Allaxys Communications --- Transponder V --- Allaxys Forum 1

Pages: [1]

Author Topic: Urteil: Geschichtsunterricht muß durch NPD erfolgen!  (Read 2255 times)

Krant

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 782
Urteil: Geschichtsunterricht muß durch NPD erfolgen!
« on: May 30, 2013, 11:05:15 AM »

Urteil: Geschichtsunterricht muß durch NPD erfolgen!

Man stelle sich die Situation vor: Die NPD und ihr bekannt stramm ausgerichtetes, Stahlhelm-verherrlichendes Fußvolk sind das Maß der Dinge. Die NPD unterrichtet in den Schulen Geschichte, Sozialkunde, Staatsbürgerkunde und andere Ethik-relevante Fächer. Ein Unding.

Man stelle sich vor, Eltern rebellieren gegen dieses Unding, gehen deswegen sogar vor Gericht und fallen dort voll auf die Schnauze.

Diese Situation ist reine Fiktion. So etwas würde es niemals in Deutschland geben. Niemals! Statt dessen findet etwas nicht minder Ethik-Relevantes statt, einschließlich Eltern, einschließlich Klage, einschließlich voll auf die Schnauze...

[*quote*]
Religionsunterricht
30.05.2013 · Nr. 16046
OLG zwingt Konfessionslose in Reliunterricht

KÖLN. (hpd/MIZ) Seit dem Schuljahresbeginn 2012/13 in Nordrhein-Westfalen streiten sich konfessionslose und gemeinsam sorgeberechtigte Eltern gerichtlich um die Teilnahme ihrer Zwillinge am schulischen Religionsunterricht und Schulgottesdiensten.[1]​ Nun hat das Oberlandesgericht Köln entschieden, dass die konfessionslosen Kinder den Religionsunterricht besuchen sollen.
[/quote*]

mehr:
http://hpd.de/node/16046


Religion und Religionsunterricht sind Synonyme für Indoktrination und Unterwerfung und esoterische Realitätsleugnung und Sklavengehorsam unter eine Priesterkaste. Religionsunterricht ist mitnichten neutral. Gottesdienste erst recht nicht! Gottesdienste sind per definitionem Indoktrination in Eroberungs- und Unterwerfungsfaschismus in einem globalen Gottesstaat. Landesgrenzen spielen keine Rolle, denn der Gottesstaat kennt keine Grenzen. Der Gottesstaat ist die einzige legitimierte Sozialstruktur und Genozid ist ein legitimes Mittel zur Durchsetzung seiner Interessen. Noch heute werden unverändert Genozide verherrlicht, die vor über 2000 Jahren begangen wurden. Noch heute sind diese Genozide Teil der emphatischen verherrlichenden Indoktrination in Unterricht und Gottesdienst!

Man stelle sich vor, die NPD würde Genozid verherrlichen. Man stelle sich vor, ein Gericht würde Kinder in den Unterricht durch die NPD zwingen..
Logged

ama

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 1276
Re: Urteil: Geschichtsunterricht muß durch NPD erfolgen!
« Reply #1 on: September 29, 2013, 11:00:52 AM »

Um zu zeigen, was für eine mörderische Scheiße Kindern angetan wird  (die Bezeichnung "mörderische Scheiße MUSS" man wörtlich nehmen!) , zitiere ich ein Stück aus der Bibel. Die erste Fassung ist die Luther-Fassung. Danach kommt das gleiche Gemetzel in einer neueren Fassung (gleicher Inhalt!), in der die Scheiße deutlicher zu lesen ist.

Hier die alte Luther-Fassung:

http://www.biblegateway.com/passage/?search=Richter+19&version=LUTH1545

[*QUOTE*]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Bible Gateway

Richter 19
Luther Bibel 1545 (LUTH1545)

19 Zu der Zeit war kein König in Israel. Und ein levitischer Mann war Fremdling an der Seite des Gebirges Ephraim und hatte sich ein Kebsweib genommen von Bethlehem-Juda.

2 Und da sie hatte neben ihm gehurt, lief sie von ihm zu ihres Vaters Haus gen Bethlehem-Juda und war daselbst vier Monate lang.

3 Und ihr Mann machte sich auf und zog ihr nach, daß er freundlich mit ihr redete und sie wieder zu sich holte; und hatte einen Knecht und ein Paar Esel mit sich. Und sie führte ihn in ihres Vaters Haus. Da ihn aber der Vater der Dirne sah, ward er froh und empfing ihn.

4 Und sein Schwiegervater, der Dirne Vater, hielt ihn, daß er drei Tage bei ihm blieb; sie aßen und tranken und blieben des Nachts da.

5 Des vierten Tages erhoben sie sich des Morgens früh, und er machte sich auf und wollte ziehen. Da sprach der Dirne Vater zu seinem Eidam: Labe dein Herz zuvor mit einem Bissen Brot, darnach sollt ihr ziehen.

6 Und sie setzten sich und aßen beide miteinander und tranken. Da sprach der Dirne Vater zu dem Mann: Bleib doch über Nacht und laß dein Herz guter Dinge sein.

7 Da aber der Mann aufstand und wollte ziehen, nötigte ihn sein Schwiegervater, daß er über Nacht dablieb.

8 Des Morgens am fünften Tage machte er sich früh auf und wollte ziehen. Da sprach der Dirne Vater: Labe doch dein Herz und laß uns verziehen, bis sich der Tag neigt. Und aßen also die beiden miteinander.

9 Und der Mann machte sich auf und wollte ziehen mit seinem Kebsweib und mit seinem Knechte. Aber sein Schwiegervater, der Dirne Vater, sprach zu ihm: Siehe, der Tag hat sich geneigt, und es will Abend werden; bleib über Nacht. Siehe, hier ist Herberge noch diesen Tag; bleibe hier über Nacht und laß dein Herz guter Dinge sein. Morgen steht ihr früh auf und zieht eures Weges zu deiner Hütte.

10 Aber der Mann wollte nicht über Nacht bleiben, sondern machte sich auf und zog hin und kam bis vor Jebus, das ist Jerusalem, und sein Paar Esel beladen und sein Kebsweib mit ihm.

11 Da sie nun nahe bei Jebus kamen, sank der Tag sehr dahin. Und der Knecht sprach zu seinem Herrn: Komm doch und laß uns in diese Stadt der Jebusiter einkehren und über Nacht darin bleiben.

12 Aber sein Herr sprach zu ihm: Wir wollen nicht in der Fremden Stadt einkehren, die nicht sind von den Kindern Israel, sondern wollen hinüber gen Gibea.

13 Und sprach zu seinem Knecht: Gehe weiter, daß wir hinzukommen an einen Ort und über Nacht zu Gibea oder zu Rama bleiben.

14 Und sie zogen weiter und wandelten, und die Sonne ging ihnen unter, hart bei Gibea, das liegt in Benjamin.

15 Und sie kehrten daselbst ein, daß sie hineinkämen und über Nacht zu Gibea blieben. Da er aber hineinkam, setzte er sich in der Stadt Gasse; denn es war niemand, der sie bei Nacht im Hause herbergen wollte.

16 Und siehe, da kam ein alter Mann von seiner Arbeit vom Felde am Abend, und er war auch vom Gebirge Ephraim und ein Fremdling zu Gibea; aber die Leute des Orts waren Benjaminiter.

17 Und da er seine Augen aufhob und sah den Gast auf der Gasse, sprach er zu ihm: Wo willst du hin? und wo kommst du her?

18 Er aber antwortete ihm: Wir reisen von Bethlehem-Juda, bis wir kommen an die Seite des Gebirges Ephraim, daher ich bin; und bin gen Bethlehem-Juda gezogen und ziehe jetzt zum Hause des HERRN, und niemand will mich beherbergen.

19 Wir haben Stroh und Futter für unsre Esel und Brot und Wein für mich und deine Magd und für den Knecht, der mit deinem Diener ist, daß uns nichts gebricht.

20 Der alte Mann sprach: Friede sei mit dir! Alles was dir mangelt findest du bei mir; bleibe nur nicht über Nacht auf der Gasse.

21 Und führte ihn in sein Haus und gab den Eseln Futter, und sie wuschen ihre Füße und aßen und tranken.

22 Und da ihr Herz nun guter Dinge war, siehe, da kamen die Leute der Stadt, böse Buben, und umgaben das Haus und pochten an die Tür und sprachen zu dem alten Mann, dem Hauswirt: Bringe den Mann heraus, der in dein Haus gekommen ist, daß wir ihn erkennen.

23 Aber der Mann, der Hauswirt, ging zu ihnen heraus und sprach zu ihnen: Nicht, meine Brüder, tut nicht so übel; nachdem dieser Mann in mein Haus gekommen ist, tut nicht eine solche Torheit!

24 Siehe, ich habe eine Tochter, noch eine Jungfrau, und dieser ein Kebsweib; die will ich herausbringen. Die mögt ihr zu Schanden machen, und tut mit ihr, was euch gefällt; aber an diesen Mann tut nicht solche Torheit.

25 Aber die Leute wollten ihm nicht gehorchen. Da faßte der Mann sein Kebsweib und brachte sie zu ihnen hinaus. Die erkannten sie und trieben ihren Mutwillen an ihr die ganze Nacht bis an den Morgen; und da die Morgenröte anbrach, ließen sie sie gehen.

26 Da kam das Weib hart vor morgens und fiel nieder vor der Tür am Hause des Mannes, darin ihr Herr war, und lag da, bis es licht ward.


27 Da nun ihr Herr des Morgens aufstand und die Tür auftat am Hause und herausging, daß er seines Weges zöge, siehe, da lag sein Kebsweib vor der Tür des Hauses und ihre Hände auf der Schwelle.

28 Er aber sprach zu ihr: Stehe auf, laß uns ziehen! Aber sie antwortete nicht. Da nahm er sie auf den Esel, machte sich auf und zog an seinen Ort.

29 Als er nun heimkam, nahm er ein Messer und faßte sein Kebsweib und zerstückte sie mit Gebein und mit allem in zwölf Stücke und sandte sie in alle Grenzen Israels.

30 Wer das sah, der sprach: Solches ist nicht geschehen noch gesehen, seit der Zeit die Kinder Israel aus Ägyptenland gezogen sind, bis auf diesen Tag. Nun bedenkt euch über dem, gebt Rat und sagt an!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]


http://www.biblegateway.com/passage/?search=Richter+20&version=LUTH1545

[*QUOTE*]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Bible Gateway

Richter 20
Luther Bibel 1545 (LUTH1545)

20 Da zogen die Kinder Israel aus und versammelten sich zuhauf wie ein Mann, von Dan bis gen Beer-Seba und vom Lande Gilead zu dem HERRN gen Mizpa;

2 und traten zuhauf die Obersten des ganzen Volks aller Stämme Israels in der Gemeinde Gottes, vierhundertausend Mann zu Fuß, die das Schwert auszogen.

3 Aber die Kinder Benjamin hörten, daß die Kinder Israel hinauf gen Mizpa gezogen waren. Und die Kinder Israel sprachen: Sagt, wie ist das Übel zugegangen?

4 Da antwortete der Levit, des Weibes Mann, die erwürgt war, und sprach: Ich kam gen Gibea in Benjamin mit meinem Kebsweibe, über Nacht dazubleiben.

5 Da machten sich wider mich auf die Bürger zu Gibea und umgaben mich im Hause des Nachts und gedachten, mich zu erwürgen; und haben mein Kebsweib geschändet, daß sie gestorben ist.

6 Da faßte ich mein Kebsweib und zerstückte es und sandte es in alle Felder des Erbes Israels; denn sie haben einen Mutwillen und eine Torheit getan in Israel.


7 Siehe, da seid ihr Kinder Israel alle; schafft euch Rat und tut hierzu!

8 Da machte sich alles Volk auf wie ein Mann und sprach: Es soll niemand in seine Hütte gehen noch in sein Haus kehren;

9 sondern das wollen wir jetzt tun wider Gibea:

10 laßt uns losen und nehmen zehn Mann von hundert, und hundert von tausend, und tausend von zehntausend aus allen Stämmen Israels, daß sie Speise nehmen für das Volk, daß es komme und tue mit Gibea-Benjamin nach all seiner Torheit, die es in Israel getan hat.

11 Also versammelten sich zu der Stadt alle Männer Israels, wie ein Mann verbunden.

12 Und die Stämme Israels sandten Männer zu allen Geschlechtern Benjamins und ließen ihnen sagen: Was ist das für eine Bosheit, die bei euch geschehen ist?

13 So gebt nun her die Männer, die bösen Buben zu Gibea, daß wir sie töten und das Übel aus Israel tun! Aber die Kinder Benjamin wollten nicht gehorchen der Stimme ihrer Brüder, der Kinder Israel;

14 sondern versammelten sich aus den Städten gen Gibea, auszuziehen in den Streit wider die Kinder Israel.

15 Und wurden des Tages gezählt der Kinder Benjamin aus den Städten sechsundzwanzigtausend Mann, die das Schwert auszogen, ohne die Bürger zu Gibea, deren wurden siebenhundert gezählt, auserlesene Männer.

