der Tat Fehler gemacht. Wenn er von Jaeger als „Prophetin im eigenen Land“ spricht, muss er damit rechnen, dass ihm dies als unwissenschaftliche Lobpreisung ausgelegt wird, dass nur das „Prophetin“ hängen bleibt. Risiken der Blutwäsche fallen in dem Film ebenso unter den Tisch wie Fälle von Patient:innen, in denen die Apherese-Therapie nicht geholfen hat. Dass sich Hirschhausen schließlich kurz nach einer Covid-Infektion, aber frei von jeder Long-Covid-Symptomatik vor seinem Kamerateam selbst einer Blutreinigung unterzieht, ist eine Inszenierung, die weit über gutgemeinte Ziele hinausgeht. Im Rückblick sei er „unglücklich, dass das Bild stärker ist als die Tonspur“, sagt Hirschhausen dazu – weist aber auch darauf hin, dass das Fernsehen um 20.15 Uhr eine emotionalere Darstellung brauche als eine ärztliche Leitlinie.

[...]

Redaktion: Nicola Kuhrt
[*/quote*]


Das ist aber peinlich.  :P

"Hier hat Hirschhausen – der Mitglied im Beirat von MedWatch ist – in der Tat Fehler gemacht."

Hirschhausen im Beirat von Medwatch. Schöne Pleite. Da holt sich Medwatch einen Promi an Bord, um von dessen Glamour zu profitieren, und fällt damit auf die Schnauze...

Hirschhausen selbst fällt noch einmal unangenehm auf: "Hirschhausen [...] – weist aber auch darauf hin, dass das Fernsehen um 20.15 Uhr eine emotionalere Darstellung brauche als eine ärztliche Leitlinie."

Emotionales Geseiere statt Fakten. WARUM!?

WARUM VOLLVERBLÖDUNG STATT ECHTES WISSEN!?

Der öffentlich-rechtliche Rundfunk als Verblödungsmaschine, und das auch noch auf Kosten der zwangszahlenden Bürger. So haben wir uns Journalismus NICHT vorgestellt. So eine Scheiße wollen wir nicht!

Hirschhausen, verschwinde!
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Yuriki

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Re: Die Affäre Hirschhausen
« Reply #11 on: October 19, 2022, 04:29:32 AM »

Am 1. Juli 2022 waren die GWUPPIES noch begeistert. Zumindest interessiert. Kommentare gab es am 1. Juli keine.

Erst am 17. Oktober ist Einer aufgeschreckt worden durch den Kommentar der Tagesschau:

[*quote*]
Michael Fischer
17. Oktober 2022 um 13:49
„Die Pandemie der Unbehandelten“ kommt hier aber nicht besonders gut weg:

https://www.tagesschau.de/wissen/gesundheit/long-covid-blutwaesche-101.html

[*/quote*]

Juli: geschlafen.
August: geschlafen
September: geschlafen
Oktober: geschlafen bis zum Kommentar der Tagesschau



https://blog.gwup.net/2022/07/01/hirschhausen-und-long-covid-jetzt-in-der-ard-mediathek/#comment-144115188075959991

[*quote*]
GWUP | DIE SKEPTIKER

„Hirschhausen und Long-Covid“ jetzt in der ARD-Mediathek
1. Juli 2022
von Bernd Harder | 8 Kommentare

Nach den drei Filmen

Hirschhausen auf Intensiv
Hirschhausen als Impfproband
Corona ohne Ende?
ist jetzt ein vierter Beitrag erschienen:

Hirschhausen und Long-Covid – die Pandemie der Unbehandelten


https://www.daserste.de/information/ratgeber-service/hirschhausens-check-up/videos/Hirschhausen-und-Long-Covid-die-Pandemie-der-Unbehandelten-100.html
Nach meiner letzten Doku über Long-Covid haben mir unfassbar viele Menschen geschrieben. Menschen, die kaum Gehör finden. Für sie mache ich diesen Film.

Es ist ein Film über Ärztinnen und Ärzte, die ihren Patientinnen und Patienten gerne helfen würden, doch denen die Unterstützung fehlt. Über verzweifelte Betroffene, die sich selbst helfen. Über Therapien, die kontrovers diskutiert werden. Und über Ärzte, die Long-Covid immer noch für ein Psycho-Problem halten.

Und es geht auch darum, ob die Politik genug Verantwortung übernimmt.

Außerdem geht es um das Post-Vakzin-Syndrom.

Übrigens gibt es mittlerweile eine Post-COVID/Long-COVID-Leitlinie für Ärzte und Patienten.