16 Und unter allem diesem Volk waren siebenhundert Mann auserlesen, die links waren und konnten mit der Schleuder ein Haar treffen, daß sie nicht fehlten.

17 Aber derer von Israel (ohne die von Benjamin) wurden gezählt vierhunderttausend Mann, die das Schwert führten, und alle streitbare Männer.

18 Die machten sich auf und zogen hinauf gen Beth-el und fragten Gott und sprachen: Wer soll vor uns hinaufziehen, den Streit anzufangen mit den Kindern Benjamin? Der HERR sprach: Juda soll anfangen.

19 Also machten sich die Kinder Israel des Morgens auf und lagerten sich vor Gibea.

20 Und ein jeder Mann von Israel ging heraus, zu streiten mit Benjamin, und schickten sich, zu streiten wider Gibea.

21 Da fielen die Kinder Benjamin heraus aus Gibea und schlugen des Tages unter Israel zweiundzwanzigtausend zu Boden.

22 Aber das Volk der Männer von Israel ermannte sich und stellte sich auf, noch weiter zu streiten am selben Ort, da sie sich des vorigen Tages gestellt hatten.

23 Und die Kinder Israel zogen hinauf und weinten vor dem HERRN bis an den Abend und fragten den HERRN und sprachen: Sollen wir wieder nahen, zu streiten mit den Kindern Benjamin, unsern Brüdern? Der HERR sprach: Zieht hinauf zu ihnen!

24 Und da die Kinder Israel sich machten an die Kinder Benjamin des andern Tages,

25 fielen die Benjaminiter heraus aus Gibea ihnen entgegen desselben Tages und schlugen von den Kindern Israel noch achtzehntausend zu Boden, die alle das Schwert führten.

26 Da zogen alle Kinder Israel hinauf und alles Volk und kamen gen Beth-El und weinten und blieben daselbst vor dem HERRN und fasteten den Tag bis zum Abend und opferten Brandopfer und Dankopfer vor dem HERRN.

27 Und die Kinder Israel fragten den HERRN (es war aber daselbst die Lade des Bundes Gottes zu der Zeit,

28 und Pinehas, der Sohn Eleasars, Aarons Sohns, stand vor ihm zu der Zeit) und sprachen: Sollen wir weiter ausziehen, zu streiten mit den Kindern Benjamin, unsern Brüdern, oder sollen wir ablassen? Der HERR sprach: Zieht hinauf; morgen will ich sie in eure Hände geben.

29 Und die Kinder Israel stellten einen Hinterhalt auf Gibea umher.

30 Und zogen also die Kinder Israel hinauf des dritten Tages gegen die Kinder Benjamin und stellten sich wider Gibea wie zuvor zweimal.

31 Da fuhren die Kinder Benjamin heraus, dem Volk entgegen, und wurden losgerissen von der Stadt und fingen an zu schlagen und zu verwunden etliche vom Volk, wie zuvor zweimal, im Felde auf zwei Straßen, deren eine gen Beth-El, die andere gen Gibea geht, bei dreißig Mann in Israel.

32 Da gedachten die Kinder Benjamin: Sie sind geschlagen vor uns wie vorhin. Aber die Kinder Israel sprachen: Laßt uns fliehen, daß wir sie von der Stadt reißen auf die Straßen!

33 Da machten sich auf alle Männer von Israel von ihrem Ort und stellten sich zu Baal-Thamar. Und der Hinterhalt Israels brach hervor an seinem Ort, von der Höhle Geba,

34 und kamen gen Gibea zehntausend Mann, auserlesen aus ganz Israel, daß der Streit hart ward; sie aber wußten nicht, daß sie das Unglück treffen würde.

35 Also schlug der HERR den Benjamin vor den Kindern Israel, daß die Kinder Israel auf den Tag verderbten fünfundzwanzigtausend und hundert Mann in Benjamin, die alle das Schwert führten.

36 Denn da die Kinder Benjamin sahen, daß sie geschlagen waren, gaben ihnen die Männer Israels Raum; denn sie verließen sich auf den Hinterhalt, den sie bei Gibea aufgestellt hatten.

37 Und der Hinterhalt eilte auch und brach hervor auf Gibea zu und zog hinan und schlug die ganze Stadt mit der Schärfe des Schwerts.

38 Sie hatten aber abgeredet miteinander, die Männer von Israel und der Hinterhalt, mit dem Schwert über sie zu fallen, wenn der Rauch aus der Stadt sich erhöbe.

39 Da nun die Männer von Israel sich wandten im Streit und Benjamin anfing zu schlagen und verwundeten in Israel bei dreißig Mann und gedachten: Sie sind vor uns geschlagen wie im vorigen Streit,

40 da fing an sich zu erheben von der Stadt ein Rauch stracks über sich. Und Benjamin wandte sich hinter sich, und siehe, da ging die Stadt ganz auf gen Himmel.

41 Und die Männer von Israel wandten sich auch um. Da erschraken die Männer Benjamins; denn sie sahen, daß sie das Unglück treffen wollte.

42 Und wandten sich von den Männern Israels auf den Weg zur Wüste; aber der Streit folgte ihnen nach, und die von den Städten hineingekommen waren, die verderbten sie drinnen.

43 Und sie umringten Benjamin und jagten ihn bis gen Menuha und zertraten sie bis vor Gibea gegen der Sonne Aufgang.

44 Und es fielen von Benjamin achtzehntausend Mann, die alle streitbare Männer waren.

45 Da wandten sie sich und flohen zu der Wüste, an den Fels Rimmon; aber auf derselben Straße schlugen sie fünftausend Mann und folgten ihnen hintennach bis gen Gideom und schlugen ihrer zweitausend.

46 Und also fielen des Tages von Benjamin fünfundzwanzigtausend Mann, die das Schwert führten und alle streitbare Männer waren.

47 Nur sechshundert Mann wandten sich und flohen zur Wüste, zum Fels Rimmon, und blieben im Fels Rimmon, vier Monate.

48 Und die Männer Israels kamen wieder zu den Kindern Benjamin und schlugen mit der Schärfe des Schwerts die in der Stadt, Leute und Vieh und alles, was man fand; und alle Städte, die man fand, verbrannte man mit Feuer.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]


http://www.biblegateway.com/passage/?search=Richter+21&version=LUTH1545

[*QUOTE*]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Bible Gateway

Richter 21
Luther Bibel 1545 (LUTH1545)

21 Aber die Männer Israels hatten zu Mizpa geschworen und gesagt: Niemand soll seine Tochter den Benjaminitern zum Weib geben.

2 Und das Volk kam gen Beth-El und blieb da bis zum Abend vor Gott, und sie hoben auf ihre Stimme und weinten sehr

3 und sprachen: O HERR, Gott von Israel, warum ist das geschehen in Israel, daß heute Israel um einen Stamm kleiner geworden ist?

4 Des andern Morgens machte sich das Volk früh auf und baute da einen Altar und opferte Brandopfer und Dankopfer.

5 Und die Kinder Israel sprachen: Wer ist irgend von den Stämmen Israels, der nicht mit der Gemeinde ist heraufgekommen zum HERRN? Denn es war ein großer Eid geschehen, daß, wer nicht hinaufkäme zum HERRN gen Mizpa, der sollte des Todes sterben.

6 Und es reute die Kinder Israel über Benjamin, ihre Brüder, und sie sprachen: Heute ist ein Stamm von Israel abgebrochen.

7 Wie wollen wir ihnen tun, daß die Übriggebliebenen Weiber kriegen? Denn wir haben geschworen bei dem HERRN, daß wir ihnen von unsern Töchtern nicht Weiber geben.

8 Und sprachen: Wer ist irgend von den Stämmen Israels, die nicht hinaufgekommen sind zum HERRN gen Mizpa? Und siehe, da war im Lager der Gemeinde niemand gewesen von Jabes in Gilead.

9 Denn sie zählten das Volk, und siehe, da war kein Bürger da von Jabes in Gilead.

10 Da sandte die Gemeinde zwölftausend Mann dahin von streitbaren Männern und geboten ihnen und sprachen: Geht hin und schlagt mit der Schärfe des Schwerts die Bürger zu Jabes in Gilead mit Weib und Kind.

11 Doch also sollt ihr tun: alles, was männlich ist, und alle Weiber, die beim Mann gelegen haben, verbannt.

12 Und sie fanden bei den Bürgern zu Jabes in Gilead vierhundert Dirnen, die Jungfrauen waren und bei keinem Mann gelegen hatten; die brachten sie ins Lager gen Silo, das da liegt im Lande Kanaan.


13 Da sandte die ganze Gemeinde hin und ließ reden mit den Kindern Benjamin, die im Fels Rimmon waren, und sagten ihnen Frieden zu.

14 Also kamen die Kinder Benjamin wieder zu der Zeit. Und sie gaben ihnen die Weiber, die sie hatten erhalten von den Weibern zu Jabes in Gilead; aber es waren ihrer nicht genug für sie.

15 Da reute es das Volk über Benjamin, daß der HERR einen Riß gemacht hatte in den Stämmen Israels.

16 Und die Ältesten der Gemeinde sprachen: Was wollen wir tun, daß die Übriggebliebenen Weiber kriegen? Denn die Weiber in Benjamin sind vertilgt.

17 Und sie sprachen: Die übrigen von Benjamin müssen ja ihr Erbe behalten, daß nicht ein Stamm ausgetilgt werde von Israel.

18 Und wir können ihnen unsre Töchter nicht zu Weibern geben; denn die Kinder Israel haben geschworen und gesagt: Verflucht sei, wer den Benjaminitern ein Weib gibt!

19 Und sie sprachen: Siehe, es ist ein Jahrfest des HERRN zu Silo, das mitternachtwärts liegt von Beth-El, gegen der Sonne Aufgang von der Straße, da man hinaufgeht von Beth-El gen Sichem, und mittagswärts liegt von Lebona.

20 Und sie geboten den Kindern Benjamin und sprachen: Gehet hin und lauert in den Weinbergen.

21 Wenn ihr dann seht, daß die Töchter Silos heraus mit Reigen zum Tanz gehen, so fahret hervor aus den Weinbergen und nehme ein jeglicher sich ein Weib von den Töchtern Silos und gehet hin ins Land Benjamin.

22 Wenn aber ihre Väter oder Brüder kommen, mit uns zu rechten, wollen wir zu ihnen sagen: Gönnt sie uns; denn wir hatten nicht für jeden ein Weib genommen im Streit. Auch habt nicht ihr sie ihnen gegeben; sonst wäret ihr jetzt schuldig.

23 Die Kinder Benjamin taten also und nahmen Weiber nach ihrer Zahl von den Reigen, die sie raubten, und zogen hin und wohnten in ihrem Erbteil und bauten die Städte und wohnten darin.

24 Auch die Kinder Israel machten sich von dannen zu der Zeit, ein jeglicher zu seinem Stamm und zu seinem Geschlecht, und zogen von da aus, ein jeglicher zu seinem Erbteil.

25 Zu der Zeit war kein König in Israel; ein jeglicher tat, was ihn recht deuchte.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]



Jetzt der gleiche Dreck in der neueren Fassung:


http://www.uibk.ac.at/theol/leseraum/bibel/ri19.html

[*QUOTE*]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Sie befinden sich in: home > theol > leseraum > bibel

Universität Innsbruck
Die Bibel in der Einheitsübersetzung

Bibel      
Das Buch der Richter, Kapitel 19   
   
Die Schandtat der Männer von Gibea   
Ri 19,1   In jenen Tagen, als es noch keinen König in Israel gab, lebte im entlegensten Teil des Gebirges Efraim ein Levit als Fremder. Er hatte sich eine Frau aus Betlehem in Juda zur Nebenfrau genommen.   
Ri 19,2   Aber seine Nebenfrau wurde zornig auf ihn und verließ ihn; sie ging in das Haus ihres Vaters nach Betlehem in Juda zurück. Dort war sie nun schon vier Monate lang.   
Ri 19,3   Da machte sich ihr Mann auf den Weg und zog ihr mit seinem Knecht und zwei Eseln nach, um ihr ins Gewissen zu reden und sie zurückzuholen. Die Frau brachte ihn in das Haus ihres Vaters, und als der Vater der jungen Frau ihn sah, kam er ihm freudig entgegen.   
Ri 19,4   Da sein Schwiegervater, der Vater der jungen Frau, ihn dringend darum bat, blieb er drei Tage bei ihm. Sie aßen und tranken und er übernachtete dort.   
Ri 19,5   Als sie am vierten Tag frühmorgens aufgestanden waren und er sich auf den Weg machen wollte, sagte der Vater der jungen Frau zu seinem Schwiegersohn: Stärke dich erst noch mit einem Bissen Brot; dann könnt ihr gehen.   
Ri 19,6   Sie setzten sich und die beiden aßen und tranken zusammen. Der Vater der jungen Frau aber sagte zu dem Mann: Entschließ dich doch, (noch einmal) über Nacht zu bleiben, und lass es dir gut gehen!   
Ri 19,7   Der Mann stand auf, um zu gehen; doch sein Schwiegervater nötigte ihn, sodass er dort noch einmal übernachtete.   
Ri 19,8   Als er sich dann am Morgen des fünften Tages auf den Weg machen wollte, sagte der Vater der jungen Frau: Stärke dich erst noch und bleibt hier, bis der Tag zur Neige geht. So aßen die beiden zusammen.   
Ri 19,9   Dann stand der Mann auf, um mit seiner Nebenfrau und seinem Knecht abzureisen. Sein Schwiegervater aber, der Vater der jungen Frau, sagte zu ihm: Sieh doch, der Tag geht zu Ende und es wird Abend. Bleibt über Nacht hier! Der Tag geht zur Neige; übernachte hier und lass es dir gut gehen! Morgen früh könnt ihr euch dann auf den Heimweg zu deinem Zelt machen.   
Ri 19,10   Aber der Mann wollte nicht mehr übernachten, sondern erhob sich und ging mit seinen zwei gesattelten Eseln, seiner Nebenfrau und seinem Knecht fort. Sie kamen zu einem Ort gegenüber von Jebus, das heißt Jerusalem.   
Ri 19,11   Als sie dort waren, war der Tag schon fast zu Ende gegangen. Darum sagte der Knecht zu seinem Herrn: Komm, wir wollen in der Jebusiterstadt hier einkehren und übernachten.   
Ri 19,12   Sein Herr antwortete ihm: Wir wollen nicht in einer Stadt von Fremden, die nicht zu den Israeliten gehört, einkehren, sondern nach Gibea weiterziehen.   
Ri 19,13   Und er sagte zu seinem Knecht: Lass uns lieber zu einem anderen Ort gehen; wir wollen in Gibea oder Rama übernachten.   
Ri 19,14   Sie zogen also weiter; als sie bei Gibea, das zu Benjamin gehört, waren, ging die Sonne unter.   
Ri 19,15   Sie bogen daher dort (vom Weg) ab, um nach Gibea hineinzugehen und dort zu übernachten. In der Stadt setzte er sich auf dem Marktplatz nieder; aber es fand sich niemand, der ihn in seinem Haus zum Übernachten aufnehmen wollte.   
Ri 19,16   Schließlich kam ein alter Mann am Abend von seiner Arbeit auf dem Feld. Der Mann stammte aus dem Gebirge Efraim und lebte als Fremder in Gibea; die Einwohner des Ortes waren Benjaminiter.   
Ri 19,17   Als der alte Mann aufsah, erblickte er den Wanderer auf dem Platz der Stadt und fragte ihn: Woher kommst du und wohin gehst du?   
Ri 19,18   Er antwortete ihm: Wir sind auf der Durchreise von Betlehem in Juda zum entlegensten Teil des Gebirges Efraim. Von dort komme ich; ich war nach Betlehem in Juda gegangen und bin nun auf dem Weg nach Hause. Aber hier findet sich niemand, der mich in sein Haus aufnimmt,   
Ri 19,19   obwohl wir alles dabeihaben, Stroh und Futter für unsere Esel und auch Brot und Wein für mich, deine Magd und den Knecht, der bei deinem Diener ist. Es fehlt also an nichts.   
Ri 19,20   Der alte Mann entgegnete: Sei mir willkommen! Was dir fehlt, das lass nur meine Sorge sein; auf dem Platz jedenfalls darfst du nicht übernachten.   
Ri 19,21   Und er führte ihn in sein Haus und schüttete den Eseln Futter vor. Sie wuschen sich die Füße und aßen und tranken.   
Ri 19,22   Während sie sich's nun wohl sein ließen, umringten plötzlich einige Männer aus der Stadt, übles Gesindel, das Haus, schlugen an die Tür und sagten zu dem alten Mann, dem Besitzer des Hauses: Bring den Mann heraus, der in dein Haus gekommen ist; wir wollen unseren Mutwillen mit ihm treiben.   
Ri 19,23   Der Besitzer des Hauses ging zu ihnen hinaus und sagte zu ihnen: Nein, meine Brüder, so etwas Schlimmes dürft ihr nicht tun. Dieser Mann ist als Gast in mein Haus gekommen; darum dürft ihr keine solche Schandtat begehen.   
Ri 19,24   Da ist meine jungfräuliche Tochter und seine Nebenfrau. Sie will ich zu euch hinausbringen; ihr könnt sie euch gefügig machen und mit ihnen tun, was euch gefällt. Aber an diesem Mann dürft ihr keine solche Schandtat begehen.   
Ri 19,25   Doch die Männer wollten nicht auf ihn hören. Da ergriff der Levit seine Nebenfrau und brachte sie zu ihnen auf die Straße hinaus. Sie missbrauchten sie und trieben die ganze Nacht hindurch bis zum Morgen ihren Mutwillen mit ihr. Sie ließen sie erst gehen, als die Morgenröte heraufzog.   
Ri 19,26   Als der Morgen anbrach, kam die Frau zurück; vor der Haustür des Mannes, bei dem ihr Herr wohnte, brach sie zusammen und blieb dort liegen, bis es hell wurde.

Ri 19,27   Ihr Herr stand am Morgen auf, öffnete die Haustür und ging hinaus, um seine Reise fortzusetzen. Da lag die Frau, seine Nebenfrau, zusammengebrochen am Eingang des Hauses, die Hände auf der Schwelle.   
Ri 19,28   Er sagte zu ihr: Steh auf, wir wollen gehen! Doch sie antwortete nicht. Da legte er sie auf den Esel und machte sich auf die Heimreise.   
Ri 19,29   Als er nach Hause gekommen war, nahm er ein Messer, ergriff seine Nebenfrau, zerschnitt sie in zwölf Stücke, Glied für Glied, und schickte sie in das ganze Gebiet Israels.
Ri 19,30   Jeder, der das sah, sagte: So etwas ist noch nie geschehen, so etwas hat man nicht erlebt, seit die Söhne Israels aus Ägypten heraufgezogen sind, bis zum heutigen Tag. Denkt darüber nach, beratet und sagt (was ihr dazu meint)!   
-------------------------------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]


http://www.uibk.ac.at/theol/leseraum/bibel/ri20.html

[*QUOTE*]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Universität Innsbruck
Die Bibel in der Einheitsübersetzung

Bibel      
Das Buch der Richter, Kapitel 20   
   
Die Beratung in Mizpa   
Ri 20,1   Alle Israeliten von Dan bis Beerscheba und auch die Bewohner von Gilead kamen herbei und die Gemeinde versammelte sich einmütig beim Herrn in Mizpa.   
Ri 20,2   Die Häupter des ganzen Volkes, alle Stämme Israels, traten zu einer Versammlung des Volkes Gottes zusammen, vierhunderttausend Mann zu Fuß, mit Schwertern bewaffnet.   
Ri 20,3   Die Benjaminiter erfuhren, dass die Israeliten nach Mizpa hinaufgezogen waren. Die Israeliten sagten: Berichtet, wie dieses Verbrechen geschehen ist.   
Ri 20,4   Der Levit, der Mann der ermordeten Frau, antwortete: Ich bin mit meiner Nebenfrau nach Gibea, das in Benjamin liegt, gekommen, um zu übernachten.   
Ri 20,5   Da rotteten sich die Bürger von Gibea gegen mich zusammen und umringten nachts in feindlicher Absicht das Haus. Sie wollten mich umbringen und meine Nebenfrau vergewaltigten sie, sodass sie gestorben ist.   
Ri 20,6   Da nahm ich den Leichnam meiner Nebenfrau, schnitt ihn in Stücke und schickte sie in alle Gebiete des Erbbesitzes der Israeliten; denn sie hatten mitten in Israel ein schändliches Verbrechen begangen.   
Ri 20,7   Nun seid ihr alle hier, ihr Israeliten; also besprecht euch miteinander und beratet hier (was zu tun ist)!   
Ri 20,8   Da erhob sich das ganze Volk wie ein Mann und sagte: Keiner von uns darf in sein Zelt gehen und keiner von uns darf in sein Haus zurückkehren.   
Ri 20,9   Wir wollen Folgendes mit Gibea machen: Wir wollen gegen die Stadt (in den Kampf) ziehen.   
Ri 20,10   Und zwar wählen wir aus allen Stämmen Israels jeweils zehn Männer von hundert und hundert von tausend und tausend von zehntausend durch das Los aus. Sie sollen Verpflegung für die Leute holen, die gekommen sind, um mit Gibea in Benjamin zu machen, was es nach der Schandtat verdient, die es mitten in Israel begangen hat.   
   .   
   
Der Aufmarsch vor Gibea   
Ri 20,11   So versammelten sich alle Israeliten, geschlossen wie ein Mann, bei der Stadt.   
Ri 20,12   Und die Stämme Israels schickten Boten durch das ganze Gebiet des Stammes Benjamin und ließen sagen: Was ist das für eine üble Tat, die bei euch geschehen ist?   
Ri 20,13   Gebt uns also das üble Gesindel von Gibea heraus, wir wollen es töten und wollen das Böse in Israel austilgen. Doch die Benjaminiter wollten nicht auf die Stimme ihrer Brüder, der Israeliten, hören.   
Ri 20,14   Sie kamen vielmehr aus ihren Städten bei Gibea zusammen, um gegen die Israeliten in den Kampf zu ziehen.   
Ri 20,15   Als man an jenem Tag die Benjaminiter aus den Städten musterte, zählte man sechsundzwanzigtausend mit Schwertern bewaffnete Männer, ohne die Einwohner von Gibea. [Siebenhundert auserlesene Männer wurden gemustert.]   
Ri 20,16   Unter diesen Männern befanden sich siebenhundert besonders auserlesene Männer; sie waren alle Linkshänder und konnten einen Stein haargenau schleudern, ohne je das Ziel zu verfehlen.   
Ri 20,17   Auch die Männer Israels ließen sich mustern. Es waren ohne die Benjaminiter vierhunderttausend mit dem Schwert bewaffnete Männer, alles tüchtige Krieger.   
Ri 20,18   Sie brachen auf, zogen nach Bet-El hinauf und befragten Gott. Die Israeliten sagten: Wer von uns soll zuerst gegen die Benjaminiter in den Kampf ziehen? Der Herr antwortete: Zuerst Juda.   
   .   
   
Die Niederlage der Israeliten   
Ri 20,19   Die Israeliten brachen am Morgen auf und bezogen ihr Lager gegenüber Gibea.   
Ri 20,20   Dann rückten die Israeliten zum Kampf gegen die Benjaminiter aus und stellten sich ihnen gegenüber vor Gibea zum Kampf auf.   
Ri 20,21   Die Benjaminiter rückten von Gibea aus und streckten an diesem Tag zweiundzwanzigtausend Israeliten zu Boden.
Ri 20,22   Doch die Männer Israels fassten wieder Mut und stellten sich noch einmal zum Kampf auf, am gleichen Ort, wo sie sich am ersten Tag aufgestellt hatten.   
Ri 20,23   Die Israeliten waren nämlich (inzwischen nach Bet-El) hinaufgezogen, hatten bis zum Abend vor dem Herrn geweint und ihn gefragt: Sollen wir noch einmal zum Kampf gegen unseren Bruder Benjamin antreten? Der Herr hatte geantwortet: Zieht hinauf gegen ihn!   
Ri 20,24   Als nun die Israeliten am zweiten Tag gegen die Benjaminiter vorrückten,   
Ri 20,25   zogen ihnen die Benjaminiter wiederum von Gibea aus entgegen und streckten noch einmal achtzehntausend Männer aus Israel zu Boden, die alle mit Schwertern bewaffnet waren.
Ri 20,26   Darauf zogen alle Israeliten, das ganze Volk, hinauf nach Bet-El. Dort saßen sie klagend vor dem Herrn; sie fasteten an jenem Tag bis zum Abend und brachten dem Herrn Brandopfer und Heilsopfer dar.   
Ri 20,27   Dann befragten die Israeliten wieder den Herrn. In Bet-El stand nämlich in jenen Tagen die Bundeslade Gottes   
Ri 20,28   und Pinhas, der Sohn Eleasars, des Sohnes Aarons, tat in jenen Tagen Dienst vor dem Angesicht des Herrn. Die Israeliten sagten: Sollen wir noch einmal ausrücken zum Kampf mit unserem Bruder Benjamin oder sollen wir es aufgeben? Der Herr antwortete: Zieht hinauf! Denn morgen gebe ich ihn in eure Gewalt.
   .   
   