Zum Weiterlesen:

Corona: Vergessen wir den Wert der Freiheit? Zeit-Online am 30. Juni 2022
Hirschhausen beklagt fehlende Unterstützung für Long-Covid-Patienten: „Das darf nicht sein“, stern.de am 30. Juni 2022
Covid-19: Jede weitere Reinfektion steigert Risiko von Folgeerkrankungen, mdr am 30. Juni 2022
Wie wahrscheinlich ist es, an Long Covid zu erkranken? spektrum am 21. Juni 2022
Long Covid: Das Schlupfloch des Virus, spektrum am 8. Juni 2022
Wie bedrohlich ist Long COVID? spektrum am 6. Juni 2022
Genesen, aber nicht gesund: Long Covid weiter im Fokus, Zeit-Online am 8. Juni 2022
Zeit-Podcast: „“Als lägen mehrere Sandsäcke auf mir“ vom 20. April 2022
PostVac-Syndrom: Sehr seltene Nebenwirkung der Covid-19-Impfung, ndr am 12. Mai 2022
Post-Vac-Syndrom: Geimpft und dann nur noch platt, Zeit-Online am 1. Juli 2022
Kategorien: GWUP, Videos, Wissenschaft | Schlagwörter: Eckart von Hirschhausen, Long Covid, Post-Vakzin-Syndrom | Permalink

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Michael Fischer
17. Oktober 2022 um 13:49
„Die Pandemie der Unbehandelten“ kommt hier aber nicht besonders gut weg:

https://www.tagesschau.de/wissen/gesundheit/long-covid-blutwaesche-101.html


Bernd Harder
17. Oktober 2022 um 20:50
Nicht der einzige Blödsinn des Herrn v.H.:

https://www1.wdr.de/mediathek/audio/wdr4/hirschhausens-sprechstunde/audio-homoeopathie-100.html

Homöopathisch ist ihm „irgendwie sympathisch“, und ist doch „wurscht“, warum es dem Patienten besser geht.


Bernd Harder
17. Oktober 2022 um 21:10
@Michael Fischer:

Gar nicht mitbekommen, dass das heute auch im Fernsehen gezeigt wurde. Trotz weiterer Kritik:

https://www.welt.de/politik/deutschland/plus241629837/Umstrittene-Long-Covid-Therapie-Hirschhausens-Werbesendung-fuer-die-Blutwaesche.html

https://www.sueddeutsche.de/gesundheit/long-covid-blutreinigung-hirschhausen-ard-1.5675159?reduced=true


RPGNo1
17. Oktober 2022 um 22:23
Tritt Hirschhausen etwa in Dietrich Grönemeyers Fußstapfen? So kommt es mir in letzter Zeit jedenfalls gelegentlich vor. Ich hoffe, ich irre mich.


RainerO
18. Oktober 2022 um 10:48
Ich fürchte, Hirschhausen zerreißt es nach und nach in seinem Bemühen, eine Art Vermittler zwischen den Welten sein zu wollen. Seine Einstellung zu „Alternativ“medizin interpretiere ich aber bestenfalls als Wischi-Waschi.

Ja nicht zu kritisch, um diese Gruppe nicht zu verprellen. Dass er dann ab und zu mit einem Fuß in ein Hundstrümmerl (wienerisch für Hundekot) tritt, ist fast unvermeidbar.


FlyDoc
18. Oktober 2022 um 21:40
Bei aller berechtigter Kritik ist die Sendung (die ich nicht gesehen habe) aber wohl etwas differenzierteren sehen:

https://medwatch.de/erkrankungen/long-covid-wo-hirschhausen-falsch-liegt-und-wo-richtig/


Bernd Harder
18. Oktober 2022 um 22:30
@FlyDoc:

Weiß ich nicht so recht.

Der Artikel übernimmt praktisch die Selbstrechtfertigung des Herrn von Hirschhausen:

Damit verstellt sie den Blick auf das bedeutend wichtigere Thema, das durchaus erkennbar auch das Anliegen des Filmes ist. Wir wissen bislang viel zu wenig über Long-Covid und noch viel weniger über die Therapie Betroffener

Ja – aber das bestreitet doch auch niemand.

Ich weiß nicht, ob der Vergleich passt, aber wenn EvH einen Film über „Fließbandmedizin“ und Ärzte, die kaum noch Zeit für ihre Patienten haben, machen würde – würde er dann als „Lösung“ eine lange, unkritische Passage über Homöopathie und deren angebliche Vorteile einbauen?


RPGNo1
19. Oktober 2022 um 08:08
von Hirschhausen ist doch ein Medienprofi. Dann sollte ihm eigentlich auch bewusst sein, dass die Botschaft zum vermeintlichen Heilungsansatz HELP-Apherese weitaus wichtiger erscheint als das gesamte Thema Long Covid. Dieses wird von dem Hammer „Heilung“ erschlagen und geht unter.

Es ist offensichtlich, dass von Hirschhausen in seinem Film falsche Akzente gesetzt hat.

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Yuriki

  • Jr. Member
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Re: Die Affäre Hirschhausen
« Reply #12 on: October 19, 2022, 04:33:32 AM »

Jetzt rütteln sie am Denkmal.  ;D
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