Die Vernichtung der Benjaminiter
Ri 20,29   Darauf legten die Israeliten rings um Gibea Leute in den Hinterhalt.   
Ri 20,30   Am dritten Tag zogen die Israeliten wieder gegen die Benjaminiter hinauf und stellten sich, wie die beiden vorigen Male, bei Gibea auf.   
Ri 20,31   Die Benjaminiter aber rückten gegen die Israeliten aus und ließen sich von der Stadt weglocken; sie begannen, wie die beiden vorigen Male, auf freiem Feld einzelne Israeliten zu erschlagen, und zwar an den Straßen, von denen die eine nach Bet-El, die andere nach Gibeon hinaufführt, im Ganzen etwa dreißig Mann.   
Ri 20,32   Die Benjaminiter dachten: Sie werden von uns geschlagen wie beim ersten Mal. Die Israeliten aber sagten: Wir wollen fliehen und sie von der Stadt weg zu den Straßen hinlocken.   
Ri 20,33   Alle Israeliten zogen sich also von ihrem Platz zurück und stellten sich bei Baal-Tamar wieder auf. Die Israeliten aber, die westlich von Gibea im Hinterhalt lagen, brachen aus ihrer Stellung hervor.   
Ri 20,34   Darauf rückten zehntausend ausgewählte Männer aus ganz Israel gegenüber Gibea heran. Es gab einen schweren Kampf; die Benjaminiter erkannten nicht, dass das Unheil sie ereilte.   
Ri 20,35   Der Herr schlug die Benjaminiter vor den Augen Israels und die Israeliten machten an jenem Tag fünfundzwanzigtausendundeinhundert Mann aus Benjamin nieder, alles mit Schwertern bewaffnete Krieger.
Ri 20,36   Die Benjaminiter sahen, dass sie geschlagen waren. Die Israeliten gaben Benjamin weiteres Gelände preis; denn sie vertrauten auf den Hinterhalt, den sie bei Gibea gelegt hatten.   
Ri 20,37   Die Leute im Hinterhalt stürmten nun schnell auf Gibea los. Sie kamen aus dem Hinterhalt hervor und erschlugen alles in der Stadt mit scharfem Schwert.   
Ri 20,38   Die Israeliten hatten mit den Männern im Hinterhalt verabredet, dass sie eine Rauchwolke aus der Stadt aufsteigen lassen sollten.   
Ri 20,39   Als nun die Israeliten im Kampf kehrtmachten und Benjamin anfing, etwa dreißig Israeliten zu erschlagen, weil sie sagten: Sicher wird Israel von uns völlig geschlagen wie beim ersten Kampf!,   
Ri 20,40   da begann aus der Stadt eine hohe Rauchsäule aufzusteigen. Als die Benjaminiter sich umwandten, sahen sie, dass die Stadt wie ein Ganzopfer zum Himmel emporflammte.   
Ri 20,41   Als dann die Israeliten wieder kehrtmachten, gerieten die Benjaminiter in Verwirrung; denn sie erkannten, dass das Unglück sie ereilt hatte.   
Ri 20,42   Sie zogen sich vor den Israeliten in Richtung auf die Wüste zurück, konnten aber dem Kampf nicht entrinnen. Denn nun kamen auch die Männer (Israels) aus der Stadt, nahmen die Benjaminiter in die Zange und vernichteten sie.   
Ri 20,43   Sie umzingelten die Benjaminiter und verfolgten sie von Noha [zertraten sie] bis in die Gegend östlich von Gibea.   
Ri 20,44   Achtzehntausend Mann aus Benjamin fielen, alles kampferprobte Männer.
Ri 20,45   Die Übrigen wandten sich um und flohen auf die Wüste zu, nach Sela-Rimmon. Die Israeliten hielten Nachlese und vernichteten auf den Straßen noch einmal fünftausend Mann. Bei der Verfolgung, die sich bis nach Gidom hinzog, erschlugen sie nochmals zweitausend von ihnen.   
Ri 20,46   Die Gesamtzahl der Gefallenen aus Benjamin betrug an diesem Tag fünfundzwanzigtausend, lauter mit dem Schwert bewaffnete Krieger.   
Ri 20,47   Nur sechshundert Mann konnten sich absetzen und in die Wüste nach Sela-Rimmon fliehen; sie blieben vier Monate in Sela-Rimmon.   
Ri 20,48   Die Israeliten aber kehrten zu den Benjaminitern zurück und erschlugen alles, was zu finden war, mit scharfem Schwert, die Stadt samt Menschen und Vieh. Ebenso steckten sie alle Städte, die sie finden konnten, in Brand.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]


http://www.uibk.ac.at/theol/leseraum/bibel/ri21.html

[*QUOTE*]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Universität Innsbruck
Die Bibel in der Einheitsübersetzung

Bibel      
Das Buch der Richter, Kapitel 21   
   .   
Die Sorge um den Rest von Benjamin   
Ri 21,1   Die Israeliten hatten in Mizpa geschworen: Keiner von uns darf seine Tochter einem Benjaminiter zur Frau geben.   
Ri 21,2   Nun kam das Volk nach Bet- El; sie saßen dort bis zum Abend vor Gott, jammerten laut und klagten sehr.   
Ri 21,3   Sie sagten: Warum, Herr, Gott Israels, musste das in Israel geschehen, dass heute ein ganzer Stamm Israels fehlt?   
Ri 21,4   Am anderen Morgen in aller Frühe erbaute das Volk dort einen Altar und brachte Brandopfer und Heilsopfer dar.   
Ri 21,5   Und die Israeliten fragten: Wer aus allen Stämmen Israels ist nicht zu der Versammlung zum Herrn heraufgekommen? Man hatte nämlich gegen den, der nicht zum Herrn nach Mizpa hinaufziehen würde, einen feierlichen Schwur getan und gesagt: Er wird mit dem Tod bestraft.   
Ri 21,6   Nun aber hatten die Israeliten Mitleid mit ihrem Bruder Benjamin und sagten: Heute ist ein ganzer Stamm von Israel abgehauen worden.   
Ri 21,7   Wie können wir denen, die übrig geblieben sind, Frauen verschaffen? Wir haben doch beim Herrn geschworen, ihnen keine von unseren Töchtern zur Frau zu geben.   
Ri 21,8   Darum fragten sie: Ist etwa einer von den Stämmen Israels nicht zum Herrn nach Mizpa hinaufgezogen? Und tatsächlich war niemand aus Jabesch-Gilead zur Versammlung ins Heerlager gekommen.   
Ri 21,9   Denn als man die Leute musterte, zeigte es sich, dass keiner der Einwohner von Jabesch-Gilead da war.   
   .   
   
Der Feldzug gegen Jabesch- Gilead   
Ri 21,10   Die Gemeinde schickte deshalb zwölftausend Mann von den Kriegsleuten nach Jabesch-Gilead mit dem Befehl: Geht hin und erschlagt die Einwohner von Jabesch-Gilead mit scharfem Schwert, auch Frauen und Kinder.   
Ri 21,11   So sollt ihr es machen: Alles, was männlich ist, und alle Frauen, die schon Verkehr mit einem Mann hatten, sollt ihr dem Untergang weihen.   
Ri 21,12   Sie fanden aber unter den Einwohnern von Jabesch-Gilead vierhundert jungfräuliche Mädchen, die noch keinen Verkehr mit einem Mann hatten. Diese brachten sie ins Lager nach Schilo im Land Kanaan.
   
Ri 21,13   Darauf schickte die ganze Gemeinde Boten und verhandelte mit den Benjaminitern, die in Sela-Rimmon waren, und bot ihnen Frieden an.   
Ri 21,14   So kehrten die Benjaminiter damals zurück und die Israeliten gaben ihnen die Frauen aus Jabesch-Gilead, die sie dort am Leben gelassen hatten. Aber diese reichten für sie nicht aus.   
   .   
   
Der Frauenraub in Schilo
Ri 21,15   Das Volk hatte Mitleid mit Benjamin; denn der Herr hatte eine Lücke in die Stämme Israels gerissen.   
Ri 21,16   Die Ältesten der Gemeinde sagten: Wie können wir den übrigen Männern Frauen verschaffen, da in Benjamin die Frauen ausgerottet sind?   
Ri 21,17   Und sie sagten: Der Besitz der übrig gebliebenen Benjaminiter ist ja noch immer da. Kein Stamm darf in Israel ausgelöscht werden.   
Ri 21,18   Von unseren Töchtern können wir ihnen jedoch keine als Frauen geben; denn die Israeliten haben geschworen: Verflucht sei, wer den Benjaminitern eine Frau gibt.   
Ri 21,19   Sie sagten also: Da ist doch Jahr für Jahr ein Fest des Herrn in Schilo nördlich von Bet-El, östlich der Straße, die von Bet-El nach Sichem führt, südlich von Lebona.   
Ri 21,20   Und sie forderten die Benjaminiter auf: Geht hin und legt euch in den Weinbergen dort auf die Lauer!   
Ri 21,21   Wenn ihr dann seht, wie die Töchter Schilos herauskommen, um im Reigen zu tanzen, dann kommt aus den Weinbergen hervor und jeder von euch soll sich von den Töchtern Schilos eine Frau rauben. Dann geht heim ins Land Benjamin!   
Ri 21,22   Wenn dann ihre Väter oder Brüder kommen und bei uns Klage erheben, werden wir zu ihnen sagen: Vergebt ihnen; denn wir konnten im Kampf (gegen Jabesch) nicht für jeden eine Frau gewinnen und ihr selbst konntet sie ihnen nicht geben; sonst hättet ihr euch schuldig gemacht.   
Ri 21,23   Die Benjaminiter machten es so und jeder nahm sich eines von den tanzenden Mädchen, die sie raubten. Dann kehrten sie in ihren Erbbesitz zurück, bauten die Städte wieder auf und wohnten darin.   
Ri 21,24   Auch die Israeliten gingen dann in Bet-El wieder auseinander, jeder zu seinem Stamm und zu seiner Sippe. Jeder zog heim in seinen Erbbesitz.   
Ri 21,25   In jenen Tagen gab es noch keinen König in Israel; jeder tat, was ihm gefiel.   
-------------------------------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]



Dagegen ist Stephen King ein Weichei:

[*QUOTE*]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Befehl: Geht hin und erschlagt die Einwohner von Jabesch-Gilead mit scharfem Schwert, auch Frauen und Kinder.   

So sollt ihr es machen: Alles, was männlich ist, und alle Frauen, die schon Verkehr mit einem Mann hatten, sollt ihr dem Untergang weihen.   

Sie fanden aber unter den Einwohnern von Jabesch-Gilead vierhundert jungfräuliche Mädchen, die noch keinen Verkehr mit einem Mann hatten. Diese brachten sie ins Lager nach Schilo im Land Kanaan.
   
-------------------------------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]


Übersetzt:

Alle Männer und alle Kinder wurden erschlagen, außerdem alle Frauen, die schon Geschlechtsverkehr gehabt hatten.

400 Mädchen, die noch keinen Geschlechtsverkehr gehabt hatten, wurden nicht auf der Stelle geschlachtet. Dafür mußten sie Sex- und Gebärdienste leisten.


So, und wie war nochmal das Gerichtsurteil?

[*QUOTE*]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Nun hat das Oberlandesgericht Köln entschieden, dass die konfessionslosen Kinder den Religionsunterricht besuchen sollen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]
mehr:
http://hpd.de/node/16046

Toll. Diese Scheiße, die schlimmer ist als der Mist von Stephen King, die soll in Kindergehirne.

Wo sind die letzten 2000 Jahre Zivilisation geblieben? Auf dem Müll sind die. Weg. Als hätte es sie nicht gegeben. Toll. Mädchen dürfen vergewaltigt werden. Mädchen dürfen mißbraucht werden. Alles im Auftrag "Gottes, des Herrn". Zigtausende Menschen dürfen mit der Axt zerhackt werden. Toll.

DAS IST DER STOFF FÜR KINDERERZIEHUNG.

Übrigens sind es deutsche Gerichte, die das Falschparken bestrafen. Aber Kinderschänden ist erlaubt.

Ich glaube, es hackt!
« Last Edit: September 29, 2013, 08:04:11 PM by ama »
Logged
Kinderklinik Gelsenkirchen verstößt gegen die Leitlinien

Der Skandal in Gelsenkirchen
Hamer-Anhänger in der Kinderklinik
http://www.klinikskandal.com

http://www.reimbibel.de/GBV-Kinderklinik-Gelsenkirchen.htm
http://www.kinderklinik-gelsenkirchen-kritik.de

ama

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 1276
Re: Urteil: Geschichtsunterricht muß durch NPD erfolgen!
« Reply #2 on: September 29, 2013, 11:02:42 AM »

Wie geisteskrank Religioten ihren Dreck Kindern antun wollen, sieht man an einem neuen Trick: Da wird Evolution als Religion bezeichnet - und dann wird gefordert, daß DIESE (angebliche) Religion nicht in der Schule unterrichtet werden darf, weil die Schule religionsfrei sein soll.


http://www.rightwingwatch.org/content/kansas-group-tries-remove-evolution-schools-claiming-science-religion

[*QUOTE*]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Kansas Group Tries To Remove Evolution From Schools By Claiming Science Is A Religion

Submitted by Brian Tashman on Friday, 9/27/2013 12:50 pm

A Kansas-based group that “promotes the religious rights of parents, children, and taxpayers” is challenging the state’s science standards because they include the teaching of evolution, which the group claims is a religion and therefore should be excluded from science class.

As the AP reports, Citizens for Objective Public Education (COPE) claims that public schools “promote a ‘non-theistic religious worldview’ by allowing only ‘materialistic’ or ‘atheistic’ explanations to scientific questions.” The group argues that by teaching evolution “the state would be ‘indoctrinating’ impressionable students in violation of the First Amendment.”

 COPE’s challenge [PDF] states that the teaching of evolution “amounts to an excessive government entanglement with religion” and violates the rights of Christian parents.

Indeed, COPE’s stated mission is to create “religious[ly] neutral” schools that do not promote “pantheistic and materialistic religions, including Atheism and Religious (‘Secular’) Humanism” - a category under which it includes “Darwinian evolution.”

The National Center for Science Education calls COPE’s lawsuit “silly” and “frivolous,” and the Baptist Joint Committee says COPE’s argument “makes no sense” and that the group is effectively saying schools should be “teaching no science at all.” Just like the bogus “teach the controversy” or “teach both sides” refrains, COPE’s lawsuit is part of a long line of Creationist challenges to the teaching of evolution.

Religious Right heavyweight John Eidsmoe, a mentor to conservative politicians like Michele Bachmann, wrote in his 1984 book God & Caesar that conservative Christian activists should base their attacks on evolution on the premise that evolution is actually just as much a religious idea as Creationism, and therefore the two should be treated the same way.

Eidsmoe writes that the government “promote[s ] humanism” through its “support for evolution.” He decries “secular humanism” as “the religion of the American public schools,” a result of successful push by humanists “to use the public schools to promote a religion of secular humanism.”

As Eidsmoe understands it, science classes that “contain evolutionary thought” are no different from schools that exclusively “promote Christianity or creationism.” “Why should government ally itself with the faith of humanism?” Eidsmoe writes. “[ J]ust as the government cannot actively promote Christianity, so also the government should not actively promote secular humanism.” He claims that the “religion” of humanism “violates the fundamental beliefs of orthodox Christians,” and urges Christians to “demand that public schools which teach evolution teach creation also” or “ask that the humanistic materials be removed.”

COPE is clearly following the blueprint laid out by Eidsmoe, with its claim [PDF] that it is defending Christians’ “rights to not be indoctrinated by Kansas public schools to accept the materialistic/atheistic religious Worldview which the [Framework and Standards] seek to establish.”

Filed Under
Organizations:Citizens for Objective Public Education
People:John Eidsmoe
Topics:Evolution, Education, Creationism
-------------------------------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]



Im folgenden das PDF der Klage. Kommentar nicht druckreif.


http://www.copeinc.org/docs/legal-complaint.pdf

[*QUOTE*]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
IN THE UNITED STATES DISTRICT COURT
FOR THE DISTRICT OF KANSAS
Filed: 9/26/13
COPE (a/k/a CITIZENS FOR OBJECTIVE
PUBLIC EDUCATION, INC.), et al.,
Civil Action No.
NO.13-4119
________________________
Plaintiffs.
KHV
JPO
v.
KANSAS STATE BOARD OF
EDUCATION, et. al.,
Defendants.
COMPLAINT
(Bold face captions are intended as descriptive of the substantive content
of the related paragraph and need not be addressed by any answer)
I.
1.
INTRODUCTION
The Plaintiffs, consisting of students, parents and Kansas resident taxpayers, and a
representative organization, complain that the adoption by the Defendant State Board of
Education on June 11, 2013 of Next Generation Science Standards, dated April 2013 (the
Standards; http://www.nextgenscience.org/) and the related Framework for K-12 Science
Education:
Practices,
Crosscutting
Concepts
and
Core
Ideas,
(2012;
(http://www.nap.edu/catalog.php?record_id=13165#), incorporated therein by reference (the
"Framework" with the Framework and Standards referred to herein as the "F&S") will have the
effect of causing Kansas public schools to establish and endorse a non-theistic religious
worldview (the "Worldview") in violation of the Establishment, Free Exercise, and Speech
Clauses of the First Amendment, and the Equal Protection Clauses of the 14th Amendment.
Article III regarding the Parties begins at paragraph 26
Article IV regarding Venue and Jurisdiction begins at paragraph 48
II.
BACKGROUND2.
The F&S take impressionable children, beginning in Kindergarten, into the
religious sphere by leading them to ask ultimate religious questions like what is the cause and
nature of life and the universe - "where do we come from?"
3.
These questions are ultimate religious questions because answers to them
profoundly relate the life of man to the world in which he lives. [“By its nature, religion - in the
comprehensive sense in which the Constitution uses that word - is an aspect of human thought
and action which profoundly relates the life of man to the world in which he lives." (McGowan v.
Maryland, 366 U.S. 420, 461 (1961) (Frankfurter, J. concurring, with Harlan, J.)]
4.
These questions are exceedingly important as ancillary religious questions
regarding the purpose of life and how it should be lived ethically and morally depend on whether
one relates his life to the world through a creator or considers it to be a mere physical occurrence
that ends on death per the laws of entropy.
5.
However, instead of seeking to objectively inform children of the actual state of
our scientific knowledge about these questions in an age appropriate and religiously neutral
manner, the Standards use, without adequately disclosing, an Orthodoxy (defined in paragraphs 8
and 9) and a variety of other deceptive methods to lead impressionable children, beginning in
Kindergarten, to answer the questions with only materialistic/atheistic answers.
6.
Instead of explaining to students that science has not answered these religious
questions, the F&S seek to cause them to accept that controversial materialistic/atheistic answers
are valid.
7.
The purpose of the indoctrination is to establish the religious Worldview, not to
deliver to an age appropriate audience an objective and religiously neutral origins science
education that seeks to inform.
8.
The orthodoxy, called methodological naturalism or scientific materialism, holds
that explanations of the cause and nature of natural phenomena may only use natural, material or
2mechanistic causes, and must assume that, supernatural and teleological or design conceptions of
nature are invalid (the "Orthodoxy").
9.
The Orthodoxy is an atheistic faith-based doctrine that has been candidly
explained by Richard Lewontin, a prominent geneticist and evolutionary biologist, as follows:
"Our willingness to accept scientific claims that are against common sense is the key to an
understanding of the real struggle between science and the supernatural. We take the side of
science in spite of the patent absurdity of some of its constructs, in spite of its failure to fulfill
many of its extravagant promises of health and life, in spite of the tolerance of the scientific
community for unsubstantiated just-so stories, because we have a prior commitment, a
commitment to materialism. It is not that the methods and institutions of science somehow
compel us to accept a material explanation of the phenomenal world, but, on the contrary, that
we are forced by our a priori adherence to material causes to create an apparatus of investigation
and a set of concepts that produce material explanations, no matter how counter-intuitive, no
matter how mystifying to the uninitiated. Moreover, that materialism is absolute, for we cannot
allow a Divine Foot in the door." [Richard Lewontin, Billions and Billions of Demons 44 N.Y.
REV. OF BOOKS 31 (Jan. 9, 1997) (emphasis added)]
10.
Many of the misleading methods used to promote the Worldview are detailed in
paragraphs 94 through 122; however, three critical devices are omissions to cause students to
analyze and understand (a) that the ultimate questions which students are led to ask identify
mysteries that have not been answered by science, (b) that the explanations to be accepted by
students are driven by the Orthodoxy and not by an objective weighing of all the "available
evidence," and (c) that many naturally occurring patterns and phenomena contradict the
materialistic/atheistic tenet of the Orthodoxy, including (1) the fine-tuning of matter, energy and
the physical forces to permit the existence of life and (2) the fact that physics and chemistry do
not explain the sequences of nucleotide bases that carry the functional information and genetic
programming necessary to the origin of life and much of its diversity.
311.
Concealing the Orthodoxy. Although omissions mentioned in the preceding
paragraph enhance the promotion of the Atheistic Worldview, a more robust tool for that
indoctrination is the omission to provide standards that will adequately explain to students the
nature, use and effect of use of the Orthodoxy.
12.
Instead of candidly disclosing the Orthodoxy as explained by Richard Lewontin,
its nature and use is masked by standards which misrepresent the materialistic and atheistic
explanations provided as being based on all the "available evidence," and on "open-minded,"
"objective," "logical" and "honest" investigation per "common rules of evidence," when in fact
the explanations violate all of those descriptors due to the use of the Orthodoxy and the lack of
consideration given to evidence that is inconsistent with it.
13.
Other methods of Indoctrination. Other tools of indoctrination and evangelism
are detailed in paragraphs 87 through 122 below, but three additional strategies employed by the
F&S reflect a purpose to establish in impressionable minds the materialistic/atheistic Worldview
rather than to provide an objective and religiously neutral origins science education.
14.
Indoctrinating Impressionable Young Minds. First, the F&S begin the
indoctrination of the materialistic/atheistic Worldview at the age of five or six with young
impressionable minds that lack the cognitive or mental development and scientific,
mathematical, philosophical and theological sophistication necessary to enable them to critically
analyze and question any of the information presented and to reach their own informed decision
about what to believe about ultimate questions fundamental to all religions.
15.
Because living systems appear to be "brilliantly" and "superbly" "designed for a
purpose" by a "sentient" designer and because of religious training and belief acquired from
family and the community, young children bring to public schools teleological conceptions of the
natural world which conflict with the tenets of the materialistic/atheistic Orthodoxy.
16.
Taking advantage of their malleable minds the F&S deem these "conceptions" to
be "misconceptions," as they are inconsistent with the Orthodoxy, and then provide strategies for
4correcting them as explained herein, which include strategies to train teachers to identify and
then lead children to correct their so-called "misconceptions" about the natural world.
17.
No secular purpose exists for the state seeking to teach impressionable young
children about a materialistic/atheistic view of origins before the mind of the child has achieved
the necessary cognitive development and has acquired knowledge of the necessary intellectual
predicates of math, chemistry, physics, geology, biology, molecular biology, biochemistry,
statistics, philosophy and theology.
18.
The effect of the F&S in teaching the materialistic/atheistic Worldview to young
children before they attain the age and sophistication necessary to make an informed decision
about it, is likely to cause them to embrace it, because studies show (a) that children between the
age of five and eleven simply assimilate and take, unthinkingly, what authorities have taught to
the child and (b) that they generally form their religious worldview by the time they attain the
age of 13.
19.
The effect of teaching for thirteen years only the materialistic/atheistic side of a
religious controversy to an audience that is not age appropriate is religious, not educationally
objective, and is indicative of an intent to inculcate and establish that non-theistic religious
Worldview in the children.
20.
The effect of seeking to establish the Worldview, particularly in the minds of
impressionable primary school students, amounts to an excessive governmental entanglement
with religion.
21.
Excluding Theists from policies of non-discrimination and "equity." Second,
the F&S implicitly excludes from its policies regarding non-discrimination and equity, children,
parents and taxpayers that embrace theistic worldviews, thereby enabling the discriminatory
establishment of the non-theistic Worldview under the guise of "science."
22.
Causing the Worldview to be incorporated in all other curriculum. Third, the
F&S use a strategy that seeks to cause the core materialistic/atheistic ideas of the Worldview to
5be used in and "cohere" with all other curriculum and to cause students to develop "habits of
mind" that accept those core ideas.
23.
The foregoing strategies have the effect of evangelizing students to accept a
religious idea rather than objectively informing children about the actual state of our scientific
knowledge concerning the cause and nature of life and the universe.
24.
As a consequence, implementation of the foregoing strategies by Kansas will
cause it to endorse a particular religious viewpoint, without a valid secular purpose, with a
primary effect that is not religiously neutral, and in a manner that will treat atheists and
materialists as favored insiders and theists as disfavored outsiders, and otherwise cause the state
of Kansas to be excessively entangled with religion.
25.
Plaintiffs therefore complain that the implementation of the F&S will infringe on
their rights under the First and Fourteenth Amendments.
III.
26.
THE PARTIES
Plaintiff Citizens for Objective Public Education (“COPE”) is a nonprofit
organization whose purpose is to promote the religious rights of parents, students and taxpayers
in public education and whose members include residents of Kansas who are taxpayers and
parents that have children that are enrolled in Kansas public schools and children that are
expected to be enrolled in Kansas Public Schools.
27.
Plaintiffs Carl and Mary Angela Reimer, are residents of Meade, Kansas, are
parents of BR, age 5, HR, age 8, BR, age 9 and NR, age 11, who are enrolled in Kansas public
schools, and are Christian parents who seek to instill in their children a belief that life is a
creation made for a purpose, that does not end on death and is not simply a purposeless
occurrence that is the product of an unguided evolutionary process.
28.
Plaintiffs BR, HR, BR and NR seek to enforce their rights to not be indoctrinated
by Kansas public schools to accept the materialistic/atheistic religious Worldview which the
6F&S seek to establish, which rights are being asserted herein on their behalf by their father and
mother and next friend, Carl and Mary Angela Reimer.
29.
Plaintiff Sandra Nelson, is a resident of Rush Center, Kansas, and is the mother of
JN, age 13, who is enrolled in a Kansas public school, and is a Christian parent who seeks to
instill in her child a belief that life is a creation made for a purpose that does not end on death
and is not simply a purposeless occurrence that is the product of an unguided evolutionary
process.
30.
Plaintiff JN seeks to enforce his rights to not be indoctrinated by Kansas public
schools to accept the materialistic/atheistic religious Worldview which the F&S seek to establish,
which right is being asserted herein on his behalf by his mother and next friend, Sandra Nelson.
31.
Plaintiffs Lee and Toni Morss, are residents of Burdett, Kansas, are parents of
LM, age ten, RM, age 13 and AM, age 14, who are enrolled in Kansas public schools, and are
Christian parents who seek to instill in their children a belief that life is a creation made for a
purpose that does not end on death and is not simply a purposeless occurrence that is the product
of an unguided evolutionary process.
32.
Plaintiffs LM, RM and AM seek to enforce their rights to not be indoctrinated by
Kansas public schools to accept the materialistic/atheistic religious Worldview which the F&S
seek to establish, which rights are being asserted herein on their behalf by their father and mother
and next friend, Lee and Toni Morss.
33.
Plaintiffs Mark and Angela Redden, are residents of Gypsum, Kansas, are parents
of MR, age nine who is enrolled in a Kansas public school, and are Christian parents who seek to
instill in their child a belief that life is a creation made for a purpose that does not end on death
and is not simply a purposeless occurrence that is the product of an unguided evolutionary
process.
34.
Plaintiff MR seeks to enforce his rights to not be indoctrinated by Kansas public
schools to accept the materialistic/atheistic religious Worldview which the F&S seek to establish,
7which rights are being asserted herein on his behalf by his father and mother and next friend,
Mark and Angela Redden.
35.
Plaintiffs Burke and Kelcee Pelton, are residents of Burdett, Kansas, are parents
of BP, age 1 and LP, age 3, who are expected to be enrolled in Kansas public schools, and KP,
age 5, who is enrolled in a Kansas public school, and are Christian parents who seek to instill in
their children a belief that life is a creation made for a purpose, that does not end on death and is
not simply a purposeless occurrence that is the product of an unguided evolutionary process.
36.
Plaintiffs BP, LP and KP seek to enforce their rights to not be indoctrinated by
Kansas public schools to accept the materialistic/atheistic religious Worldview which the F&S
seek to establish, which rights are being asserted herein on their behalf by their father and mother
and next friend, Burke and Kelcee Pelton.
37.
Plaintiffs Michael and Bre Ann Leiby, are residents of Burdett, Kansas, are
parents of EL, age 1 who is expected to be enrolled in Kansas public schools, and PL, age 9, and
ZL, age 10, who are enrolled in a Kansas public schools, and are Christian parents who seek to
instill in their children a belief that life is a creation made for a purpose, that does not end on
death and is not simply a purposeless occurrence that is the product of an unguided evolutionary
process.
38.
Plaintiffs EL, PL and ZL seek to enforce their rights to not be indoctrinated by
Kansas public schools to accept the materialistic/atheistic religious Worldview which the F&S
seek to establish, which rights are being asserted herein on their behalf by their father and mother
and next friend, Michael and Bre Ann Leiby.
39.
Plaintiffs Jason and Robin Pelton, are residents of Burdett, Kansas, are parents of
CP, age 7, SP, age 9, CP, age 10 and SP, age 12, who are enrolled in Kansas public schools, and
are Christian parents who seek to instill in their children a belief that life is a creation made for a
purpose, that does not end on death and is not simply a purposeless occurrence that is the product
of an unguided evolutionary process.
840.
Plaintiffs CP, SP, CP and SP seek to enforce their rights to not be indoctrinated by
Kansas public schools to accept the materialistic/atheistic religious Worldview which the F&S
seek to establish, which rights are being asserted herein on their behalf by their father and mother
and next friend, Jason and Robin Pelton.
41.
Plaintiffs Carl and Marisel Walston, are residents of Lenexa, Kansas, are parents
of HW, age 9, who is enrolled in a Kansas public school, and are Christian parents who seek to
instill in their son a belief that life is a creation made for a purpose, that does not end on death
and is not simply a purposeless occurrence that is the product of an unguided evolutionary
process.
42.
Plaintiff HW seeks to enforce his rights to not be indoctrinated by Kansas public
schools to accept the materialistic/atheistic religious Worldview which the F&S seek to establish,
which right is being asserted herein on his behalf by his father and mother and next friend, Carl
and Marisel Walston.
43.
Plaintiffs David and Victoria Prather, are residents of Lake Quivira, Kansas, who
pay state and local income and property taxes which are used in part to fund public schools in
Kansas, and who object to the use of such funds by the State of Kansas for the establishment and
promotion of a non-theistic religious worldview through its implementation of the F&S.
44.
Defendant Kansas State Board of Education (the “Board”) is a ten member
governmental body, established under Section 2 of Article 6 of the Kansas Constitution to have
general supervision of K-12 public schools, educational institutions and educational interests of
the state, and has its principal offices at 120 SE 10th Avenue, Topeka, Kansas 66212.
45.
The ten elected defendant members of the Board are individual Kansas residents,
are joined only in their official capacities and may be served at 120 SE 10th Avenue, Topeka,
Kansas 66212.
46.
The Defendant Kansas State Department of Education is a governmental entity
established by Section 72-7701 of the Kansas Statutes which is under the administrative
9supervision of a commissioner of education as directed by law and by the state board. The
Department has offices at and may be served at 120 SE 10th Avenue, Topeka, Kansas 66212.
47.
Diane DeBacker is the Kansas Commissioner of Education appointed by the
Board, is joined in her official capacity only and may be served at 120 SE 10th Avenue, Topeka,
Kansas 66212.
IV.
48.
JURSIDICTION AND VENUE
This is a civil action whereby Plaintiffs seek: a Declaratory Judgment that the
F&S adopted by the defendant Kansas State Board of Education (the “Board”) on June 11, 2013,
seeks to establish a program for indoctrinating students in a non-theistic religious Worldview in
public schools (the "Policy") and thereby violates the rights of Plaintiffs under the Establishment,
Free Exercise and Speech Clauses of the First Amendment and the Equal Protection Clause of
the 14th Amendment of the United States Constitution; and permanent injunction against
implementation of all or certain portions of the Policy by the Board and defendant Kansas State
Department of Education (the “Department”); nominal damages incurred by all Plaintiffs; the
costs incurred in this litigation, including attorneys' fees, and such other relief as the Court deems
equitable, just and proper.
49.
This action arises under the United States Constitution, particularly the First and
Fourteenth Amendments; and under federal law, particularly 28 U.S.C. §§ 2201, 2202 and 42
U.S.C. §§ 1983 and 1988.
50.
This Court has original jurisdiction over the federal claims by operation of 28
U.S.C. §§ 1331 and 1343.
51.
This Court has authority to issue the requested declaratory relief under 28 U.S.C.
§ 2201.
52.
This Court has authority to issue the requested injunctive relief under 28 U.S.C. §
1343(a)(3).
1053.
This Court is authorized to award the requested damages under 28 U.S.C. §
1343(a)(3).
54. This Court is authorized to award attorneys’ fees under 42 U.S.C. § 1988.
55. Venue is proper under 28 U.S.C. § 1391(b) in the District of Kansas because the
offices of the Kansas Department of Education and the Kansas State Board of Education are
located therein, all members of the Board reside therein, and the events or omissions giving rise
to the claims occurred therein.
V.
ALLEGATIONS COMMON TO ALL COUNTS -
THE F&S AND THE WORLDVIEW IT SEEKS TO ESTABLISH AND PROMOTE
56.
The Framework was published by the National Academies of Science in final
form in 2012 as a "blueprint" for K-12 science education in the U.S.
57. The Standards were developed pursuant to that Framework and finalized in April
58. Plaintiff COPE issued analyses objecting to the F&S on June 1, 2012, and January
2013.
29, 2013, copies of which are appended as Exhibits A and B (the "COPE Analyses").
59.
On May 14, 2013 and June 11, 2013 representatives of COPE urged the Kansas
Board to reject the F&S for the reasons stated in the COPE Analyses and invited representatives
of the Board to engage in a detailed discussion of concerns that the F&S infringe on the religious
rights of parents, children and taxpayers.
60. COPE's invitations were met with silence.
61. During the meeting of the State Board on June 11, 2013, Mr. Willard, a member
of the State Board, urged the Board to delay action on the F&S until it had investigated the
assertions in the COPE analyses that the F&S were unconstitutional.
62.
The Chairman invited discussion on Mr. Willard's proposal for the Board to
engage in such due diligence before adoption of the F&S, however, other Board members
11expressed the view that there was no need to consider those and other objections expressed by
Mr. Willard.
63.
On June 11, 2013, over the objections of two members of the State Board, the
Defendant State Board adopted the Standards and the Framework, which is incorporated therein
by reference, without engaging in any due diligence with regard to the issues expressed in the
COPE analyses.
64.
The F&S seek to cause students to embrace a non-theistic Worldview. As used
herein, "worldview" means a religious view that is "an aspect of human thought and action which
profoundly relates the life of man to the world in which he lives" (McGowan v. Maryland,
supra).
65.
The F&S seek to establish the Worldview by leading very young children to ask
ultimate questions about the cause and nature of life and the universe - Where do we come from?
- and then using a variety of deceptive devices and methods that will lead them to answer the
questions with only materialistic/atheistic explanations about how their lives are related to the
world in which they live.
66.
The effect of the F&S is to cause the student to ultimately "know" and
"understand" that the student is not a design or creation made for a purpose, but rather is just a
"natural object" that has emerged from the random interactions of matter, energy and the
physical forces via unguided evolutionary processes which are the core tenets of Religious
("secular") Humanism.
67.
The F&S engage the child to ask and answer ultimate questions by causing them
to observe naturally-occurring patterns and then leading them to explain the cause of the patterns
using only mechanistic or materialistic/atheistic causes.
68.
The patterns which children are led to examine and ascertain the cause of include
the pattern that emerged during the origin of the universe in the "Big Bang," and the patterns
consisting of the origin and diversity of life, such that children are led to reconstruct "histories"
12or genesis accounts of the cosmos and of life on earth using materialistic and atheistic
explanations and narratives.
69.
As explained by the late Ernst Mayr, an icon of evolutionary biology, origins
science differs from traditional experimental sciences in that it relies on the construction of
historical narratives rather than laws and experiments to explain the cause of past events: “. . .
Darwin introduced historicity into science. Evolutionary biology, in contrast with physics and
chemistry, is a historical science – the evolutionist attempts to explain events and processes that
have already taken place.
Laws and experiments are inappropriate techniques for the
explication of such events and processes.
Instead one constructs a historical narrative,
consisting of a tentative reconstruction of the particular scenario that led to the events one is
trying to explain.” [Ernst Mayr, Darwin’s Influence on Modern Thought, SCIENTIFIC AMERICAN,
Jul. 2000, at 80 (emphasis added).]
70.
Historical sciences use a form of abductive reasoning that seeks to develop an
inference to the best of competing alternative explanations based on the weight of all of the
available evidence, which method requires that the weight of the evidence both favor or rule in
one hypothesis while disfavoring or ruling out the other competing possibilities.
71.
Two principal competing evidence-based explanations have existed for thousands
of years with respect to the origin of the universe, of life and of the diversity of life, one
materialistic and the other teleological.
72.
The teleological hypothesis argues that the apparent design that may be observed
in many naturally occurring patterns may be real and therefore due to an intelligent cause. It is
an evidence-based logical inference derived from patterns that are observed to (a) exhibit
function or purpose, (b) consist of sequences or arrangements of elements that are not ordered by
any physical or chemical necessity and, (c) cannot be plausibly explained, because of their
complexity, by stochastic or random events.
1373.
Naturally occurring patterns which support the teleological hypothesis include (a)
the fine-tuning of the universe for life, (b) the genetic programming necessary to get life started,
(c) the genetic code which has been found to exhibit "eerie perfection" which organizes the
"messages" in DNA that must be "error-checked," "edited" and then translated into functional
proteins, (d) a fossil record that shows large increases in biological information over very short
time-spans, such as the Cambrian explosion, (e) the existence of "orphan" genes that lack an
apparent common ancestor, (f) human consciousness and free will, and (g) the fact that all living
systems exhibit similarities and differences consistent with a "unifying" idea that life may be the
result of a common design.
74.
The competing materialistic or naturalistic idea is "a theory that expands
conceptions drawn from the natural sciences into a worldview and that denies that anything in
reality has a supernatural or more than natural significance; specifically: the doctrine that cause-
and-effect laws (as of physics and chemistry) are adequate to account for all phenomena and that
teleological conceptions of nature are invalid " ("Naturalism" - Merriam Webster's Unabridged Dictionary,
2013).
75.
The two competing ideas about the nature of the natural world generate
competing religious beliefs.
76.
The teleological hypothesis supports (but does not require belief in) traditional
theistic religions that claim that life was created for a purpose and that it has a soul that does not
end on death.
77.
The materialistic/naturalistic hypothesis supports (but does not require belief in)
non-theistic religions like Atheism and Religious ("secular") Humanism which deny the
supernatural, hold that physical matter is the only reality and the reality through which all being
and processes can be explained, that life arises via unguided evolutionary processes driven by
physics and chemistry, and that it ends on death.
1478.
The F&S employ the Orthodoxy called methodological naturalism or scientific
materialism described in paragraphs 8 and 9 above.
79.
The Orthodoxy has utility as a refutable presumption in a variety of scientific
endeavors.
80.
When applied to subjective historical origins science as an irrefutable absolute
commitment, the Orthodoxy is inconsistent with (a) an objective search for the truth and
intersubjectively accessible knowledge, (b) common rules of evidence, (c) accepted methods of
testing historical hypotheses using abductive reasoning and (d) objective science that eschews
preconceptions that favor a particular theistic or non-theistic religious view.
81.
The Orthodoxy when applied to historical origins sciences violates the common
rules of evidence and the logic of abductive reasoning by excluding the principal evidence-based
competing alternative to materialism - the idea that many naturally occurring patterns may be
due to teleological rather than materialistic causes.
82.
The effect of the use of the Orthodoxy is that it causes the investigation to close
its mind to competing alternatives and evidence that undermine the core materialistic assumption
so that the investigation becomes one that employs "tunnel vision" that necessarily leads to only
atheistic explanations of the cause and nature of life and the universe.
83.
The Orthodoxy is functionally atheistic when used to explain the origin of the
universe and of life as it precludes any supernatural or teleological explanation and holds that life
may only be explained via unguided evolutionary processes.
84.
The F&S employ the Orthodoxy in seeking to educate students about the cause
and nature of natural phenomena and naturally occurring patterns, including the origin and nature
of life and the universe.
85.
Because the F&S use the Orthodoxy, standards that lead children to investigate
the cause and nature of naturally occurring patterns such as life and the universe lead them to
15employ tunnel vision and to explain the patterns as due only to materialistic and functionally
atheistic causes.
86.
Because the F&S use the Orthodoxy, the Worldview it seeks to promote is
materialistic and atheistic and thereby favors, promotes and endorses non-theistic religion over
theistic religion.
A. GENERAL METHODS OF INDOCTRINATION
87.
The F&S seek to inculcate the Worldview through a variety of deceptive methods,
including those listed in paragraphs 1 through 25 above and 88 through 122 below.
88.
As explained in paragraphs 1 through 25 above the F&S seek to inculcate the
Worldview by teaching one side of a complex and sophisticated scientific and religious
controversy to impressionable primary and middle school children who lack the cognitive
development, maturity, intellectual sophistication and knowledge necessary to question or
critically analyze the information presented to reach an informed decision and simply assimilate
and take unthinkingly what their teachers have taught to them.
89.
It uses standards that seek to inculcate the materialistic/atheistic explanations as
"habits of mind."
90.
As set out in paragraph 21 the F&S implicitly exclude from policies of non-
discrimination, equity and diversity children being trained by their parents to accept and embrace
traditional theistic religious views, thereby placing them in a disfavored class.
91.
The F&S create a false dilemma that the "way of knowing" promoted by the
Worldview is intellectually honest, objective, open-minded, logical, open to criticism, skeptical
and subject to change, while the Worldview (a) actually lacks those qualities due to use of the
Orthodoxy and (b) suggests to students that other "ways of knowing" lack these qualities and
should therefore be avoided.
92.
The F&S seek to promote the Worldview by causing it to be used in and to
"cohere" with all curricula provided by the school, not just science curricula.
1693.
The F&S employ a number of other devices that tend to indoctrinate rather than
objectively inform about the actual state of our scientific knowledge about issues affecting the
Worldview, including, without limitation, (a) the misrepresentations and omissions described in
paragraphs 94 through 122 below, (b) the omission of explicit, accurate and complete definitions
of important terms and concepts through the use of a glossary or otherwise, (c) the use of
generalizations about science that are not always applicable, (d) teaching only one side of a
controversy, (e) the misleading use of statistics, (f) combining subjects into a single class and
ignoring important distinctions, (g) appeals to authority, (h) appeals to consensus, (i) appeals to
emotion, (j) generating implications that opposing views are incorrect and not deserving of
consideration, and (k) ignoring assumptions and built-in biases.
B.
94.
F&S USE OF MISREPRESENTATION AND OMISSION
TO ADVANCE THE WORLDVIEW
The F&S use misrepresentation of fact and the omission of facts relevant to
explanations about the cause and nature of life and the universe as outlined in paragraphs 95 and
122 to inculcate and advance the Worldview.
95.
The most critical omission is that the F&S employ the Orthodoxy but do not
provide for standards that will inform students about (a) the nature of the Orthodoxy and how its
use in origins science affects religious beliefs, (b) the fact that the F&S and the explanations
provided have been developed using the Orthodoxy and the tunnel vision it provides, (c) the
effects of the use of the Orthodoxy that suppress relevant evidence that casts doubt on the
plausibility of the materialistic/atheistic explanations provided, and (d) the purpose of using the
Orthodoxy in seeking to provide to impressionable young minds answers to deeply religious
questions.
C.
96.
MISREPRESENTATIONS
The F&S use misrepresentations to advance the Worldview, including those listed
in paragraphs 97 through 108 below.
1797.
Misrepresenting
the
Evidentiary
Basis
for
Materialistic/Atheistic
Explanations. The F&S implicitly represent that unguided evolutionary theory is based on a
consideration of all the "available evidence," when F&S use of the Orthodoxy excludes from
consideration evidence inconsistent with the Orthodoxy and evidence that supports an evidence-
based alternative.
98.
The F&S represent that explanations provided by the standards regarding
unguided evolutionary processes are based on a use of common rules of evidence, when in fact
an Orthodoxy is used that violates common rules of evidence in historical origins science.
99.
Misrepresenting the Nature of "science" promoted by the F&S. The F&S
misrepresent the nature of the kind of "science" promoted by the F&S as "logical, precise,
objective, open-minded, logical, skeptical, replicable, and honest and ethical," when the
concealed use of the Orthodoxy in origins science violates all of these characteristics with
respect to explanations about the cause and nature of life and the universe.
100.
False Dichotomies. The F&S use a series of false dichotomies that divide all
objects, structures, systems and the world into two classes: natural objects, systems, structures
and the world into one class and designed objects, systems structures and the world into the
other, with the latter class consisting of objects, structures and systems made by humans.
101.
These dichotomies used by the F&S teach that "design" is the attribute that one
class has that the other class lacks, such that children are taught that natural objects, systems and
structures and the natural world lack the attribute of design.
102.
The dichotomies are false because the representation that natural objects, systems,
structures and the world lack the attribute of design is (a) based on a questionable assumption
and not a conclusive evidential showing, and (b) because much empirical evidence exists that
living systems reflect actual design.
103.
False Descriptors. The F&S use a descriptor that implicitly classifies the natural
world as just "material," consistent with the materialistic tenet of the Orthodoxy: "Science
18Addresses Questions About the Natural and Material World....scientists study the natural and
material world. (2-ESS2-1)" (emphasis added) [NGSS, Topic Arrangements of the Next
Generation Science Standards, p.15 (April 2013)].
104.
The descriptor is false as the representation that the world is just material is (a)
based on a questionable assumption and not a conclusive evidential showing and (b) because
living systems are driven by functional information and genetic programming which is not
material and because human consciousness and other entities have not been shown to be
reducible only to the material.
105.
The F&S misrepresent to children that changes in living systems are due to a
"choice," by teaching that the changes are due to "natural selection."
106.
The "natural selection" descriptor is false because the mechanism it describes is
one which sorts, not selects or chooses, as the mechanism lacks an actual mind and the capacity
to "choose" as it consists merely of the effects of random changing environmental constraints
that tend to positively sort or enhance the survival of organisms that happen by chance to be
most fit for those constraints.
107.
The misrepresentation that this mindless mechanism "selects" is materially
misleading because it leads one to believe that a mindless materialistic mechanism has the
capacity of a mind that can therefore explain the apparent design of living systems, when it
actually does not.
108.
The false descriptor conceals from the student the critical question as to whether
random mutations coupled with a mindless random sorting process actually has the capacity to
generate living systems that appear to have been "brilliantly" and "superbly" designed by a
"sentient mind."
D.
OMISSIONS
19109.
The F&S omit to include standards that seek to inform students of facts relevant
to the materialistic/atheistic explanations of the cause and nature of natural phenomena,
including those described above and in paragraphs 110 through 122 below.
110.
Omitting to explain the impact of origins science on religious belief and the
fact that the state may not take a position as to whether a particular view of origins is or is
not valid. The F&S omit to include a standard that will cause students to know and understand
(a) that explanations regarding the cause and nature of life and the universe deal with deeply
religious issues that can dramatically affect the student's religious belief and religious worldview,
(b) that science has not provided definitive answers to the questions, (c) that the state may not
pass on the validity of any answer to the questions or take a position as to which is the best of
competing explanations, and (d) that science education about these questions is required to be
objective so that the effect of instruction is religiously neutral.
111.
Omitting to explain that scientific knowledge does not include knowledge of
the cause of certain origins events. The F&S omit to include a standard that will cause students
to know and understand that scientific knowledge does not now and may never include
knowledge of the cause of the universe, the cause of the genetic code, the cause of life, the cause
of the sequences of bases in DNA necessary to explain life, the cause of large increases in
biocomplexity such as that which suddenly occurred during the Cambrian explosion, the cause
of orphan genes, the cause of consciousness, and many other mysteries regarding the origin of
life and its diversity.
112.
Omitting consideration of the evidence-based alternative. The F&S omit to
include a standard that will cause students to understand that an evidence-based teleological
alternative to unguided evolutionary theory exists and that the explanations they are to learn and
accept per the F&S exclude consideration of the alternative and the evidence that supports it due
to the use of the Orthodoxy.
20113.
Omitting consideration of evidence of the teleological alternative. The F&S
fail to provide standards that will inform students about evidence that supports the evidence-
based teleological alternative to the materialistic origins narrative, including those set forth in
paragraphs 114 through 120 below.
114.
Omitting to explain that the historical explanations used to support the
theory of unguided biological evolution have not been adequately tested. The F&S omit to
include a standard that will cause students to know and understand that historical science seeks
to test historical narratives or explanations through the use of abductive reasoning that seeks an
inference to the best of the competing alternatives by a weighing of all of the available evidence
and that the materialistic/atheistic explanations of unguided evolution students are to learn
pursuant to the F&S have not been tested through the use of that method as an Orthodoxy is
employed that precludes consideration of the evidence-based competing teleological alternative.
115.
Omitting consideration of the fine-tuning of the universe. The F&S fail to
provide standards that will inform students about the fine-tuning of the Universe for life.
116.
Omitting chemical evolution. The F&S fail to provide standards that will inform
students about the state of our scientific knowledge regarding the chemical origin of life and the
lack of natural or material cause explanations for the genetic code, and the biological information
necessary for replicating life to exist.
117.
Omitting to inform students of critical assumptions and the lack of their
evidentiary foundations. The F&S fail to provide standards that will inform students that
biological evolution is an unguided process that depends on the assumption (a) that only material
or mechanistic causes have operated in the natural world when the assumption is essentially
faith-based and not consistent with much contrary evidence and (b) that chemical evolution
occurred via only material or mechanistic causes when there is little or no evidence that such
causes are adequate to explain it.
21118.
Omitting to explain that the materialistic/atheistic explanations are not based
on a weighing of all the available evidence. The F&S fail to provide standards that will inform
students that the historical narratives that purport to explain biological evolution are not based on
a consideration of all the available evidence as use of the Orthodoxy excludes consideration of
evidence inconsistent with the materialistic tenets of the Orthodoxy and evidence of the
evidence-based teleological alternative it presumes to be invalid.
119.
Omitting to explain that most of the evidence for the core idea of unguided
biological evolution is consistent with the disallowed competing alternative. The F&S fail to
provide standards that will inform students that the evidence that supports unguided biological
evolution also supports the competing evidence-based alternative and therefore is insufficient to
support an inference that unguided biological evolution is the best explanation.
120.
Omitting consideration of evidence that supports the competing teleological
alternative. The F&S fail to provide standards that will inform students about evidence that
supports the teleological alternative, including (a) the fact that living systems appear brilliantly
and superbly designed, (b) that physics and chemistry do not order the sequences of bases that
provide the information and genetic programming that runs life, and
(c)
that statistical
calculations and experiments suggest that stochastic processes are not adequate to explain the
information necessary for the origin and existence of life and large increases in biological
information, such as that which occurred during the Cambrian Explosion.
121.
Omitting to explain extrapolations used to support the materialistic/atheistic
explanation. The F&S omit to provide standards that distinguish between micro-evolutionary
change (small-scale change within a species) and macro-evolutionary change (the generation of
large-scale biological innovations above the level of species), thereby leading students to believe
that stochastic processes which do account for certain micro-evolutionary changes are adequate
to explain macro-evolutionary changes, although significant scientific controversy exists over the
plausibility of that extrapolation.
22122.
Omitting to explain the discrimination that exists within the scientific
community against those who do not embrace the Orthodoxy. The F&S fail to provide
standards that will inform students that explanations of unguided biological evolution have not
been open to the criticism and critique that other scientific explanations have experienced that do
not invoke or affect religious beliefs, and that scientists who criticize the explanations provided
by the F&S are subject to significant employment and other discrimination within academic and
educational communities.
E. PLAINTIFFS' ACTUAL, THREATENED AND REDRESSABLE INJURY
  TRACEABLE TO THE POLICY
123. All Plaintiffs, who are Kansas residents or Kansas taxpayers, are injured by their
State’s endorsement and promotion of an Orthodoxy that establishes and promotes non-theistic
religious beliefs while seeking to suppress competing theistic religious views because it:
a. causes the state to promote religious beliefs that are inconsistent with the theistic
religious beliefs of plaintiffs, thereby depriving them of the right to be free from
government that favors one religious view over another;
b. sends a message that they, being theists, are outsiders within the community and that
non-theists and materialists are insiders within the community;
c. denies them the right to be treated equally with non-theists; and
d. causes them to pay taxes to fund the state's endorsement of the tenets of non- theistic
religions which conflict with their theistic beliefs.
124.
Plaintiffs who are students who attend public schools are injured by State use
of the F&S in a manner calculated to cause them to be indoctrinated into accepting a non-theistic
religious Worldview that effectively:
a. deprives them of the right to choose what to believe about an origins narrative critical
to the formation of their worldviews regarding religion, ethics, morals, and other
matters of opinion;
23b. imbues them with, rather than educates them about, a concept fundamental to
religious belief that also has a major influence on other views they will form
regarding ethics, morals, politics, government, and other matters of opinion;
c. imbues them with a religious belief that is inconsistent with the beliefs their parents
have sought to instill in them;
d. interferes with the free exercise of their religion by imbuing them with a religious
belief that is inconsistent with their existing religious beliefs;
e. discourages questions that imply any criticism of the Orthodoxy;
f. causes them to lose respect for their parents and advisors who hold views inconsistent
with the Orthodoxy; and
g. causes them to lose respect from their peers who have accepted the Orthodoxy.
125.
Plaintiffs who are parents of students who attend public schools are injured by
State endorsement and promotion of the Orthodoxy that is hostile to theistic religious beliefs and
supportive of non-theistic religious beliefs because it:
a. interferes with their right to direct the religious education of their children.
b. interferes with their right to direct the development of their children’s worldviews
regarding ethics, morals, government, politics, and other matters of opinion that
are affected by the materialistic orthodoxy;
c.
interferes with their right to freely exercise their theistic religion by causing their
children to embrace a materialistic/atheistic Worldview that is inconsistent with
that religion; and
d.
causes them to lose the respect of their children for holding views inconsistent
with a materialistic Orthodoxy that their children have been indoctrinated to
accept.
126.
Members of Plaintiff Citizens for Objective Public Education (“COPE”)
consist of parents, students and taxpayers who are residents of the state of Kansas have suffered
24actual and threatened injuries of the kind suffered by other plaintiffs herein alleged that are
traceable to the F&S and that can be redressed by the relief requested herein. The interests at
stake in this complaint are germane to the purposes of COPE, and neither the claim asserted nor
the relief requested requires the participation of individual members of COPE in the lawsuit.
VI.
CLAIMS AND CAUSES OF ACTION
COUNT 1
(Violation of the Establishment Clause of the First Amendment
of the Constitution of the United States)
127.
The actions of defendants as set forth in paragraphs 1 through 122 amount to a
violation of the Establishment Clause of the First Amendment of the Constitution of the United
States and entitle plaintiffs to relief under 42 U.S.C. § 1983 because defendants, acting under
color of law, subjected plaintiffs to a deprivation of their rights under the Establishment Clause of
the First Amendment of the Constitution of the United States, as applied to the states by the
Fourteenth Amendment.
COUNT 2
(Violation of the Free Exercise Clause of the First Amendment of
the Constitution of the United States)
128.
The actions of defendants as set forth in paragraphs 1 through 122 amount to a
deprivation of their rights to freely exercise their religion in violation of the Free Exercise Clause
of the First Amendment of the Constitution of the United States and entitle plaintiffs to relief
under 42 U.S.C. § 1983 because defendants, acting under color of law, subjected plaintiffs to a
deprivation of their rights under the Free Exercise Clause of the First Amendment of the
Constitution of the United States, as applied to the states by the Fourteenth Amendment.
COUNT 3
(Violation of the Equal Protection Clause of the Fourteenth Amendment of
the Constitution of the United States)
129.
The actions of defendants as set forth in paragraphs 1 through 122 amount to the
establishment of an orthodox answer to ultimate questions that causes Kansas to discriminate
25against Plaintiff theists who reject the Orthodoxy and in favor of those who hold religious and
other beliefs that depend on or are consistent with the Orthodoxy all in violation of the Equal
Protection Clause of the Fourteenth Amendment of the Constitution of the United States and
entitle plaintiffs to relief under 42 U.S.C. § 1983 because defendants, acting under color of law,
subjected plaintiffs to a deprivation of their rights under the Equal Protection Clause of the
Fourteenth Amendment of the Constitution of the United States, as applied to the states by the
Fourteenth Amendment.
COUNT 4
(Violation of the Speech Clause of the First Amendment
of the Constitution of the United States)
130.
The use of the Orthodoxy to restrict the kinds of explanations permitted in public
schools about the natural world infringes on the speech rights of Plaintiffs in violation of the
Speech Clause of the First Amendment of the Constitution of the United States and entitle
plaintiffs to relief under 42 U.S.C. § 1983 because defendants, acting under color of law, subjected
plaintiffs to a deprivation of their rights under the Equal Protection Clause of the Fourteenth
Amendment of the Constitution of the United States, as applied to the states by the Fourteenth
Amendment.
VII.
PRAYERS FOR RELIEF
WHEREFORE, in light of the foregoing, plaintiffs respectfully request the following:
a. A declaratory judgment pursuant to 28 U.S.C. §§ 2201 and 2202 and 42 U.S.C. §
1983 declaring that the defendants' adoption and implementation of the F&S violates
the Establishment and Free Exercise Clause of the First Amendment as made
applicable to the States by the 14th Amendment and the Equal Protection Clause of
and 14th Amendment of the Constitution of the United States; and
b. An injunction pursuant to Fed. R. Civ. P. 65 prohibiting the defendants from
implementing the F&S;
26c. In the alternative to the relief requested under the preceding paragraph b. an
injunction prohibiting the implementation of those provisions of the F&S that seek to
teach about the origin, nature and development of the cosmos and of life on earth
(origins science)
(1) For grades K-8, and
(2) for grades 9 through 12 unless the origins science instruction includes
adequate and reasonably complete information about the following matters
and is taught objectively so as to produce a religiously neutral effect with
respect to theistic and non-theistic religion:
(a) An explanation that origins science addresses ultimate religious
questions, the answers to which will likely influence the religious
beliefs of students;\
(b) An explanation that the body of scientific knowledge that exists does
not include knowledge of the cause of many naturally occurring
origins events, including without limitation, the origin of (i) the
universe, (ii) the particular characteristics of matter, energy and the
physical forces, (iii) life on earth (iv) the genetic codes, (v)
the
functional information and genetic programming needed to cause
replicating cellular life to exist, (vi) the causes of major increases
in
biodiversity such as the numerous body plans that arose during the
Cambrian explosion, (vii) orphan genes, and (viii) nonmaterial
phenomena such as functional information, and human consciousness,
mind, free will, feelings and emotions.
(c) That there exists conflicting scientific views about the cause of the
origins events listed in paragraph (b) ("origins events") that also
impact religious views and that students should keep an open mind
27about these events, subject to religious guidance provided by their
parents;
(d) That teachers may not present one of competing explanations of an
origins event as valid or as the best explanation, but rather should seek
to merely objectively explain the actual state of our scientific
knowledge concerning those events;
(e) that (i) origins science is primarily an historical rather than
experimental science that uses abductive reasoning that seeks an
inference to the best of competing evidence-based alternative
explanations; (ii) that it is appropriate for students to use this method
in seeking to ascertain the cause of origins events; (iii) that it is
appropriate and permissible for them to consider the evidence-based
teleological alternative to the materialistic/atheistic alternative
provided by F&S in seeking to reach an inference to the best
explanation; and (iv) that it is up to the student, not the state, to decide
which is the best of the competing explanations, subject to parental
guidance on the subject.
(f) With respect to the Orthodoxy, (i) that the origins science explanations
provided by most institutions of science and the Standards are based
on a doctrine or orthodoxy that permits only natural, material, or
mechanistic explanations for the cause of origins events, (ii) that the
Orthodoxy is inconsistent with the abductive method of reasoning used
in historical origins science as it excludes from consideration the
evidence based teleological alternative, (iii) that the explanations
permitted by the Orthodoxy are materialistic and functionally atheistic,
and (iv) that students are not expected to understand, know or accept
28those explanations to be true, valid or the best of the competing
evidence-based explanations;
(g) That an evidence-based teleological alternative competes with the
materialistic explanations provided by the Orthodoxy, which is an
inference to an intelligent rather than a material cause for a pattern that
exhibits (i) purpose or function, (ii) a sequence or arrangement of
elements that is not due to physical or chemical necessity,
and
(iii)
where the elements of the pattern necessary to its function are too
numerous or complex to be plausibly explained by chance or
stochastic processes.
(h) That intersubjectively accessible evidence exists which supports the
teleological alternative and which is inconsistent with the Orthodoxy
regarding the origins events, and that such evidence may not have been
taken into account in the development of the materialistic/atheistic
answers allowed by the Orthodoxy (the "excluded evidence");
(i) That students will be reasonably and objectively informed of the
nature and extent of the excluded evidence;
(j) That it is rational and reasonable for students to take into account the
excluded evidence in deciding what to believe about the best
explanation for the cause of origins events;
(k) That explanations for biological evolution provided by the Standards
were developed using the Orthodoxy and therefore are not based on a
weighing of all the available evidence using common rules of evidence
consistent with the principles of abductive reasoning used in historical
sciences;
29(l) That explanations for biological origins provided by the F&S do not
distinguish between micro and macro-evolution, and although
significant evidence exists to support micro-evolutionary explanations
via random mutation and natural sorting, a scientific controversy exists
as to whether random mutation and natural sorting adequately explain
the cause of macro-evolutionary events.
(m) That various lines of evidence used to support the theory of biological
evolution
(fossil
record,
anatomical
similarities,
biochemical
similarities, embryological development, biogeography) are also
consistent with the evidence-based teleological alternative, thereby
necessitating a weighing of the evidence for and against the competing
teleological and materialistic views to logically reach an inference to
the best explanation;
(n) That explanations for biological evolution are also based on an
assumption that the origin of life occurred via a material, mechanistic
or natural cause, although there is no known evidential basis for that
explanation and that science is essentially ignorant as to how life
began if it did begin via a material cause;
(o) That the misleading statements described in paragraphs 96 through
108 be eliminated from all science curricula;
(3)
Any standard that will have the effect of causing origins science
explanations to cohere with other subject matter or curriculum unless the
coherence includes all of the elements of (2).
d.
nominal damages against the defendants for violating the plaintiffs' rights under
the First and Fourteenth Amendments to the United States Constitution;
30e.
an order awarding plaintiffs the costs incurred in this litigation, including
attorneys' fees pursuant to 42 U.S.C. § 1988; and
f. any such further relief as the Court deems equitable, just, and proper;
g. that this Court adjudge, decree and declare the rights and other legal relations of
the parties to the subject matter here in controversy, in order that such
declarations shall have the force and effect of final judgment; and
h.
that this Court retain jurisdiction of this matter as necessary to enforce the Court’s
orders.
DEMAND FOR JURY TRIAL
COME NOW, Plaintiffs and hereby demand a trial by jury on all triable issues.
Respectfully submitted,
/s/ Douglas J. Patterson
Douglas J. Patterson, Esq. (KS # 17296)
Kellie K. Warren, Esq. (KS #16733)
Michelle W. Burns, Esq. (KS #21167)
Property Law Firm, LLC
4630 W. 137th St., Suite 100
Leawood, Kansas 66224
Phone: 913-663-1300
doug@propertylawfirm.com
kellie@propertylawfirm.com
michelle@propertylawfirm.com
/s/ John H. Calvert
John H. Calvert, Esq. (MO #20238)
Calvert Law Offices
2300 Main St., Suite 900
Kansas City, MO 64108
Phone: 816-797-2869
816-448-3703
816-448-3101 Facsimile
jcalvert@att.net
/s/ Kevin T. Snider
Kevin T. Snider, Esq. (CALIF#170988)
31PACIFIC JUSTICE INSTITUTE
P.O. Box 276600
Sacramento, California 95827-6600
(916) 857-6900 Telephone
(916) 857-6902 Facsimile
ksnider@pji.org
ATTORNEYS FOR PLAINTIFFS
32
-------------------------------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]
« Last Edit: September 29, 2013, 08:12:25 PM by ama »
Logged
Kinderklinik Gelsenkirchen verstößt gegen die Leitlinien

Der Skandal in Gelsenkirchen
Hamer-Anhänger in der Kinderklinik
http://www.klinikskandal.com

http://www.reimbibel.de/GBV-Kinderklinik-Gelsenkirchen.htm
http://www.kinderklinik-gelsenkirchen-kritik.de

Rhokia

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 1027
Re: Urteil: Geschichtsunterricht muß durch NPD erfolgen!
« Reply #3 on: October 24, 2022, 07:33:20 AM »

Marke: 2000
Logged
Pages: [1]